Tubejack Posted 3 november 2022 Report Share Posted 3 november 2022 1 minute ago, audiovorden said: Een free trial met Tidal bewijst jou gelijk. Die doen geen Hi-res behalve MQA. Maar het is wel een goed idee. Probeer eens Apple Music. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 3 november 2022 Report Share Posted 3 november 2022 19 minutes ago, Buell said: Film op de labtop gaat goed. Daarom is de grootste verdachte, en langzamerhand bijna enige, Qobuz. Het probleem is bij velen een ding als je Google mag geloven. Dus als het me te gek wordt en Qobuz onderneemt geen actie, dan wordt het weer Tidal. Maar ik wil het lek gewoon boven hebben. Eigenlijk wel een leuk traject, maar inmiddels begint het knap irritant te worden. Ik kan niet geloven dat het aan Qobuz ligt of aan Ziggo...Of de streamers erna...Het probleem zit echt in jou huis, waar dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 november 2022 Report Share Posted 3 november 2022 (edited) 9 hours ago, Roots said: Ik kan niet geloven dat het aan Qobuz ligt of aan Ziggo...Of de streamers erna...Het probleem zit echt in jou huis, waar dan ook. Ziggo kan in het modem kijken. Fred ook, als hij er verstand van heeft. Als de internet verbinding of aansluiting oud en/of slecht is zie je veel T3 errors in de log. Ook zie je dan op meerdere DOCSIS kanalen hertransmissies. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Lots-of-T3-errors/td-p/860022 Mijn ervaring met de helpdesk van Ziggo is heel goed. De Ziggo Community is nóg beter. Daar kun je ook vragen stellen als je ook maar denkt problemen te hebben. De moderators daar, kunnen vaak direct en actief helpen. In de tijd dat ik Ziggo zat had ik problemen met de up-load snelheid. Na een lijnmeting van ik meen 24 uur bleek dat het netwerk segment hier wel heel vol zat. Dat is later opgelost met een nieuw CMTS. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/CMTS-problemen-ziggo/td-p/784131/page/2 Edited 4 november 2022 by Tubejack Voorbeeld T3 errors + update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 november 2022 Report Share Posted 4 november 2022 10 hours ago, Buell said: Film op de labtop gaat goed. voor de zekerheid, aan het zelfde kabeltje dat normaal naar de streamer gaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 4 november 2022 Author Report Share Posted 4 november 2022 2 hours ago, Seed7 said: voor de zekerheid, aan het zelfde kabeltje dat normaal naar de streamer gaat? Ja, we hebben zo wie zo getest. 2x HDMI en 2x SPDIF aan de streamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 4 november 2022 Author Report Share Posted 4 november 2022 12 hours ago, Tubejack said: Ziggo kan in het modem kijken. Fred ook, als hij er verstand van heeft. Als de internet verbinding of aansluiting oud en/of slecht is zie je veel T3 errors in de log. Ook zie je dan op meerdere DOCSIS kanalen hertransmissies. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Lots-of-T3-errors/td-p/860022 Mijn ervaring met de helpdesk van Ziggo is heel goed. De Ziggo Community is nóg beter. Daar kun je ook vragen stellen als je ook maar denkt problemen te hebben. De moderators daar, kunnen vaak direct en actief helpen. In de tijd dat ik Ziggo zat had ik problemen met de up-load snelheid. Na een lijnmeting van ik meen 24 uur bleek dat het netwerk segment hier wel heel vol zat. Dat is later opgelost met een nieuw CMTS. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/CMTS-problemen-ziggo/td-p/784131/page/2 Ziggo verder laten onderzoeken wordt snel gedaan. Als daar niks uitkomt blijft eigen alleen de Qobuz streamingdienst over als oorzaak. Vandaag ga ik contact met Ziggo opnemen, ook om te vermelden dat het wisselen van router niks heeft gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 november 2022 Report Share Posted 4 november 2022 Wel vervelend, maar uiteindelijk zal het wel opgelost worden. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 november 2022 Report Share Posted 4 november 2022 Om ziggo uit te sluiten kan je zelf de ping laten lopen. Het is relatief makkelijk om dat uit te voeren maar heb nog steeds geen resultaten daarvan zien langs komen. Zeker als het euvel zich regelmatig voordoet moet dat toch snel te doen zijn. Nog maar een keer uitleggen wat je moet doen. Type in cmd in het Windows menu. Er verschijnt dan een terminal venster. Typ daar in ping 8.8.8.8-t Laar dat lopen en kijk pas weer op het scherm als het probleem zich voordoet. Zakken de ping tijden in tijdens het probleem dan is het ziggo. Zo niet dan zit het ergens anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 4 november 2022 Author Report Share Posted 4 november 2022 Het probleem lijkt boven water. Onder mailwisseling met Qobuz plugin ontwikkelaar. [4-11 18:02] Ik heb contact met Developer van de Qobuz plug-in. Er komt een nieuwe plug-in versie in nieuwe versie LMS in Picore release 8.3. Verdere details/uitleg gevraagd. [4-11 18:05] Dit stuurt hij net: It's just trying harder to keep a connection alive. Philippe, who did the change, had figured out that sometimes with larger files servers would hang up after a moment, assuing that clients would always download the file the fastest possible. With LMS this is not the case. Therefore some servers decide to end the connection prematurely. That's roughly what I understand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november 2022 Report Share Posted 4 november 2022 Maar dan moeten anderen daar toch ook last van hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 4 november 2022 Author Report Share Posted 4 november 2022 12 minutes ago, Roots said: Maar dan moeten anderen daar toch ook last van hebben? Ja, dat is ook zo. Als je googled naar mijn probleem lees je het bij meerderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 november 2022 Report Share Posted 4 november 2022 Dus dan is een extern probleem waarschijnlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 4 november 2022 Author Report Share Posted 4 november 2022 Naast contact en antwoord van de Qobuz plug-in, nu ook antwoord van de Qobuz helpdesk. M.a.w mijn probleem staat niet op zichzelf er komt, zoals ze ook hier aangeven, een update aan. Antwoord helpdesk: Hello, Thank you for your provided information. This issue has been communicated to our teams. They are currently working on a fix that will be released within one of our next updates. We are sorry for the inconvenience and we hope everything will be corrected soon. Do not hesitate to contact us if you have questions. Best regards, Qobuz Customer Service Centre d'activité de l'Ourcq, 45 rue Delizy - 93692 PANTIN-CEDEX Ik ga er vanuit dat het probleem straks is opgelost. Einde zoektocht ( hoop ik ) Iedereen bedankt voor de hulp en input. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 (edited) 12 hours ago, Roots said: Maar dan moeten anderen daar toch ook last van hebben? Dat hoeft niet, als je niet met de nieuwste versies LMS werkt. Hier draait LMS 8.1. LMS is al jaren opensource software. De Qobuz plug-in wordt onderhouden door o.a. Pierre Beck en Michael Herger Zo'n plug-in kan wel eens achter lopen met de nieuwste versie LMS, het is allemaal vrijwilligers werk. Slordig van de leverancier van de streamer, dat heeft hij niet goed getest. Het lag dus niet aan Ziggo of Qobuz Dat had je met onze tips allang zelf kunnen uitsluiten. Maar fijn dat het probleem boven tafel is. Edited 5 november 2022 by Tubejack type fout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 31 minutes ago, Tubejack said: Het lag dus niet aan Ziggo of Qobuz Als ik @Buell laatste posting goed begrijp is het toch Qobuz die aan een fix werkt? Hun server verbreekt een verbinding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 5 november 2022 Author Report Share Posted 5 november 2022 1 hour ago, Seed7 said: Als ik @Buell laatste posting goed begrijp is het toch Qobuz die aan een fix werkt? Hun server verbreekt een verbinding. Precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 (edited) 24 minutes ago, Buell said: Precies. Het ligt m.i aan de Qobuz plug-in voor LMS 8.3. Wie er aan werkt is vraag 2. Het kan heel goed zijn dat Qobuz dat aan de ontwikkelaars van de plug-in heeft gevraagd. Of zelf hebben geüpdatet. Bij opensource is de bron namelijk voor iedere ontwikkelaar vrij beschikbaar. Het enige dat verwacht wordt dat je de nieuwe source code weer vrijgeeft. Edited 5 november 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 5 november 2022 Author Report Share Posted 5 november 2022 1 hour ago, Tubejack said: Het ligt m.i aan de Qobuz plug-in voor LMS 8.3. Wie er aan werkt is vraag 2. Het kan heel goed zijn dat Qobuz dat aan de ontwikkelaars van de plug-in heeft gevraagd. Of zelf hebben geüpdatet. Bij opensource is de bron namelijk voor iedere ontwikkelaar vrij beschikbaar. Het enige dat verwacht wordt dat je de nieuwe source code weer vrijgeeft. Zowel met Qobuz als met de plug-in ontwikkelaar contact gehad. Beide werken aan een update. Zie mailwisselingen boven. Qobuz geeft toe dat er issues zijn, vandaar dat de grootste oorzaak bij hun lijkt te liggen. Al met al is de conclusie, een bekend probleem waar nu aan wordt gewerkt. Ik heb het niet meer in eigen hand en moet afwachten of de updates de daadwerkelijke oplossing gaat brengen. Zo niet, of als dat te lang gaat duren, ga ik terug naar Tidal. Met Tidal was er nooit een probleem, maar ik vond in een vergelijk Qobuz beter klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 (edited) Of tot die tijd even terug naar 24/96. Want je gaf aan dat het probleem alleen bij 24/192 optrad. Toch? Edited 5 november 2022 by Geerdie typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 Fred even logisch. Als er bij Qobuz echt problemen waren. Dan had toch iedereen problemen? Ik heb het niet, op 4 verschillende systemen. Van andere forum leden hoor ik ook geen klachten. Wat wél volgens mij het probleem is dat er software is die onvoldoende getest is. Dat valt voor een deel de leverancier van jouw streamer aan te rekenen. Van gratis vrij te verkrijgen software zoals LMS met bij behorende plug-ins waar veel ontwikkelaars gratis en voor niks aan werken kun je nooit 100% zeker zijn dat nieuwste software versies meteen foutloos zijn. Dat kan wel als je hele stabiele Linux versies gebruikt zoals Debian stable. Dat is door-en-door getest. Nadeel is enkel dan dat je niet de nieuwste snufjes hebt, maar wie zit daar op te wachten? Ik wil gewoon als ik op "play" druk dat het werkt. Ik hoop dat het snel opgelost is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 39 minutes ago, Tubejack said: Als er bij Qobuz echt problemen waren. Dan had toch iedereen problemen? 18 hours ago, Buell said: Therefore some servers decide to end the connection prematurely. Met nadruk op "some". Dus niet iedereen hoeft er last van te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 (edited) Wat ik uit de mail wisseling begrijp dat LMS soms te traag reageert en dat daardoor de Qobuz server de verbinding verbreekt. Dat kan tal van oorzaken hebben. B.v. dat LMS 8.3. meer vraagt van de processor of het geheugen dan oudere LMSen en daardoor niet altijd instaat is op tijd het netwerkverkeer af te handelen (timeout) Hier draait LMS inderdaad op een relatief snelle NAS met 8Gb geheugen. Edited 5 november 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 5 november 2022 Author Report Share Posted 5 november 2022 Ik ga Volumio proberen. Checken hoe dat gaat, geen LMS bij nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 Ik heb heel zelden dat een track halverwege wordt onderbroken en daarna de volgende track wordt afgespeeld. Maar meestal niet vaker dan 1x per dag en ook met 44.1 16. Dit alleen met Audiophile Renderer. Met Jriver helemaal geen problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 1 hour ago, Buell said: Ik ga Volumio proberen. Checken hoe dat gaat, geen LMS bij nodig. Je kunt ook niets doen en wachten dat Qobuz en/of de plug-in ontwikkelaar wat doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now