Jump to content

Qobuz gedoe

Buell
 Share

Recommended Posts

Ik ken dit probleem als ik vanaf de Ipad of Iphone Qobuz app probeer te streamen naar mijn DAC Teac N505. Als ik via de officiele TEAC app met Qobuz plugin stream is alles perfect. Dus dat doe ik maar. Als ik via de officiele Qobuz app op de Ipad of Iphone zelf speel is er ook geen probleem.  

7 hours ago, rbh said:

Ik ken dit probleem als ik vanaf de Ipad of Iphone Qobuz app probeer te streamen naar mijn DAC Teac N505. Als ik via de officiele TEAC app met Qobuz plugin stream is alles perfect. Dus dat doe ik maar. Als ik via de officiele Qobuz app op de Ipad of Iphone zelf speel is er ook geen probleem.  

Laat me raden in het 1e geval gebruik je bluethooth? in het 2,3 en 4e geval WiFi? 

Quobuz is nog niet klaar met de oplossing, .....

Vandaag deze mail gekregen:

Hello,

Sorry for the late reply. I was on vacation last week.

Unfortunately, our technicians have not yet found the exact cause of the problem. 
We have forwarded it to them. There is a chance that it will work better again with the new update, as we also check and optimise our server connection regularly.

Since the set up worked before, I'm sure it is only a temporary issue.
If you have any new infos or improvements in the meantime, please let me know.
I will of course let you know when our new update comes out.

Kind regards,

Qobuz Customer Service.

• 3 weeks later...

Einde probleem.

Uiteindelijk is er een nieuwe LMS upgrade gekomen. (meer buffertijd en nog iets waar ik geen zicht op heb).

De stops zijn sindsdien niet meer voorgekomen. Dank aan Magnahifi die contact hebben onderhouden met de ontwikkelaars van de plug-in.

Zo nu weer genieten van de muziek ;)

Iedereen bedankt voor alle input.

• 1 year later...

Meestal gaat het goed, maar soms problemen. Zoals vanavond. Stops, overslaan, opnieuw moeten inloggen en andere ongein. Ik ben er wel uit dat dit bij Qobuz ligt. Internet werkt prima, de streamer ook. Op het Qobuz forum mopperde er ook iemand.

Het blijft techniek. Waarschijnlijk een kortere storing.

Maar misschien is het handig, om elkaar hier op de hoogte te houden wanneer er storingen zijn. Dan hoef je niet verder te zoeken en weet je dat je eventueel niet de enige met storingen bent. Of juist wel natuurlijk, maar dan kun je het in je eigen spullen gaan zoeken.

On 12-2-2024 at 19:09, Hans van Liempd said:

Toch heb ik 's avonds soms last van korte onderbrekingen. hebben jullie dat ook?

Nee Hans, ik kan me niet heugen dat er storingen zijn.  Dat kan ook bijna niet, als je ziet hoe Qobuz de data naar ons toe stuurt. Dat gaat in een "bult". M.a.w. in één keer wordt een heel nummer naar mijn Mac gestuurd. En vanuit het geheugen afgespeeld.

Qobuzinternet.png

Edited by Tubejack

Dat doet JRiver ook, daarbij had ik nooit problemen. In TuneBrowser kan ik dat ook instellen, maar het laden van één nummer duurt mij dan te lang.

Ik heb nu in TuneBrowser wat instellingen veranderd. O.a. het buffer voor decoderen groter gemaakt en eentje in de Asiodriver van 10 naar 50 ms gezet.

Nu gaat het al weer een hele tijd goed.

Maar ik blijft het bijzonder vinden, dat het soms dagenlang prima werkt en dan plotseling weer meerdere onderbrekingen achter elkaar ontstaan. Wanneer ik de muziek dan stop en weer start is het probleem vaak niet meer aanwezig.

Gisteren heb ik JRiver nog eens een tijd laten spelen. Maar ik vind TuneBrowser beter klinken. Wanneer het langer duurt kan ik in TB een foutenlogboek inzien. Daarin staat dan dat er geen data aanvoer vanaf het tablet is (UPnP).

Ik heb een buffer in het RAM geheugen van 5Mbit ingesteld staan in Audirvana. Misschien kun jij ook zo'n grote buffer instellen.? Voor de volledigheid, volgens mij bepaald de ontvangende kant (in dit geval Audirvana) hoeveel data in één keer naar mijn Mac gestuurd kan worden. Ik werk niet met UPnP voor zover mij bekent. Mijn iPad of iPhone dient enkel als afstandbediening.

Edited by Tubejack

Ik had hier ook even een hick-up, maar tegen de tijd dat ik er tijd voor maakte, was het al over.

Ik heb hier de ruim 2 TB aan muziek en ROON radio tegelijker tijd draaien, en ik zocht even een nummer wat ik dan op Qobuz zou moeten vinden, en ondertussen speelt hij gewoon de muziek via de "eigen voorraad" af.

Dus de werkelijke  ontkoppeling was niet erg duidelijk.

10 minutes ago, Tubejack said:

Ik heb een buffer in het RAM geheugen van 5Mbit ingesteld staan in Audirvana. Misschien kun jij ook zo'n grote buffer instellen.? Voor de volledigheid, volgens mij bepaald de ontvangende kant (in dit geval Audirvana) hoeveel data in één keer naar mijn Mac gestuurd kan worden. Ik werk niet met UPnP voor zover mij bekent. Mijn iPad of iPhone dient enkel als afstandbediening.

Ik heb gisteravond 4 Mbit ingesteld. En het "buffer Lock Time out" van 10 op 50 ms gezet. Daarna maar één hikje gehad.

Volgens mij gaat de data bij UPnP rechtstreeks van internet de streamer in. Maar er wordt ook gecheckt of er nog nog opdrachten van het tablet komen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle dat via het tablet naar de streamer zou moeten.

12 minutes ago, HansP said:

Ik had hier ook even een hick-up, maar tegen de tijd dat ik er tijd voor maakte, was het al over.

Ik heb hier de ruim 2 TB aan muziek en ROON radio tegelijker tijd draaien, en ik zocht even een nummer wat ik dan op Qobuz zou moeten vinden, en ondertussen speelt hij gewoon de muziek via de "eigen voorraad" af.

Dus de werkelijke  ontkoppeling was niet erg duidelijk.

Vandaar dat ik denk dat er in de stream van Qobuz/KPN soms hicks zitten. Wanneer een buffer dat kan overbruggen, lijkt me dat geen probleem.