Buell Posted 5 november 2022 Author Report Share Posted 5 november 2022 (edited) Ik kan weer terug, het is puur om even te testen. Noem het eigenwijs Edited 5 november 2022 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 14 minutes ago, Buell said: Ik kan weer terug, het is puur om even te testen. Noem het eigenwijs Humor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 5 november 2022 Author Report Share Posted 5 november 2022 44 minutes ago, Tubejack said: Humor Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 5 november 2022 Report Share Posted 5 november 2022 Ik ken dit probleem als ik vanaf de Ipad of Iphone Qobuz app probeer te streamen naar mijn DAC Teac N505. Als ik via de officiele TEAC app met Qobuz plugin stream is alles perfect. Dus dat doe ik maar. Als ik via de officiele Qobuz app op de Ipad of Iphone zelf speel is er ook geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2022 Report Share Posted 6 november 2022 7 hours ago, rbh said: Ik ken dit probleem als ik vanaf de Ipad of Iphone Qobuz app probeer te streamen naar mijn DAC Teac N505. Als ik via de officiele TEAC app met Qobuz plugin stream is alles perfect. Dus dat doe ik maar. Als ik via de officiele Qobuz app op de Ipad of Iphone zelf speel is er ook geen probleem. Laat me raden in het 1e geval gebruik je bluethooth? in het 2,3 en 4e geval WiFi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 6 november 2022 Report Share Posted 6 november 2022 Ja klopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2022 Report Share Posted 6 november 2022 (edited) 55 minutes ago, rbh said: Ja klopt. Ik heb een deel van de handleiding van de Teac gelezen. Volgens mij staat er, dat je met bluethooth beperkt hi-res kunt streamen. Zie ook b.v. https://darko.audio/2020/11/no-bluetooth-cannot-deliver-hi-res-audio/ Edited 6 november 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 14 november 2022 Author Report Share Posted 14 november 2022 Quobuz is nog niet klaar met de oplossing, ..... Vandaag deze mail gekregen: Hello, Sorry for the late reply. I was on vacation last week. Unfortunately, our technicians have not yet found the exact cause of the problem. We have forwarded it to them. There is a chance that it will work better again with the new update, as we also check and optimise our server connection regularly. Since the set up worked before, I'm sure it is only a temporary issue. If you have any new infos or improvements in the meantime, please let me know. I will of course let you know when our new update comes out. Kind regards, Qobuz Customer Service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 29 november 2022 Author Report Share Posted 29 november 2022 Einde probleem. Uiteindelijk is er een nieuwe LMS upgrade gekomen. (meer buffertijd en nog iets waar ik geen zicht op heb). De stops zijn sindsdien niet meer voorgekomen. Dank aan Magnahifi die contact hebben onderhouden met de ontwikkelaars van de plug-in. Zo nu weer genieten van de muziek Iedereen bedankt voor alle input. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 november 2022 Report Share Posted 29 november 2022 Dat is mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 november 2022 Report Share Posted 29 november 2022 Kijk dat is goed nieuws. Mooi dat het is opgelost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari Report Share Posted 8 februari Meestal gaat het goed, maar soms problemen. Zoals vanavond. Stops, overslaan, opnieuw moeten inloggen en andere ongein. Ik ben er wel uit dat dit bij Qobuz ligt. Internet werkt prima, de streamer ook. Op het Qobuz forum mopperde er ook iemand. Het blijft techniek. Waarschijnlijk een kortere storing. Maar misschien is het handig, om elkaar hier op de hoogte te houden wanneer er storingen zijn. Dan hoef je niet verder te zoeken en weet je dat je eventueel niet de enige met storingen bent. Of juist wel natuurlijk, maar dan kun je het in je eigen spullen gaan zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 8 februari Report Share Posted 8 februari Hier ook qobuz storing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari Report Share Posted 8 februari Hier werkt het weer. Tussentijds weer wat oude muziek van de NAS gespeeld... Ok moi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 februari Report Share Posted 8 februari Waren er problemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari Report Share Posted 8 februari Ja, Qobuz was even nergens meer te bekennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 februari Report Share Posted 12 februari Qobuz had kennelijk last van een DDos aanval Dat is dus weer opgelost. Toch heb ik 's avonds soms last van korte onderbrekingen. hebben jullie dat ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 12 februari Report Share Posted 12 februari 2 hours ago, Hans van Liempd said: Qobuz had kennelijk last van een DDos aanval Dat is dus weer opgelost. Toch heb ik 's avonds soms last van korte onderbrekingen. hebben jullie dat ook? nog geen last van gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari (edited) On 12-2-2024 at 19:09, Hans van Liempd said: Toch heb ik 's avonds soms last van korte onderbrekingen. hebben jullie dat ook? Nee Hans, ik kan me niet heugen dat er storingen zijn. Dat kan ook bijna niet, als je ziet hoe Qobuz de data naar ons toe stuurt. Dat gaat in een "bult". M.a.w. in één keer wordt een heel nummer naar mijn Mac gestuurd. En vanuit het geheugen afgespeeld. Edited 14 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari Dat doet JRiver ook, daarbij had ik nooit problemen. In TuneBrowser kan ik dat ook instellen, maar het laden van één nummer duurt mij dan te lang. Ik heb nu in TuneBrowser wat instellingen veranderd. O.a. het buffer voor decoderen groter gemaakt en eentje in de Asiodriver van 10 naar 50 ms gezet. Nu gaat het al weer een hele tijd goed. Maar ik blijft het bijzonder vinden, dat het soms dagenlang prima werkt en dan plotseling weer meerdere onderbrekingen achter elkaar ontstaan. Wanneer ik de muziek dan stop en weer start is het probleem vaak niet meer aanwezig. Gisteren heb ik JRiver nog eens een tijd laten spelen. Maar ik vind TuneBrowser beter klinken. Wanneer het langer duurt kan ik in TB een foutenlogboek inzien. Daarin staat dan dat er geen data aanvoer vanaf het tablet is (UPnP). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari (edited) Ik heb een buffer in het RAM geheugen van 5Mbit ingesteld staan in Audirvana. Misschien kun jij ook zo'n grote buffer instellen.? Voor de volledigheid, volgens mij bepaald de ontvangende kant (in dit geval Audirvana) hoeveel data in één keer naar mijn Mac gestuurd kan worden. Ik werk niet met UPnP voor zover mij bekent. Mijn iPad of iPhone dient enkel als afstandbediening. Edited 14 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari Ik had hier ook even een hick-up, maar tegen de tijd dat ik er tijd voor maakte, was het al over. Ik heb hier de ruim 2 TB aan muziek en ROON radio tegelijker tijd draaien, en ik zocht even een nummer wat ik dan op Qobuz zou moeten vinden, en ondertussen speelt hij gewoon de muziek via de "eigen voorraad" af. Dus de werkelijke ontkoppeling was niet erg duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari 10 minutes ago, Tubejack said: Ik heb een buffer in het RAM geheugen van 5Mbit ingesteld staan in Audirvana. Misschien kun jij ook zo'n grote buffer instellen.? Voor de volledigheid, volgens mij bepaald de ontvangende kant (in dit geval Audirvana) hoeveel data in één keer naar mijn Mac gestuurd kan worden. Ik werk niet met UPnP voor zover mij bekent. Mijn iPad of iPhone dient enkel als afstandbediening. Ik heb gisteravond 4 Mbit ingesteld. En het "buffer Lock Time out" van 10 op 50 ms gezet. Daarna maar één hikje gehad. Volgens mij gaat de data bij UPnP rechtstreeks van internet de streamer in. Maar er wordt ook gecheckt of er nog nog opdrachten van het tablet komen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle dat via het tablet naar de streamer zou moeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari 12 minutes ago, HansP said: Ik had hier ook even een hick-up, maar tegen de tijd dat ik er tijd voor maakte, was het al over. Ik heb hier de ruim 2 TB aan muziek en ROON radio tegelijker tijd draaien, en ik zocht even een nummer wat ik dan op Qobuz zou moeten vinden, en ondertussen speelt hij gewoon de muziek via de "eigen voorraad" af. Dus de werkelijke ontkoppeling was niet erg duidelijk. Vandaar dat ik denk dat er in de stream van Qobuz/KPN soms hicks zitten. Wanneer een buffer dat kan overbruggen, lijkt me dat geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari Ik heb het leuke ODIDO. wel via het glasvezeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now