Hans van Liempd Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari 1 minute ago, HansP said: Ik heb het leuke ODIDO. wel via het glasvezeltje. Hier ook glasvezel maar zoals geschreven KPN 200/200. Met andere apparaten nooit problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 februari Report Share Posted 14 februari (edited) 11 minutes ago, Hans van Liempd said: Vandaar dat ik denk dat er in de stream van Qobuz/KPN soms hicks zitten. Wanneer een buffer dat kan overbruggen, lijkt me dat geen probleem. Hier ook KPN 50/50 glasvezel. Ik vermoed, dat je het toch echt moet zoeken in de applicatie. Omdat JRiver wél goed werkt. Edited 14 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari Ik ben er ondertussen uit waar het probleem hier zat. Ik heb het Samsung A7 Lite tabletje vervangen door een Lenovo M9 en alle problemen zijn de wereld uit. Ik vermoed dat de Samsung de Wifi op een laag pitje zet wanneer het ding niet beweegt. En daarvoor heb ik geen instelling kunnen vinden. Vanaf het moment dat ik de Lenovo ging gebruiken geen enkel probleem meer. Behalve toen ik de buffers extreem kort zette. Maar dat was van 4096 naar 64 Gb. En zelfs dat ging nog een tijdje goed. Leuke bijkomstigheid is, dat de Lenovo ook nog langer met een batterijlading speelt. De Samsung moest elke dag opgeladen worden. De Lenovo speelt 2 keer zo lang. Ik vind de accu's van Lenovo trouwens toch wel een compliment waard. Ik gebruik een Lenovo tabletje van 12 jaar oud (Android 4.4) om patience op te spelen wanneer ik effe niks te doen heb. Dat werkt langer als een week op een lading. En de kleinkinderen hebben weer een snellere dan de oudere die ze eerder gebruikten. Iedereen blij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari Mooi Hans. Een ding snap ik niet. Ook zonder tablet blijft het toch gewoon doorspelen? Dat ding heb je toch alleen als AB nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari Dat is dus niet zo. Tunebrowser kijkt continue of er wat gebeurt op het tabletje. Geen wifi betekent dan: stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 1 hour ago, Hans van Liempd said: Dat is dus niet zo. Tunebrowser kijkt continue of er wat gebeurt op het tabletje. Geen wifi betekent dan: stoppen. Dan zou ik het niet willen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 42 minutes ago, Tubejack said: Dan zou ik het niet willen hebben. Waarom niet? Het klinkt beter dan andere software en alle bestanden worden nu probleemloos afgespeeld. Alles wat van een afstandsbediening afhankelijk is, kijkt continue of er een andere opdracht is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 1 hour ago, Hans van Liempd said: Waarom niet? Het klinkt beter dan andere software en alle bestanden worden nu probleemloos afgespeeld. Alles wat van een afstandsbediening afhankelijk is, kijkt continue of er een andere opdracht is. heel eerlijk gezegd werken de meeste producten normaal gezien andersom. Weet je zeker dan het nummer niet eigenlijk door de tablet wordt gespeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 1 hour ago, Hans van Liempd said: Waarom niet? Het klinkt beter dan andere software en alle bestanden worden nu probleemloos afgespeeld. Alles wat van een afstandsbediening afhankelijk is, kijkt continue of er een andere opdracht is. Mooi dat jij het beter vind klinken dan andere software die je geprobeerd heb. Maar ik wil afhankelijkheid van een tablet of telefoon niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari UPnP is een protocol wat apparaten met elkaar verbind en ze laat samenwerken. Data kan zo allerlei wegen kiezen. Voor zo ver als ik begrepen heb, gaat data van b.v Qobuz en de NAS dus rechtstreeks van het netwerk naar de streamer en is het tablet niet meer dan een commandocentrum. Maar wanneer de muziek op het tablet is opgeslagen gaat dit via het netwerk weer naar de streamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 4 minutes ago, Tubejack said: Mooi dat jij het beter vind klinken dan andere software die je geprobeerd heb. Maar ik wil afhankelijkheid van een tablet of telefoon niet Ik vrees dat dat zo langzamerhand niet meer te vermijden is. Ik ken geen enkel commercieel product dat niet daarvan afhankelijk is, al zijn er een paar die zich ook met een paneel op het toestel zelf laten bedienen - maar meestal kun je dan veel minder. Als je zelf zo'n toestel bouwt, doe je natuurlijk wél wat je zelf wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 5 minutes ago, Tubejack said: Mooi dat jij het beter vind klinken dan andere software die je geprobeerd heb. Maar ik wil afhankelijkheid van een tablet of telefoon niet Het hoeft ook niet. Je kunt de muziek van de NAS ook op een monitor op de streamer kiezen. Voor Qobuz is dan de Qobuz software nodig. Maar mbv BubbleUPnP kan ik dat bedienen vanuit mijn luisterstoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 12 minutes ago, Bloom said: Ik vrees dat dat zo langzamerhand niet meer te vermijden is. Ik ken geen enkel commercieel product dat niet daarvan afhankelijk is, al zijn er een paar die zich ook met een paneel op het toestel zelf laten bedienen - maar meestal kun je dan veel minder. Als je zelf zo'n toestel bouwt, doe je natuurlijk wél wat je zelf wilt. Lange tijd met MPD gespeeld. Ook op mijn iMac en iPhone werkend gekregen. Maar uiteindelijk vond ik Audirvana mooier en beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 1 hour ago, Hans van Liempd said: UPnP is een protocol wat apparaten met elkaar verbind en ze laat samenwerken. Data kan zo allerlei wegen kiezen. Voor zo ver als ik begrepen heb, gaat data van b.v Qobuz en de NAS dus rechtstreeks van het netwerk naar de streamer en is het tablet niet meer dan een commandocentrum. Maar wanneer de muziek op het tablet is opgeslagen gaat dit via het netwerk weer naar de streamer. Hans, dat betekend dus inderdaad dat bestand door jouw tablet wordt afgespeeld met als uitgang de upnp device. De data gaat wel via de tablet naar het upnp device niet direct vanaf Qobuz naar het device. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 1 hour ago, Tubejack said: Lange tijd met MPD gespeeld. Ook op mijn iMac en iPhone werkend gekregen. Maar uiteindelijk vond ik Audirvana mooier en beter MPD op Linux? Bij Windows moet je echt weten hoe je de configuratie aanpast en desnoods de audiodrivers vervangt om te voorkomen dat het besturingssysteem alle audio gaat resamplen. Standaard doet het dat wél. Audirvana is commercieel en closed source en bestaat alleen voor Windows en MacOS, dus komt dat al niet in aanmerking voor mij. Ik heb geen klachten over mpd, ik heb dat uitgebreid zitten vergelijken met dezelfde track afgespeeld via mijn allerbeste cd-speler en het was identiek. En dus ben ik heel tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari (edited) Linux en Macos. MPD kun je met Homebrew vanaf een terminalwindow installeren. Ongeveer hetzelfde als Apt van Debian. Ik had mooie omgeving gemaakt, het leek wel wat op het huidige ROON. Dat iets geld kost is niet altijd te vermijden als je met de rest van de wereld wil communiceren. Het is niet duur dus ik gun het de ontwikkelaar van harte. Er zit een hoop tijd in, om zoiets moois te maken. Edited 24 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari mplayer http://stream.radioparadise.com/rock-flac Is all I need ! Instellingen in Linux eenmaal goed gedaan o.a. in Alsamixer en drivers voor de DAC goed ingesteld en gecontrolleerd op de scope en daarna niet meer aankomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari Ik vind radioparadise niet leuk….. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari ik gebruik Volumio op een raspberry PI , werkt zeer goed, is eigenlijk een uitgeklede linux versie met hun speler en plugins en een web interface voor bediening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari Ik blijf nog steeds bij mijn oude vertrouwde LMS. Wel dan in de vorm van Daphile. Wel zorgen dat Alsa niet gebruikt wordt door de interne geluidskaart uit te schakelen in de bios zo dat de dac via USB direct wordt aangestuurd. Met namen de up-sample mogelijkheden van Daphile zijn erg goed en kan je ook gebruiken om naar DSD te converteren. Dat klinkt echt zo veel beter dan eigenlijk alle andere players die ik tot nu toe heb geprobeerd. Alleen HQ Player doet dat nog net even mooier maar de verschillen zijn klein. het uitschakelen van Alsa zal overigens ook voor andere linux distributes gelden. Wel zal je voor een goede implementatie van SOX moeten zorgen dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari (edited) 15 minutes ago, kappa7 said: Ik blijf nog steeds bij mijn oude vertrouwde LMS. Wel dan in de vorm van Daphile. Wel zorgen dat Alsa niet gebruikt wordt door de interne geluidskaart uit te schakelen in de bios zo dat de dac via USB direct wordt aangestuurd. Met namen de up-sample mogelijkheden van Daphile zijn erg goed en kan je ook gebruiken om naar DSD te converteren. Dat klinkt echt zo veel beter dan eigenlijk alle andere players die ik tot nu toe heb geprobeerd. Alleen HQ Player doet dat nog net even mooier maar de verschillen zijn klein. het uitschakelen van Alsa zal overigens ook voor andere linux distributes gelden. Wel zal je voor een goede implementatie van SOX moeten zorgen dan. Jammer genoeg werkt dit alleen op i386 processoren anders zou ik het zeker proberen, wordt het overigens niet lastiger nu de LMS servers uit gaan? Edited 24 februari by SpaceJS Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari 12 hours ago, Tubejack said: Lange tijd met MPD gespeeld. Ook op mijn iMac en iPhone werkend gekregen. Maar uiteindelijk vond ik Audirvana mooier en beter ik zal die Audirvana eens proberen, wel een verschrikkelijke site zeg. Erg moeilijk om even alle details in een overzicht te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari 2 hours ago, Tubejack said: Ik vind radioparadise niet leuk….. Dus je vindt muziek niet leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari 2 minutes ago, marcel535i said: Dus je vindt muziek niet leuk. Precies. Waarschijnlijk een generatie kloofje Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari 1 hour ago, SpaceJS said: Jammer genoeg werkt dit alleen op i386 processoren anders zou ik het zeker proberen, wordt het overigens niet lastiger nu de LMS servers uit gaan? Je kunt LMS prima gebruiken zonder server. Heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Daphile werkt inderdaad niet met Arm processoren. Er zijn overigens wel LMS versies die voor een framboos zijn gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts