Jump to content

Qobuz gedoe

Buell
 Share

Recommended Posts

58 minutes ago, Hans van Liempd said:

Maar dezelfde data (in een andere vorm) gaat dan vanaf het Wifi accespoint toch naar het tablet en weer terug naar hetzelfde accespoint en gaat dan via weer hetzelfde accespoint naar de streamer ?

Zou dat niet anders kunnen?

Ik heb BubbleUPnP server op de streamer geprobeerd. Daarmee kan ik wel naar b.v. de TEAC streamer met Qobuz streamen, maar niet naar TuneBrowser. Renderers op dezelfde PC worden kennelijk niet meegenomen.

Ik denk niet dat dit in jouw huidige opzet anders kan maar er is ook niet echt sprake van een probleem daar het om heel weinig data gaat.

Tis misschien gek maar ik vind het leuk om ook op de hoogte gehouden te worden van het nieuws en weetjes te horen die door een presentator worden uitgezocht en vertelt.

Dat mis ik wel erg op de paradijsvogelradio.

1 hour ago, Auke12 said:

Grapig, ik ben helemaal klaar met dat gepraat en die reclame tussendoor...

Heb vaak het gevoel dat ik meer reclame dan muziek voorgeschoteld krijg.

Het hangt er  vanaf naar welke zender je luistert.  De commerciële zenders zijn sterk afhankelijk van het aantal luisteraars en daarmee de hoeveelheid reclame inkomsten. De publieke omroep én regionale omroep wordt grotendeels betaald vanuit de schatkist. Die zenders zijn dus veel minder en afhankelijk van reclame inkomsten. Op sommige uren is er daardoor op die zenders  helemaal geen reclame. Verder kunnen populaire commerciële zenders natuurlijk de beste DJ's betalen. Ze gebruiken de allerbeste audio processoren en de gebruiken hoogste bandbreedte. 

Overdag luister ik graag naar een regionale zender zoals radio NH. Zeer goede audio kwaliteit, vaak nieuwe muziek en info uit de buurt. Streaming met Qobuz vind ik ook leuk, maar op een gegeven ogenblik wil ik weer gewoon een normaal mens horen. Niet zo'n schreeuwerige DJ.  Hoewel je daardoor vroeg in de ochtend in de auto wel wakker door blijft.;) Ik vond dat vroeger heerlijk. toen ik nog vaak vroeg naar mijn werk in de auto zat :D   Ik herinner me nog zoiets als The Breakfast Club Peter van Bruggen en Jeanne Kooijmans. Heerlijk :)

Edited by Tubejack

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Ik vraag me wél af, wat radio met "Qobuz gedoe" te maken heeft.

Ik moest ff reageren, sorry Hans mensen gaan soms zo kort door de bocht.   :unsure:  Maar  "Qobuz gedoe" .  Geen problemen het draait prima zelfs via LMS op mijn oude sqeeuze boxjes. :) Ik kwam dit net tegen: On The Lips Molly Lewis. Misschien vind je het wat en misschien ook niet ;)

4 hours ago, Auke12 said:

Grapig, ik ben helemaal klaar met dat gepraat en die reclame tussendoor...

Heb vaak het gevoel dat ik meer reclame dan muziek voorgeschoteld krijg.

+1. Al dat geouweh##r en al helemaal al die reclame, ik ben helemaal happy met RP. Zelfs zó dat ik al wat luier wordt met het opzetten van een plaatje...:huh:

• 8 months later...

Er zij programmaatjes waarmee je kunt controleren of je TCP/IP pakketen mist.  Maar overspringende nummers lijkt me wel zorgelijk.  Immers als je muziek van Qobuz afspeelt wordt een heel nummer in één keer binnengehaald en in een buffer van je PC of streamer gezet. Vanuit die buffer wordt de muziek afgespeeld. Audirvana heb ik een buffer gegeven van 5Mbit .

Edited by Tubejack

7 minutes ago, Tubejack said:

Er zij programmaatjes waarmee je kunt controleren of je TCP/IP pakketen mist.  Maar overspringende nummers lijkt me wel zorgelijk.  Immers als je muziek van Qobuz afspeelt wordt een heel nummer in één keer binnengehaald en in een buffer van je PC of streamer gezet. Vanuit die buffer wordt de muziek afgespeeld. Audirvana heb ik een buffer gegeven van 5Mbit .

Dat zou kunnen, maar is niet altijd het geval. Bij TuneBrowser is dat in te stellen. Helaas duurt het dan erg lang voordat het nummer begint te spelen. Bij JRiver kun je instellen, dat het hele nummer wordt geladen terwijl gelijk de muziek begint te spelen.

Edited by Hans van Liempd