boy2 Posted 26 maart 2002 Report Share Posted 26 maart 2002 Hallo mede-audiofielen. Al weer een tijdje ben ik doende met het zoeken naar een goeie interconnect. Mede dank zij een post op dit prachtige forum kwam ik terecht bij usedcable.com. Daar stond een goed verhaal op, en mijn interesse was gewekt. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 april 2002 Report Share Posted 2 april 2002 Hoi Boy (dat rijmt; Lachen ), Een vriend van mij heeft eens interlinks gemaakt met active afscherming, dit deed hij door een 9volt batterij met een hoogohmige weerstand op het scherm aan te sluiten. Hierdoor creeer je een potentiaalverschil van 9 volt t.o.v. de nulleiding. Hij vertelde me dat ze erg goed klonken, ik heb ze alleen nooit zelf gehoord. Maar aangezien alle moeite die ik heb moeten doen om mijn apparaten met interlinks zo potentiaalvrij mogelijk aan te sluiten vraag ik me af of het echt wel zo goed is Wanneer je nl. twee apparaten met elkaar verbind d.m.v. een interlink en apparaat A heeft een zwerfspanning op de nul van 100v en apparaat B een spanning van 60v, van heb je een spanningsverschil van 40v waardoor er een stroompje door je nulleiding gaat lopen. Door dit stroompje verlies je microdetails in de muziek; dat heb ik proefondervondelijk ondervonden. En voor 1350euro kan je ook andere dingen in je set verbeteren. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Even deze topic uit de oude doos, omdat ik stuitte op een paar Synergistic Reasearch Resolution Reference kabels met active shielding. Voor mij zijn ze volledig onbekend, het active shielding lijkt een leuk concept, maar werkt het ook? Ze zijn niet goedkoop en toch ook wel weer bijzonder, want interlinkjes met (blauwe) led's zijn toch wel vrij uniek leek me. Zie: http://www.synergisticresearch.com/x_series.htm Elke nadere info/ervaringen wordt zeer gewaardeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boy2 Posted 1 februari 2003 Author Report Share Posted 1 februari 2003 Hee Arjen. Leuk dat je me nog even uit de oude doos haalt hoor. Het werd al wat stoffig... Wat ik je niet wil onthouden is de afloop van mijn dialoogje met die used-cable guys van destijds. Ik heb ze teruggemailed, een beetje verontwaardigd, zo van wat maak je me nou, me een kabel aansmeren die op zichzelf staand niet werkt maar een of ander kastje nodig heeft blabla. Nou, ze voelden wel dat ze niet helemaal zuiver gehandeld hadden, en waar ze me toen heel opeens heel handig op wezen, was dat er naast zo'n duur kastje, waar je meteen een heel zootje van die actieve interlinks mee kon voeden, inmiddels ook een veel goedkoper klein kastje was, geschikt voor slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door boy2:Hee Arjen. Leuk dat je me nog even uit de oude doos haalt hoor. Het werd al wat stoffig... Wat ik je niet wil onthouden is de afloop van mijn dialoogje met die used-cable guys van destijds. Ik heb ze teruggemailed, een beetje verontwaardigd, zo van wat maak je me nou, me een kabel aansmeren die op zichzelf staand niet werkt maar een of ander kastje nodig heeft blabla. Nou, ze voelden wel dat ze niet helemaal zuiver gehandeld hadden, en waar ze me toen heel opeens heel handig op wezen, was dat er naast zo'n duur kastje, waar je meteen een heel zootje van die actieve interlinks mee kon voeden, inmiddels ook een veel goedkoper klein kastje was, geschikt voor slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Overigens ook hier een aardig stukje over deze kabels en dit merk. http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1532 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts