Jump to content

Top 2000 in 2022

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Nu het einde van het jaar weer dichtbij komt, begint ook weer de dagen van lijstjes invullen. Zo ook de lijst van de Top 2000 van Radio 2. Ik heb ook dit jaar weer een lijst samengesteld, maar het hadden evengoed totaal andere nummers kunnen zijn. Want zelfs 35 favorieten invullen is gewoon veel te weinig. Maar voor mij zou zelfs een lijst van 100 favorieten te weinig zijn. Hier mijn lijst: https://stem.nporadio2.nl/top2000-2022/5

Edited by audiofreak

Troost je, ik heb in de beginjaren van het stemmen een aantal jaren achter elkaar een lijst samengesteld van alleen de groep Camel en ook dat heeft totaal niet geholpen (wat ik ook niet verwachtte). Wat elk jaar opvalt aan die shortlist is dat het gewoon ruk is. Net zoals de onvolledige zoekmachine en die hoofdletter gevoelig is. Wat ook opvalt is dat het een uitgemolken concept is geworden. 

Niemand verplicht je naar de Top 2000 te luisteren nietwaar.

Zelf hou ik niet van de Nederlandse zenders, veel en veel te druk, ik word daar zenuwachtig van. De meeste zijn in de oude Veronica stijl, .... pff ...

Neen dan vind ik de Belgische zenders veel beter, Radio 1 en Studio Brussel voor pop/rock en Klara voor klassieke muziek en jazz. 

Tijdens de week luister ik bijna altijd naar Radio 1, goede praatprogramma's, leuke en interessante thema's die er aangesneden worden. Alleen bepaald koning voetbal de programmatie, want dat heeft voorrang en ik hou totaal niet van sport.

Op StuBru is er ook een top 1000 als ik het goed heb. Die vind ik best wel leuk en luister er graag naar.

1 hour ago, kappa7 said:

Zo heeft ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Zelf kan ik niet tegen het verkeerd uitspreken van de G door onze zuider buren.

En ik kan weer niet tegen de vaak wel arrogante houding van Nederlanders....

19 hours ago, Groovy said:

Mijn muzikale voorkeur past niet in lijstjes.

Die van mij past wel in de autisten top 10 : o.a. veel Kraftwerk, Gary Numan, Tangerine Dream, Depeche Mode, Neu, Joy Division.

22 hours ago, Gydo said:

En ik kan weer niet tegen de vaak wel arrogante houding van Nederlanders....

Je Bedoelt zeker de grachtengordel Hollanders !  

Onder de rivieren en in het oosten valt het best mee.

On 3-12-2022 at 14:26, Gydo said:

Belgische zenders veel beter, Radio 1 en Studio Brussel voor pop/rock en Klara voor klassieke muziek en jazz. 

Helemaal mee eens !   

20 hours ago, Roots said:

5 elements beam antenne.

Had jij er maar 5 !     2x9 elements gestackt en ook nog een "zendertje" eraan.

7 minutes ago, Duclaasie said:

Voor mij is alles onder de grote rivieren hetzelfde, tot Spanje aan toe 😜

Neeeeenn.... ik wil zeker geen Hollander genoemd worden 🤪

Maar even serieus, de mentaliteit tussen Nederlanders en Belgen is hemelsbreed. Wij zijn t.o.v. Nederlanders minder assertief, wat mij betreft bescheidener, minder opdringerig en Belgen hebben niet over alles een mening.

In het Antwerpse zijn jullie niet echt geliefd, dat komt omdat heel veel Nederlanders naar hier zijn komen wonen om belastingen bij jullie te vermijden. Het heeft echter de prijzen van de woningen hier wel serieus de hoogte in gebracht, in die mate zelfs dat lokale bewoners hier niets meer konden kopen. 

Je bent wel aardig aan het stoken en het generaliseren, erg goed voorde zweer hier op het forum.

Vooral mee doorgaan.

Ik vind je al niet echt sympathiek maar je doet er werkelijk ook alles aan om dat alleen maar te bevestigen.

58 minutes ago, kappa7 said:

Je bent wel aardig aan het stoken en het generaliseren, erg goed voorde zweer hier op het forum.

Vooral mee doorgaan.

Ik vind je al niet echt sympathiek maar je doet er werkelijk ook alles aan om dat alleen maar te bevestigen.

In't echt valt het wel mee hoor....  Maar als ik iemand daarmee gekwets of beledigd heb, mijn welgemeende excuses!

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dit-is-waarom-nederlanders-en-belgen-elkaar-niet-begrijpen/

Edited by Gydo

1 hour ago, Gydo said:

In't echt valt het wel mee hoor....  Maar als ik iemand daarmee gekwets of beledigd heb, mijn welgemeende excuses!

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dit-is-waarom-nederlanders-en-belgen-elkaar-niet-begrijpen/

Het is meer dat je streeft naar de zelfde openheid en elkaar respecteert...Beetje mensenkennis wil ook wel eens helpen. Ik woon 5km van Zelzate en weet er alles van.🙂

2 hours ago, kappa7 said:

Vooral mee doorgaan.

On 3-12-2022 at 15:47, kappa7 said:

Zo heeft ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Zelf kan ik niet tegen het verkeerd uitspreken van de G door onze zuider buren.

Volgens mij ben je zelf met generaliseren begonnen.

Maar ook in Belgie en Nederland zijn niet alle mensen gelijk. Gelukkig niet, stel je voor....

En inderdaad, er is nogal een verschil tussen de mentaliteit (én taal) tussen Limburgers en Friezen, Zeeuwen en Twentenaren, West-Vlamingen en Belgisch Limburgers en tussen Walen en Kempenaren.

Leven en laten leven...