Hans van Liempd Posted 29 maart Author Report Share Posted 29 maart Ondertussen is het eindelijk zo ver dat ik helemaal zonder een hapering kan spelen. Om een of andere reden was er heel zelden een hapering in de muziek. soms maar één keer per drie dagen. Tunebrowser gaf steevast het IP adres van het tablet aan als schuldige. Ik heb het Samsung tablet dus aan de kant gelegd en een klein Lenovo Tab M9 gekocht. Hiermee is de laatste verstoring dus de wereld uit. Dit tabletje is dus iets sneller dan de Samsung. Dit komt ook omdat er minder "ingebakken" Android-software draait. Bij het Samsung tablet waren een aantal pakketten niet uit te zetten. En vooral de batterijsaver was een taai ding. Ik blijf het wél bijzonder vinden, dat ik dit met JRiver nooit had. Waarschijnlijk iets met buffergrootte of iets dergelijks. Tegelijk is ook Tunebrowser sinds 24-02 niet meer geupdate. Er werd telkens aan gesleuteld wanneer een gebruiker problemen had. Dat wordt wel heel erg accuraat opgepakt. En ook antwoorden op vragen heb je altijd binnen één dag. Daar kunnen andere softwarebedrijven nog veel van leren. Hulde voor mijnheer Tiki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 maart Report Share Posted 29 maart Wel raar dat je afstandsbediening invloed heeft op je weergave. Maar het klopt wel Samsung staat bol van de rotzooi die je er niet op wil hebben. De oplossing is dan een custom ROM en dan is het ineens een prima tablet. Wat betreft de updates en het sleutelen dat zie je wel vaker bij nieuwe software pakketen. In het begin is men nog enthousiast maar hoe is dat na 8 jaar grote kans dat men dan niet veel meer aan onderhoud doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 maart Author Report Share Posted 30 maart Iemand hier (ik ben even vergeten wie?) maakte me er op attent dat het Qobuzwachtwoord op het tablet werd ingevoerd en dat daarmee de muziek dus ook via dat tablet loopt. Daarmee ben ik immers bij Qobuz aangemeld. Helaas dus niet alleen een afstandsbediening. Dat was trouwens gelijk het argument om eens naar een ander tablet te gaan kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 maart Report Share Posted 30 maart Maar dan is de software toch niet geschikt om als player te gebruiken als je dat via de tablet laat lopen. Stel je gebruikt dat in de woonkamer en het gezinslid wat muziek aan het streamen is gaat weg, dan stopt dus ook de muziek. Dat moet toch gewoon op je server draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 maart Author Report Share Posted 30 maart (edited) 12 minutes ago, kappa7 said: Maar dan is de software toch niet geschikt om als player te gebruiken als je dat via de tablet laat lopen. Stel je gebruikt dat in de woonkamer en het gezinslid wat muziek aan het streamen is gaat weg, dan stopt dus ook de muziek. Dat moet toch gewoon op je server draaien. Dat is het nadeel van spelen met UPnP en Qobuz. Maar zo'n tabletje kost niet meer dan ruim € 100,- die blijft dus gewoon bij de set. Wanneer je met JRiver speelt of met net welke andere UPnP software werkt het ook zo. Edited 30 maart by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts