Seed7 Posted 27 december 2022 Report Share Posted 27 december 2022 24 minutes ago, Tubejack said: Dat is jammer. Van een goed ontworpen netwerk heb je jaren lang plezier. Van ieder goed apparaat. Maar ik ken geen omgeving zoals het audio high-end gebeuren waar men zo ongeïnformeerd met de hobby, de centen en de apparatuur om gaat. "onwetendheid is gelukzaligheid" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 december 2022 Report Share Posted 27 december 2022 Tja... ondanks dat het allemaal niet kán, zijn er wel degelijk hoorbare verschillen in klank. Of die verstoring nu door ruis, jitter, storing of door een slechte verwerking door veroorzaakt wordt, maakt me weinig uit. Ik ben geen liefhebber van veel geld uitgeven "dan zal het wel goed zijn", maar wél van uitproberen en vergelijken. Soms met goedkope spullen, dan weer met geleende dure spullen. De conclusie is nu, dat ik al weer meer dan een jaar via Wifi speel. Per ongeluk gevonden, maar doet perfect wat het moet doen, data doorgeven. De kabel deed dat kennelijk minder perfect, Het klonk immers slechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 december 2022 Report Share Posted 27 december 2022 22 minutes ago, Seed7 said: Van ieder goed apparaat. Maar ik ken geen omgeving zoals het audio high-end gebeuren waar men zo ongeïnformeerd met de hobby, de centen en de apparatuur om gaat. "onwetendheid is gelukzaligheid" Kom op zeg Seed..We zijn niet allemaal zo slim , wijs en doorleerd als jij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 december 2022 Report Share Posted 27 december 2022 9 minutes ago, Roots said: Kom op zeg Seed.. Neen. Want het klinkt toch beter... Doe jij na het tanken een flesje huppelolie bij de benzine, want dan loopt die V8 zo mooi rond. Of dat stukje kurk onder de bijrijdersstoel? Piramide op de hoedenplank in deze tijd van energie schaarste? "onwetendheid is gelukzaligheid", willens en wetens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 december 2022 Report Share Posted 27 december 2022 Nee okay daar heb je wel een punt...Als je me nog kent van het groene forum ging ik daar fel tegenin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 december 2022 Report Share Posted 28 december 2022 12 hours ago, Roots said: Als je me nog kent van het groene forum Daar ben ik nooit geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 28 december 2022 Report Share Posted 28 december 2022 (edited) Tja, een goed georganiseerd netwerk, als assistent netwerkbeheer op een grote school met tig aansluitingen dan wel de ervaringen opgedaan, en zie ook de problemen die ik dan bij mensen thuis hebben. Berghem is vanuit Dordrecht wel te doen, kwam er vaak, maar dan voor heel andere dingen, maar ik heb sterk de indruk dat er in de basis iets goed fout zit. Een Angel en dat soort verhalen is puur marketing, turbotaal, was ooit bij de switch test van Alpha audio, en daar werd het de hemel in gepraat, maar ik was er bij en het verhaal klopte niet. Heb hier nu al jaren de boel goed op orde met de 3 verschillende servers, parallel aan elkaar, alles draait, maar vandaag ook, een vriend die een mooie set met dCS scoort kan dan wel de Tidal benutten, maar de lokale Nas is dan niet te benaderen, het kan dan wel als de Minimserver op de NAS is geïnstalleerd, de beperking van de fabrikant die alleen maar de Apple kant ondersteund, en Android tablets en telefoons kun je niet gebruiken, geluk die vriend heeft alleen maar Apple. Nu de NAS nog opzetten met Minimserver en het draait. Dus misschien als we dan wat kunnen betekenen met het nalopen van het netwerk, geen probleem, maar kosten voor transport is dan wel een puntje.... Edited 28 december 2022 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts