Jump to content

AAA in Moers

carl
 Share

Recommended Posts

Op 15/16 april 2023 is de jaarlijkse show van het AAA in Moers (DE). De show is ter vervanging van de show in Krefeld.  De NL bijdrage is aanzienlijk en bestaat uit het leveren van de locatie (van der Valk). Ik heb er zin in.

Niet te vergelijken Duclaasie. De shows in Krefeld vond ik altijd geweldig. Ze zijn opgezet door een vereniging zonder winstoogmerk met het doel het analoge gedachtengoed te verspreiden. Dat betekent dat de shows gratis waren en dat gold ook voor het ruim voorhanden drop. Nog belangrijker niet alle ruimten waren commercieel verhuurd. Verschillende werden ingezet voor lezingen door leden of internationaal bekende genodigden. Ook altijd leuk was dat in een van de ruimten gedemonstreerd werd met gerestaureerde klassieke apparatuur van leden. Bovendien leek het wel een vergadering van dit forum want we zaten later meestal nog wel ergens bij te kletsen.

Krefeld was een beetje uit de voegen aan het groeien. Ook waren veel van de demo ruimten erg klein. In die zin ben ik wel benieuwd hoe het bij van der Valk in Moers wordt. Het AAA heeft er een paar maanden geleden een symposium gehouden om proef te draaien en dat liep kennelijk goed. Maar voor de duidelijkheid streamers vindt je er niet wel buizen, hoorns en veel draaitafels 😀 Maar het is zeker niet ouwbollig wat apparatuur betreft.

Edited by carl

• 3 months later...