carl Posted 3 januari 2023 Report Share Posted 3 januari 2023 (edited) 5 hours ago, Tubejack said: Wist je dat de stand van het volume veel buizen versterkers bijna niets uitmaakt qua stroom verbruik. (ook bij CJ) Dat wist ik wel Jack. Ik dacht dat Seed inmiddels met een versterker van 450 Watt uitgangsvermogen speelde Edited 3 januari 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 januari 2023 Report Share Posted 4 januari 2023 18 hours ago, Tubejack said: In 2021 betaalden wij +/- €0,25 voor groene stroom. Dankzij het prijsplafond tot 2900Kwh €0,40. Huh? Het plafond is subsidie. Als je leverancier plotseling de prijs verhoogt naar het plafond niveau dan stap je toch naar de rechter oid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 4 januari 2023 Report Share Posted 4 januari 2023 Het plafond is puur een bescherming hè, als de contractprijs van je leverancier 25 cent is, dan betaal je gewoon 25 cent. Verhoogt je leverancier de prijs echter naar 45 cent, dan krijg je 5 cent subsidie in de vorm van het prijsplafond. Verbruik je echter meer dan 2900kwh, dan betaal je over het verbruik boven die 2900 kWh dus 45cent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 4 januari 2023 Report Share Posted 4 januari 2023 Van meest opmerkelijke audionieuws 2022 naar gas en stroom 🫣 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 januari 2023 Report Share Posted 4 januari 2023 Voor mij was het meest opmerkelijk de introductie van HQplayer waarbij het mogelijk wordt om de de dac chip te voeden met het signaal waar die het beste mee om kan gaan. Ook geeft het de mogelijkheid om zelf met filter instellingen te spelen. Heb er net een andere pc voor aangeschaft om hier verder mee te gaan. Eens zien waar dit op uit gaat komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 januari 2023 Report Share Posted 4 januari 2023 Noem eens een merk George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 4 januari 2023 Report Share Posted 4 januari 2023 (edited) 1 hour ago, kappa7 said: Voor mij was het meest opmerkelijk de introductie van HQplayer waarbij het mogelijk wordt om de de dac chip te voeden met het signaal waar die het beste mee om kan gaan. Ook geeft het de mogelijkheid om zelf met filter instellingen te spelen. Heb er net een andere pc voor aangeschaft om hier verder mee te gaan. Eens zien waar dit op uit gaat komen. hmmm interessante ontwikkeling.. Volg graag jouw ervaringen .. Edited 4 januari 2023 by Rob55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 januari 2023 Report Share Posted 4 januari 2023 12 hours ago, carl said: Noem eens een merk George. Het is deze computer geworden Charles. https://www.itgigant.nl/product/hp-elite-slice-g1-intel-core-i5-7500t-8gb-256gb-ssd/ Als het goed is wordt deze morgen geleverd en dan kan ik er wat verder in duiken met hoe het exact werkt en of het met mijn huidige DAC ook hoorbaar is. Ik speel nu met een sabre dac en die kan met native DSD worden aangestuurd. Als je namelijk kijkt naar de opbouw van een dac chip dan zijn er chips eigenlijk DSD DACs zijn waar de PCM omzetting naar dsd plaats vind in de dac chip zelf. Als je nu een dergelijke chip direct met het DSD signaal kan voeden en dan ook grip krijgt op verschillende filters dan is daar nog wat meer uit te halen. Ik heb al een aantal enthousiaste mensen hier over gehoord en wil dit zeker eens proberen. Een van die mensen is Walt die ook hier op het forum rond hangt. Ik zal hier ter zijne tijd wel een apart topic voor aanmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 januari 2023 Report Share Posted 9 januari 2023 in 1988 belde het energiebedrijf me. meneer u gebruikt heel veel energie, zullen wij een consulent laten langskomen? ik zeg : nee ik heb een Electrocompaniet AW250 die altijd aan is Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 januari 2023 Report Share Posted 9 januari 2023 On 4-1-2023 at 23:00, kappa7 said: Het is deze computer geworden Charles. https://www.itgigant.nl/product/hp-elite-slice-g1-intel-core-i5-7500t-8gb-256gb-ssd/ Als het goed is wordt deze morgen geleverd en dan kan ik er wat verder in duiken met hoe het exact werkt en of het met mijn huidige DAC ook hoorbaar is. Ik speel nu met een sabre dac en die kan met native DSD worden aangestuurd. Als je namelijk kijkt naar de opbouw van een dac chip dan zijn er chips eigenlijk DSD DACs zijn waar de PCM omzetting naar dsd plaats vind in de dac chip zelf. Als je nu een dergelijke chip direct met het DSD signaal kan voeden en dan ook grip krijgt op verschillende filters dan is daar nog wat meer uit te halen. Ik heb al een aantal enthousiaste mensen hier over gehoord en wil dit zeker eens proberen. Een van die mensen is Walt die ook hier op het forum rond hangt. Ik zal hier ter zijne tijd wel een apart topic voor aanmaken. Wordt gevolgd George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 september 2023 Author Report Share Posted 19 september 2023 (edited) On 2-1-2023 at 13:22, kappa7 said: Er zijn natuurlijk genoeg direct drive tafels die met een slappe motor zijn uitgerust en een veel slechtere wow en flutter hebben. De slechte naam van de direct aangedreven tafels komt daar vandaan Zo als alles gaat het om de implementatie van de techniek en daar zijn goede en slechte voorbeelden van te vinden. Verder heeft de snij beitel een hogere weerstand je naald op een platen speler dus moet ook een zwaardere motor hebben om die variatie in weerstand te kunnen compenseren. Klopt George, er is overal rommel er zijn ook snaar aangedreven draaitafels die niet meer zijn dan een houten plank met een motor daarop gelijmd etc. Bij de Record Industry in Haarlem wordt niet alleen de koper-master met een direct drive machine gemaakt. Maar ook de productie controle, met een Technics SL-1200G. Kennelijk is dat precies genoeg. Bron: https://alpha-audio.net/nl/achtergrond/hoe-wordt-vinyl-gemaakt-een-blik-bij-record-industries/ Er staat ook een interessant filmpje op deze pagina. Mocht je het nog niet gezien hebben. Edited 19 september 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts