Jump to content

Luistert iemand naar Atmos albums?

Ivan10
 Share

Recommended Posts

Zijn er mensen die een Atmos surroundsysteem hebben en er audio albums op afspelen?

lees net over Dire Straits albums in Atmos:

https://www.musicweek.com/labels/read/dire-straits-guy-fletcher-on-how-the-power-of-dolby-atmos-is-reinvigorating-the-band-s-classic-catalogue/087092

Atmos is in 7.1 dacht ik, accepteren vrouwen wel luidsprekers aan het plafond? Anyway Dire Straits dus. 

Zelf heb ik het niet en het komt er voorlopig ook niet. Wel beluister ik het met regelmaat bij een audio-maat. Daar staat een 11.2 systeem met 4 speakers in het plafond (alle 11 zijn 200mm JBL coaxen) in een kleine ruimte. We nemen dan dingen op in ambiosonic, of creëren het met digitale synths en dan wordt het naar Atmos geconverteerd. Dat klinkt heel overtuigend en goed. Films zijn er niet heel veel en puur muziek nog minder.

Het leukste spelen is met de synth, daarvoor heeft hij het spul eigenlijk ook. Je kunt een geluid min of meer overal in de ruimte plaatsen of door de ruimte laten bewegen.

En ja, mijn ega heeft geen probleem met speakers in het plafond en rondom. Er zijn helaas wat praktische problemen om dat te doen.

EDIT: de JBL's (ook fraai als near field monitor)

Edited by Seed7