Jump to content

Audiophonics Purifi ET400A eindversterkers

Bloom
 Share

Recommended Posts

2 minutes ago, thingman said:

En daar is dus niks mis mee want, zoals ik al zei, het gaat om de muzikale beleving. Naar een velletje meetcijfers kun je verder niet luisteren en muziek is zoveel meer dan geluid en gemeten specs...

als een velletje met getalletjes aan iemands beleving bijdraagt, waarom is dat dan een brug te ver?

Alles heeft een basis en dat is voor mij de wetenschap. Als die basis niet in orde is, kan het voor mij nooit goed worden. Dus begin ik met speicifcaties en metingen (waar beschikbaar) en kies ik uit alle toestellen die aan die voorwaarden voldoen. Alles wat niet voldoet, gaat eruit.

Als het filmpje goed heb bekeken, ontworpen door Bruno Putzeys. 

Dat is de absoluut de top, wat klasse D versterkers betreft.

https://darko.audio/2020/07/expert-opinion-bruno-putzeys-purifi-hypex-kii-mola-mola/

Bruno houdt zich niet alleen met versterkers bezig maar ook momenteel een van de beste DAC's 

https://www.mola-mola.nl/tambaqui.php

Met een prijs van €1500 nu ook haalbaar voor "de gewone man" 

https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-hpa-s400et-amplifier-class-d-stereo-purifi-2x400w-4-ohm-p-14393.html

Hulde! :) Psss in het echt ook een aardige kerel.  Kan dingen duidelijk uitleggen. M.i. een van de eigenschappen, van een vakman. 

Edited by Tubejack

• 4 weeks later...

Ik heb zelf een set purifi mono eindversterkers die gebouwd zijn door Lentus auido. Na wat testen en vergelijken heb ik gekozen voor de ( dure) Weiss Opamps, waarvan er 2 x 2 inzitten.  Het zijn fantastishe versters, schoon, snel, stil, heel blij mee!

Ik heb zelf een set purifi mono eindversterkers die gebouwd zijn door Lentus auido. Na wat testen en vergelijken heb ik gekozen voor de ( dure) Weiss Opamps, waarvan er 2 x 2 inzitten.  Het zijn fantastishe versterkers, schoon, snel, stil, heel blij mee!

Ik heb zelf een set purifi mono eindversterkers die gebouwd zijn door Lentus audio. Na wat testen en vergelijken heb ik gekozen voor de ( dure) Weiss Opamps, waarvan er 2 x 2 inzitten.  Het zijn fantastishe versterkers, schoon, snel, stil, heel blij mee!

• 6 months later...

Heb de versterker ook aangeschaft, mede omdat Cock hem had beluisterd en er lovend over was, en kan beamen dat het een topper is. 

Ben niet zo van een beeldende recensie maar voor mij klinkt het erg goed, alles klopt tonaal, beeld, stemmen, plaatsing en het laag, strak, gelaagd, heel bijzonder. 

Hebben de Sugden P28 afgelost ook fraai maar worden in alles voorbij gestreeft.

4 minutes ago, kappa7 said:

Speel jij nog steeds met de kefjes Ruud?

Nee George, hem sinds enkele jaren een setje Snell A2 bij Acson gekocht toen zij er mee ophielden. Stonden in de showroom en waren onberispelijk, uiterlijk alsook techni

sch

Beste Bloom,

Lang niet iedereen is enthousiast over hoe het bij jou klinkt. Je stelt je speakers ook lang niet ideaal op. En jij hoort nooit verschillen tussen bekabeling.

Verder houdt jij je krampachtig vast aan de wetenschap(die steeds vordert) en metingen(die niet meer dan een algemene basis vormen). 

Alles optellende, denk ik dat je op de verkeerde weg zit. Helemaal niet erg, zolang jij maar plezier hebt.

Kun jij trouwens emotie meten, die muziek oproept?

Emotie kun je niet meten, dat is iets dat zich alleen in het brein afspeelt en is bij iedereen anders.

Mensen die bij mij geweest zijn, zijn onverdeeld positief over het geluid. Wat ze achter mijn rug vertellen weet ik natuurlijk niet, maar ik mag hopen dat ze eerlijk tegen me zijn.

Wat is er niet ideaal aan mijn speakeropstelling?

En waarom ben ik op de verkeerde weg, als jij nog nooit bij mij geweest bent en dus niets hebt om dat op te baseren?

55 minutes ago, Ruud said:

Heb de versterker ook aangeschaft, mede omdat Cock hem had beluisterd en er lovend over was, en kan beamen dat het een topper is. 

Ben niet zo van een beeldende recensie maar voor mij klinkt het erg goed, alles klopt tonaal, beeld, stemmen, plaatsing en het laag, strak, gelaagd, heel bijzonder. 

Hebben de Sugden P28 afgelost ook fraai maar worden in alles voorbij gestreeft.

Gefeliciteerd Ruud, leuk om te lezen dat je nog steeds een liefhebber bent van "strak laag" Veel plezier ermee.  

3 hours ago, Jongensdroom said:

Beste Bloom,

Lang niet iedereen is enthousiast over hoe het bij jou klinkt.

Nou ik ben een van de mensen die bij Bloom is wezen luisteren. Wel op de oude locatie. Het klonk zeer goed, ongekleurd de muziek verscheen uit het niets. Bloom weet echt wel waar hij mee bezig is, maar heeft gewoon zijn eigen ideeën net zoals vele andere hier.  

Natuurlijk heb je ook 2 oren maar zonder objectieve  metingen kan er geen betere apparatuur gemaakt worden. Ook dat gaat steeds verder, het gaat daarbij naast geluid om de ruis, de vervorming, de snelheid van een versterker. Daar blijken toch weer stappen in gemaakt te kunnen worden. Soms wordt terug gegrepen uit techniek uit de jaren 80 waar transistor versterkers vaak nog met discrete (losse transistoren etc) werden gemaakt en waar met veel hogere voeding spanningen intern gewerkt werd. Het zegt je waarschijnlijk niks, maar daardoor zijn signaal ruis verhoudingen van > -120dB mogelijk. Hoe beter, des te dieper kun je in het geluid horen. 

De  Audiophonics Purifi ET400A eindversterkers zijn hierbij een mooi voorbeeld.  A-weighted 4Ω 131 dB Bizar.... ;)

Edited by Tubejack

4 hours ago, Ruud said:

Nee George, hem sinds enkele jaren een setje Snell A2 bij Acson gekocht toen zij er mee ophielden. Stonden in de showroom en waren onberispelijk, uiterlijk alsook techni

sch

Dat is wel weer iets bijzonders wat je gevonden hebt.

Ziet er wel imposant uit.

19 hours ago, Tubejack said:

Nou ik ben een van de mensen die bij Bloom is wezen luisteren. Wel op de oude locatie. Het klonk zeer goed, ongekleurd de muziek verscheen uit het niets. Bloom weet echt wel waar hij mee bezig is, maar heeft gewoon zijn eigen ideeën net zoals vele andere hier.  

Ik was daar ook en vond het zeker niet slecht klinken, maar vond de aansluiting van het laag op het midlaag niet best. Daardoor krijgen sommige instrumenten een wat wollig karakter. Ik heb dat toen ook gezegd. Dus niet iedereen is even enthousiast. Maar audiofielen hebben altijd wat te zeiken. En voor mij is een juiste weergave van laag erg belangrijk.