carl Posted 21 maart 2001 Report Share Posted 21 maart 2001 Ik zit er wel eens over te denken mijn Rega te vervangen door een LP 12 met Ekos etc. In de bladen lees je wel eens dat een LP 12 erg makkelijk uit balans raakt met als gevolg, dat hij opnieuw ingesteld moet worden (is dat moeilijk ?) Heeft iemand praktijkervaring met een LP 12 en /of de Ekos arm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 22 maart 2001 Report Share Posted 22 maart 2001 Hallo Carl, Ik draai zelf al meer dan tien jaar met een Linn LP-12 met Ekos arm, tot volle tevredenheid. Als het verend chassis van een LP-12 goed is opgezet, en het apparaat niet van hot naar her wordt gesleept blijft de vering stabiel functioneren, heb je geen omkijken naar. Hele oude LP-12`s schijnen gevoeliger te zijn voor het verlopen van de veringsafstemming. Het afstemmen van de vering is niet zo zeer moeilijk, het is een met geduld uit te voeren precisiewerkje. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts