Jump to content

Wil goes analog.

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Kreeg laatst bij een speciaalzaak/ officieel verkooppunt i.v.m. interesse voor dt ook zonder veel problemen een aanbod van €450 onder de adviesprijs. Het is natuurlijk maar net hoe graag ze jouw als potentiële vaste klant willen dan wel inschatten. Met de komst van internet is de markt wel een stuk grilliger geworden. 

Het blijft een raar verhaal. Ik kan me verder niet voorstellen dat van de Hul B keuzes op de markt brengt. Dat brengt zijn goede naam in gevaar. Voor koper is de les dat als iets te mooi is om waar te zijn je extra voorzichtig moet zijn.

PS een korting van 5% is volgens mij bijna in de prijs meegenomen Fuchs.  Zelf zit ik niet zo op de prijs, maar meer op zaken als een 1 week thuis uitproberen.

Edited by carl

28 minutes ago, carl said:

Het blijft een raar verhaal. Ik kan me verder niet voorstellen dat van de Hul B keuzes op de markt brengt. Dat brengt zijn goede naam in gevaar. Voor koper is de les dat als iets te mooi is om waar te zijn je extra voorzichtig moet zijn.

PS een korting van 5% is volgens mij bijna in de prijs meegenomen Fuchs.  Zelf zit ik niet zo op de prijs, maar meer op zaken als een 1 week thuis uitproberen.

Dus een element wat net niet helemaal goed is gaat de prullenbak in? Kan het me werkelijk niet voorstellen...Ik zag trouwens dat de "verkoper" nu in Duitsland een eind 2022 gemaakt element aanbied...

Als er een fout inzit moet je die fout corrigeren of desnoods dat ding uit elkaar halen en onderdelen hergebruiken.

Ik geloof er verder niets van dat van de Hul al die elementen zelf maakt. 200 werkbare dagen per jaar. Zelfs met twee elementen per dag kom je dan inclusief reparaties niet verder dan 400 per jaar.

Edited by carl

2 minutes ago, Roots said:

Misschien moete we Arden eens vragen hoe dat allemaal zit...Hij zit ook heel dicht bij VDHul.

Hij is zijn verhaal al aan het voorbereiden met zijn perschef. Ik denk overigens dat hij dit niet leuk vindt.

19 minutes ago, Roots said:

Misschien moete we Arden eens vragen hoe dat allemaal zit...Hij zit ook heel dicht bij VDHul.

Die kent, denk ik beide heren en zal zich hier m.i. wijselijk niet zijn vingers aan willen branden. Vind het al bewonderingswaardig dat Marco hier belangeloos verificatie via servicenummer aanbiedt. Oftewel wil je geen risico lopen, koop dan nieuw bij een officieel verkooppunt. En hier wil ik Wil absoluut niet mee te kort doen. Want zijn beweegreden is voor mij zeer goed herkenbaar. En voor de meesten hier, denk ik.

Edited by Vinyl_Fuchs

39 minutes ago, pjotr27 said:

Dus een element wat net niet helemaal goed is gaat de prullenbak in? Kan het me werkelijk niet voorstellen...Ik zag trouwens dat de "verkoper" nu in Duitsland een eind 2022 gemaakt element aanbied...

Die is inderdaad uit 2022. Marco heeft mij geleerd hoe het serienummer gelezen moet worden.

Wat zou dan de reden zijn het element zo laag geprijsd op de markt te zetten? 20 % zou al een zeer forse korting zijn.

Ik heb nog even verder gelezen, maar op het element staat “ specially hand built for” . Dat zou een afwijkend element kunnen zijn. Toch een andere situatie als bij Wil. Dat zou gewoon een standaard element moeten zijn.

Edited by carl

26 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

https://highendaudio.nl/product/van-den-hul-frog-gold-new-sold/?lang=en

Nieuw en ongebruikt voor €1450.

Serienummer staat bij de advertentie.

Hoe kan zoiets?

De high-end broker is iets duurder maar geeft wel garantie etc en vermeldt gewoon telefoonnummer.

Ik sta redelijk paf.

Dat bedoel ik. 

Toen ik ontdekte dat het bouwjaar 2018 was, heb ik die Brooker gevraagd mij een nieuwe Frog uit 2023 te leveren. Niet zo'n heel rare vraag!

Hij reageerde dat hij dat niet van plan was. Wel kon ik "mijn" element inruilen als zijnde gebruikt. Volgens hem was ik heel erg verkeerd bezig.

Ik heb een nieuw element geeïst, anders ging ik uitzoeken wat er allemaal gerommeld wordt. Hij heeft de verkeerde getroffen.

Ik heb gezegd anders de publiciteit te zoeken en ook aangegeven hoe. De man zegt een boezemvriend van VDH te zijn en voor hem in het buitenland

elementen die af en toe "over" zijn te verkopen. 

Het is duidelijk dat er gerommeld wordt en dat betrokkenen elkaar het hand boven het hoofd houden. De oplettende lezer heeft gemerkt dat ik steeds

meer informatie prijsgeef. Dat doe ik, omdat men denkt onschendbaar te zijn. En ik heb nog meer achtergrond informatie. En ik zit nog op een reactie van VDH te wachten. Leuk dat mensen rommelen, maar niet over mijn rug. Als ik een nieuw element koop, dan komt die niet uit 2018!

• Members
16 hours ago, carl said:

Hij is zijn verhaal al aan het voorbereiden met zijn perschef. Ik denk overigens dat hij dit niet leuk vindt.

Valt wel mee hoor... Ik loop met regelmaat tegen dit soort dingen aan, tegenwoordig zijn consumenten dan wel zo wijs om idd contact met mij op te nemen. Het enige wat ik dan nodig heb is het serienummer, en daar valt al heel wat uit terug te halen. Je wil niet weten hoeveel ''nieuw'' of ''enkele maanden oud'' er wordt aangeboden welke bijkans uit het jaar kruik komen.

Het is wat het is, en wij hebben het allemaal maar weer in rechte banen te leiden. Ik snap Wil zijn verhaal, alleen, 1000 euro korting op een bedrag van 2250 is toch op voorhand al ietwat bedenkelijk zou ik zeggen. Dergelijke marges zitten er ook gewoon niet op, dus dan is er echt wat aan de hand (leeftijd in dit geval). Ook ik heb begrepen dat Wil verder erg content is met de prestaties van het element, ik zou er zelf dus tevreden mee zijn, maar dat is meer aan Wil.

Ik zag ook nog voorbij komen dat AJ deze elementen onmogelijk alleen kan bouwen, dat klopt, dat doet hij samen met zijn zoon. Verder mag niemand ze aanraken, en dat zal nog wel even zo blijven!

Als laatste, en dat geldt niet alleen voor van den Hul, op mijn website staat een waarschuwing aangaande zogenaamde ''dealers''.

Deze meldt dat als iemand zich uitgeeft voor dealer van onze merken en hij niet op onze dealerlijst staat, deze eenvoudig weg geen dealer is. Wellicht doet hij aan grijze import (daar zijn er ook een aantal van, onder andere veel grijze import uit Turkije), raadplaag dus altijd in ieder geval de sites van de desbetreffende distributeurs, of neem contact met ze op. Ook als je iets 2e hands wil aanschaffen, het is echt niet vreemd om dat te doen, wellicht ben je dan dergelijke situaties ook voor...

• Members
17 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Hoe kan zoiets?

De high-end broker is iets duurder maar geeft wel garantie etc en vermeldt gewoon telefoonnummer.

Ik sta redelijk paf.

2020 en uit de VS... Die heeft een aardige reis achter de rug zeg maar!

Misschien moeten we die verpakkingen maar eens gaan sealen. We zijn trouwens bezig met NFC stickers, die zitten ook al op de kabels, dan kun je zien waar (en ook wanneer) het product allemaal is geweest. Kun je gewoon met je telefoon scannen. Gaan een hoop boefjes niet vrolijk van worden.

Die stickers zijn in het leven geroepen omdat er nogal wat nep vdH kabels vanuit China komen, dat was AJ behoorlijk zat. Hij geeft 30 jaar garantie op zijn kabels, dan wil je niet dat er van die neppers bij je worden neergelegd (en dit steeds weer te moeten aantonen bij de consumenten) voor garantie...

In feite is het natuurlijk oneerlijke concurrentie voor jou Marco. Kan best zo zijn dat het zo goedkoop is omdat belasting wordt ontgaan via het buitenland.

Verder had ik al gezegd dat als iets te goedkoop is, je beter voorzichtig kan zijn.

Edited by carl

• Members
18 hours ago, carl said:

Ik geloof er verder niets van dat van de Hul al die elementen zelf maakt. 200 werkbare dagen per jaar. Zelfs met twee elementen per dag kom je dan inclusief reparaties niet verder dan 400 per jaar.

Sorry, deze kon ik niet laten liggen:

Wist je dat hij nog steeds 7 dagen in de week werkt? En dat 15-16 uur per dag? Het is werkelijk niet te geloven hoeveel energie hij nog steeds heeft.

En dan nog een grappige, hij bouwt een Crimson in ongeveer 2.5 uur... Ga dan nog maar eens rekenen. Tel daar de arbeid van zijn zoon bij op die ook elementen bouwt (ik ontvang morgen weer een Crimson van zijn hand om te testen)  de andere 2 zoons die alle zaken op kantoor verder afhandelen, nog 12 man personeel om de kabels te bouwen, een afdeling boekhouding en quality control, en begin te vermoeden hoe een grote speler dit wereldwijd in de audio blijkt te zijn (al zal het in Nederland om onbegrijpelijke redenen altijd een stuk kleiner blijven)...

Ik ben er nog steeds trots op dat ik een dergelijk merk mag vertegenwoordigen!

Inmiddels moet ik erkennen dat The Dutch Broker er in geslaagd is, mij behoorlijk voor de gek te houden. Best knap eigenlijk.

Marco, Hans, Roger e.a. bedankt voor jullie hulp voor- en achter de schermen. Jullie hebben allemaal een gratis trompetlesje verdiend 😁.

19 hours ago, pjotr27 said:

Op Ebay kom je naast High-endbroker ook nog een andere verkoper tegen (uit Nederland). Die heeft zowel een gouden als een zilveren versie in de "aanbieding". 

Klopt en die zijn waarschijnlijk allemaal van een oud vrouwtje geweest.

19 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Hoe kan zoiets?

Ik sta redelijk paf.

Als je van sprookjes houdt, kun je hem eens bellen 😉. Misschien heeft hij wel bij de Efteling gewerkt.

Zoals ik Wil ook al an de telefoon verteld heb, zou ik er zelf niet zo aan tillen. Je koopt (op papier) een nieuwe element, maar wel voor bijna de helft van de prijs (dan moet er al een bel gaan rinkelen). Dan blijkt het een dingetje van ruim 4 jaar oud te zijn. Vervelend, maar ik heb geen rare dingen aan het elementje gezien. Scoopbeelden waren prima, kanaalongelijkheid was er niet en alles was recht (geen noodgrepen hoeven uit te halen om het kleinood aan het sporen te krijgen). Voor mij was/is dit gewoon een prima element.

Als ik dan zoiets koop tegen een gereduceerde prijs en het ding spoort top en meet goed, ga ik niet zeuren (vergeef me mijn woordgebruik) dat het een paar jaar over datum van nieuw is. Ik heb mijn winst immers gehaald uit de verkregen korting.

Ik heb zelf vorige maand nog een ander element gekocht. Niet nieuw, onbekend aantal speeluren en leeftijd, maar onder de microscoop zag het er prima uit en bij het test luisteren was en niks aan te horen dat er iets mis was. Prijs was meer dan prettig, dus gekocht. Thuis nog eens onder de microscoop gelegd en geen sleet te zien. Prima dingetje voor nog geen 1/3 van de prijs van een nieuwe (wordt ook niet meer gemaakt). Nu was de verkoper hier wel duidelijk over. 2de Hands element, aantal speeluren bij navraag was onbekend. Ik kan de leeftijd wel nog achterhalen door het serienummer naar de importeur te sturen, maar erg spannend vind ik dat niet.

Edited by Sodejuu