Kraus vonBentinck Posted 14 februari 2023 Report Share Posted 14 februari 2023 Ben het helemaal met Roger eens. Voor Wil is het nu eigenlijk zaak om de zaak verder helemaal achter zich te laten. Hij heeft dom gedaan (contant, geen bon terwijl het toch een handelaar betrof)maar is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en we hebben er allemaal, dankzij Wil, weer eens een lesje van geleerd. Ondanks mooie woorden is er van garantie bij deze figuren geen sprake. @Wil; If it tracks like a Frog, if it sounds like a Frog and if it looks like a Frog...... dan kun je er zorgeloos van genieten als een Frog. Gefeliciteerd met je mooie Frog. Zo'n element staat al heel lang op mijn verlanglijstje en jij hebt er een gescoord langs de gevarenzone. Ik denk dat het iedereen wel duidelijk is dat het niet direct voor herhaling vatbaar is. Knagende twijfel verziekt nu eenmaal alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 februari 2023 Report Share Posted 14 februari 2023 Wel, volgens Sodejuu is er niets mis met het element. Niets staat het genieten in weg. Blijft de manier van verkopen van verkoper wringen, maar dat slijt sneller dan het element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 februari 2023 Author Report Share Posted 14 februari 2023 Ik heb iedereen willen waarschuwen tegen dit soort verkopers. Dat lijkt in ieder geval gelukt. Ik lees ook een paar ondertonen hier. Makkelijk gezegd als het niet jouw portemonnaie betreft. Vrij vertaald: eigen schuld, dikke bult. Aan hen leg ik het volgende voor: je koopt een nieuwe auto, achteraf blijkt hij uit 2018 te zijn, eigen schuld dikke bult? Tot zover het VandenLul element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 februari 2023 Report Share Posted 14 februari 2023 Dat ligt toch wat anders denk ik. Wanneer jij de Frog weer verkoopt, krijg je wat jij er voor betaald hebt weer terug. Dus geen afschrijving. Koop je een nieuwe auto van dit jaar en rij je een keer op en neer naar huis, dan ben je gelijk al duizenden Euro kwijt. En van de andere kant. Ik zou willen dat ik een gloednieuwe auto uit 2018 voor iets meer dan de helft kon kopen. Klei er over en genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 14 februari 2023 Report Share Posted 14 februari 2023 (edited) Die handelaar wordt hier m.i. ongegrond neergezet als een oplichter. Hij heeft geleverd wat hij heeft geadverteerd, nl. een nieuw (ongebruikt) en goed functionerend element. Het niet willen terugdraaien van een koop is wat anders dan het niet verlenen van garantie. Dat laatste is pas van toepassing als het element niet functioneert conform verwacht. Verkoper en koper hebben nu eenmaal bij volle bewustzijn een transactie gesloten. En bij een dergelijk lage prijs, ligt bij de koper ook een onderzoeksplicht. Bijv. het navragen van de leeftijd bij verkoper, het checken van een serienummer, het vragen naar bewijs van garantie, …. Het eisen van een 2023 exemplaar is niet realistisch (zacht uitgedrukt). Ik denk dat als je bij een officiële dealer in januari 2023 een nieuw exemplaar koopt, de kans klein is dat deze in 2023 is geproduceerd. Dan moet voor de helft van de prijs wel een 2023 exemplaar worden geleverd? ik zou mijn zegeningen prijzen met een mooi nieuw element tegen een heel aantrekkelijke prijs, maar dat is hier al vele malen gezegd. Dat het allemaal een beetje vage handel is, dat wel. En ook al jaren lang en vooral bij VdH elementen en veel minder bij andere merken. Blijkbaar is er een structurele toevoer in het grijze circuit. Edited 14 februari 2023 by marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 februari 2023 Members Report Share Posted 15 februari 2023 Omdat wij dit gedoe nu ook een keer knap zat zijn hebben we per direct 2 dingen ingevoerd: Als eerste die NFC sticker, die komt op de onderkant van de verpakking te zitten bij elk element wat vanaf vandaag de firma verlaat. Die zijn gewoon met je telefoon uit te lezen. Er staat nog niet echt veel in te lezen buiten de garantie dat het echt uit Nederland komt, maar daar vinden we ook nog wel wat voor. Als tweede, alle doosjes gaan geseald worden met een Quality Control sticker, is deze verbroken, is het element gewoon niet nieuw. Punt! Als een dealer meldt dat het een gebruik of ex demo exemplaar is, prima, dan is er in ieder geval duidelijkheid waarom het zegel is verbroken. Zijn we in ieder geval af van al die zogenaamde nieuwe elementen! Die stickers zijn ook ingesneden, die zijn dus onmogelijk los te peuteren zonder ze te beschadigen... We hebben ook wel een vermoeden welke distributeurs deze elementen wereldwijd voor een appel en een ei verspreiden, die kopen idd in bulk in om dan onderaan de streep goedkoper uit te zijn en dumpen gewoon wat ze niet nodig hebben, daar gaan we ook nog wel een stokje voor steken. In ieder geval, of men het verhaal van Wil nu wel of niet terecht vindt, het heeft ons ook weer even wakker geschud, dus heeft het in ieder geval een hoger doel gediend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 februari 2023 Author Report Share Posted 15 februari 2023 5 minutes ago, Arden said: Omdat wij dit gedoe nu ook een keer knap zat zijn hebben we per direct 2 dingen ingevoerd: Als eerste die NFC sticker, die komt op de onderkant van de verpakking te zitten bij elk element wat vanaf vandaag de firma verlaat. Die zijn gewoon met je telefoon uit te lezen. Er staat nog niet echt veel in te lezen buiten de garantie dat het echt uit Nederland komt, maar daar vinden we ook nog wel wat voor. Als tweede, alle doosjes gaan geseald worden met een Quality Control sticker, is deze verbroken, is het element gewoon niet nieuw. Punt! Als een dealer meldt dat het een gebruik of ex demo exemplaar is, prima, dan is er in ieder geval duidelijkheid waarom het zegel is verbroken. Zijn we in ieder geval af van al die zogenaamde nieuwe elementen! Die stickers zijn ook ingesneden, die zijn dus onmogelijk los te peuteren zonder ze te beschadigen... We hebben ook wel een vermoeden welke distributeurs deze elementen wereldwijd voor een appel en een ei verspreiden, die kopen idd in bulk in om dan onderaan de streep goedkoper uit te zijn en dumpen gewoon wat ze niet nodig hebben, daar gaan we ook nog wel een stokje voor steken. In ieder geval, of men het verhaal van Wil nu wel of niet terecht vindt, het heeft ons ook weer even wakker geschud, dus heeft het in ieder geval een hoger doel gediend! Goed zo Marco en ik ben bezig met Marktplaats. Het verbaast mij, dat ik van sommigen hier een oplichter geen oplichter mag noemen. Ik ben voorgelogen en dan zou ik nog blij moeten zijn ook, of dat ik er goed vanaf kom. Dan draai je duidelijk het e.e.a. om. Geluk hebben bij bedrog: straks eens kijken waar dat in het wetboek te vinden is. Waarschijnlijk gaat men er anders over denken, als hen het een ander overkomt. Ik neem ook nog even contact op met Consum Recht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 februari 2023 Author Report Share Posted 15 februari 2023 Ik heb zojuist de kassiere van de supermarkt laten tekenen, dat alle data op de verpakkingen correct zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 Goede verbeteringen die getoonde seals en controle sticker. Een hele goede snelle reactie. Aan de andere kant zit ik hier ook met kromme tenen mee te lezen. Zoeken, zoeken, zoeken in alle uithoeken van het internet om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn. En dan een vreselijk misplaatste reactie dat je belazerd bent. Omdat je praatjes van verkopers voor zoete koek slikt. Het resultaat is de aankoop van een goed spelend iets ouder element voor een scherpe prijs. Dus waar hebben we het over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 33 minutes ago, Arcman said: Het resultaat is de aankoop van een goed spelend iets ouder element voor een scherpe prijs. Dus waar hebben we het over. Nieuw en ongebruikt betekend niet, dat het gisteren is gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 9 minutes ago, Tubejack said: Nieuw en ongebruikt betekend niet, dat het gisteren is gemaakt. +1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted 15 februari 2023 Admin Report Share Posted 15 februari 2023 Mijn verzoek is om de discussie over (eventuele) "oplichting" etc. nu te stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 Nou beheer, wat mij betreft is de discussie nog niet klaar. Zelf speel ik met een cartridge dat al sinds de jaren 60 onveranderd in Japan wordt gemaakt. Daar verwacht ik ook niet van, dat het door mij gekochte exemplaar in 2022 gemaakt is. En twee, ik gun iedereen een buitenkansje. Dat verhaal van Jongensdroom zorgt er mogelijk voor, dat straks anderen niet of moeilijker goedkoop een van de Hul cartridge kunnen kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Ik ben voorgelogen en dan zou ik nog blij moeten zijn ook, of dat ik er goed vanaf kom. Dan draai je duidelijk het e.e.a. om. Geluk hebben bij bedrog: straks eens kijken waar dat in het wetboek te vinden is. Waarschijnlijk gaat men er anders over denken, als hen het een ander overkomt. Ik neem ook nog even contact op met Consum Recht. Wat is dan heel concreet voorgelogen? Een andere leeftijd dan nu blijkt? Het element was nieuw, want ongebruikt. Dus dat is in ieder geval niet gelogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 3 hours ago, Beheer said: Mijn verzoek is om de discussie over (eventuele) "oplichting" etc. nu te stoppen. Een toelichting over het waarom lijkt mij op zijn plaats. De hele gang van zaken wordt immers van beide kanten benaderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted 15 februari 2023 Admin Report Share Posted 15 februari 2023 2 hours ago, Tubejack said: Nou beheer, wat mij betreft is de discussie nog niet klaar. Zelf speel ik met een cartridge dat al sinds de jaren 60 onveranderd in Japan wordt gemaakt. Daar verwacht ik ook niet van, dat het door mij gekochte exemplaar in 2022 gemaakt is. En twee, ik gun iedereen een buitenkansje. Dat verhaal van Jongensdroom zorgt er mogelijk voor, dat straks anderen niet of moeilijker goedkoop een van de Hul cartridge kunnen kopen. 9 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Een toelichting over het waarom lijkt mij op zijn plaats. De hele gang van zaken wordt immers van beide kanten benaderd. Omdat we het verhaal van de verkopende partij hier niet horen. Wat anderen hier al gezegd hebben, het element lijkt / oogt / werkt "als nieuw" en voor zover ik kan zien is het dus nieuw en ook zo verkocht. Dat het bouwjaar anders is dan verwacht had misschien gemeld moeten worden, maar de vraag is of dat ter zake doet gezien het element nog steeds verkocht wordt. Als je weet dat een dergelijk element vele malen duurder is dan wat je nu betaald hebt dan kun je weten dat er iets is waardoor het goedkoper is. Als je bedenkt dat "overjarig" ook een veel gebruikte term is, of "uitloop" ook, had deze woordkeuze door de verkoper misschien beter geweest. Maar nogmaals, wij weten niets van de kant van de verkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 Even ter vergelijking en in perspectief. Een nieuwe cartridgeman musicmaker kost 1.050. Nu is die man die deze maakt een aantal jaar geleden overleden en ik heb de importeur benaderd of hij nog van die elementen heeft. Dat contact is al een tijd terug overigens. Hij had er nog twee en eerst heb ik er één gekocht en later ook nog die ander. Beide elementen zijn respectievelijk twee en drie jaar geleden gemaakt. Ik heb het volle bedrag betaald. Voel ik mij bestolen of of zie ik de importeur als een vreselijke man. Nee. Ik ben blij dat ik nog twee van deze elementen heb weten te bemachtigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 (edited) Persoonlijk vind ik dit wel een leerzame discussie. In ieder geval een compliment voor Marco en Aalt Jouk dat ze proberen gesjoemel met hun elementen in te dammen. Aan de andere kant begrijp ik Wil ook. Misschien had hij wat beter moeten doorvragen gezien de erg lage prijs van het element, maar ik vind dat de verkoper ook een informatieplicht heeft. Als jurist vind ik dat hij had moeten melden dat het element (erg) lang op voorraad had gestaan. Voor Wil nog even een “gewetensvraag”. Had je het element voor die lage prijs gekocht als je had geweten dat het zo lang op voorraad had gestaan? Edited 15 februari 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 Ik zie nog een vdHul Colibri te koop staan, nieuw van 7700 euro voor 3350 euro. Zelfs als dit uit het grijze circuit is, dan kan dat toch nooit? Ik geloof er niet in dat de inkoop zoveel minder als de helft is. Het verbaasd mij dat dit kan. Dit staat er nog bij: Only one new in box is available. It will be delivered in the hand signed box by A.J. van den Hul and comes with special mounting screws and a mini spirit level for perfect aligning the head shell azimuth. Dus Wil, misschien moet je de Frog verkopen en dit terugkopen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 februari 2023 Author Report Share Posted 15 februari 2023 Ik schrijf helemaal niks meer in mijn eigen topic (behalve dit dan). De beheerder heb ik gevraagd om teksten te schrappen, danwel het slot er op te doen, danwel het hele topic er uit te gooien. Het zal mij nl. zo een rot zorg zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 8 hours ago, marc said: Wat is dan heel concreet voorgelogen? Een andere leeftijd dan nu blijkt? Het element was nieuw, want ongebruikt. Dus dat is in ieder geval niet gelogen. dus dit wil of kun je niet verder concretiseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 1 hour ago, pjotr27 said: Ik zie nog een vdHul Colibri te koop staan, nieuw van 7700 euro voor 3350 euro. Zelfs als dit uit het grijze circuit is, dan kan dat toch nooit? Ik geloof er niet in dat de inkoop zoveel minder als de helft is. Het verbaasd mij dat dit kan. Dit staat er nog bij: Only one new in box is available. It will be delivered in the hand signed box by A.J. van den Hul and comes with special mounting screws and a mini spirit level for perfect aligning the head shell azimuth. Je zou toch zeggen dat er te veel van de Huls op de markt zijn gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 (edited) 1 hour ago, Jongensdroom said: De beheerder heb ik gevraagd om teksten te schrappen, danwel het slot er op te doen, danwel het hele topic er uit te gooien. Het zal mij nl. zo een rot zorg zijn. Als het je toch een rot zorg is, dan zou ik zeggen: "laten staan" Als voorbeeld voor andere potentiële kopers van een van den Hul cartridge. Edited 15 februari 2023 by Tubejack typefout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted 16 februari 2023 Admin Report Share Posted 16 februari 2023 Ik vindt het verder een prima topic. Mijn verzoek was enkel om de discussie over de verkoper te stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 16 hours ago, Jongensdroom said: Ik schrijf helemaal niks meer in mijn eigen topic (behalve dit dan). De beheerder heb ik gevraagd om teksten te schrappen, danwel het slot er op te doen, danwel het hele topic er uit te gooien. Het zal mij nl. zo een rot zorg zijn. Maar geef eens antwoord op die vraag van Carl dat als de verkoper had gemeld: element is nieuw (ongebruikt) en staat vier jaar op voorraad of je het dan gekocht had voor zoals ik begrijp de helft van de prijs van eentje die tot maximaal een jaar geleden gemaakt is. Want er zal vermoed ik altijd ‘ruis’ zitten tussen productiedatum en leveringsdatum bij apparatuur. Had je hem dan gekocht of had je hem laten staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts