Jump to content

Wil goes analog.

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Ik heb voor het reinigen goede ervaring met Audio Technica AT-617a. Dit is een gel pad die klevende eigenschappen heeft. Je laat de naald dus op de pad zakken en het vuil blijft achter. Naar verloop van tijd kun je hem met lauw water afspoelen al hij te vuil wordt en je kunt weer door. Ik vind het vooral prettig dat je de naald gewoon dmv de armlift met alleen de ingestelde naaldkracht er op kan laten zakken. Geen risico meer dus dat je per ongeluk je element molt. 

1 hour ago, audiofreak said:

Welkom Jongensdroom.

Je hebt een mooie DT-combi en dito element. De Frog staat ook op mijn eigen lijstje.

Welke uitvoering heb je v d Frog? Ik begrijp dat er nu 3 verschillende versies ervan zijn. 

Dank je wel AudioFreak,

Volgens mij had je in het begin de Copper, maar die wordt niet meer gemaakt.

Ik heb de Silver, of die nog gemaakt worden weet ik niet. De klank is wat precieser.

De laatste nieuwe is meen ik de Gold. Deze zou iets warmer klinken?

MISSCHIEN NIET GEHEEL ONBELANGRIJK: AALT JOUK STOPT ER MEE PER 1 MAART AANSTAANDE.

Zijn zoon neemt het over, maar voor de zekerheid heb ik er nu al een gekocht.

1 hour ago, Groovy said:

Hoi Wil.

Een Emt938 waar ik meestal mee draai, dan nog wat speelgoed een custom made die ik van een kennis heb overgenomen,dan nog een Garrard hf4 mono en een Philips wisselaar,

Dag Peter,

Dat is niet mis. Is dat een idler-drive? Speelt waarschijnlijk rete strak!?

Zit er ook een arm op? (hah-hah)

Had je destijds niet een Garrard?

22 minutes ago, Duclaasie said:

Ik heb voor het reinigen goede ervaring met Audio Technica AT-617a. Dit is een gel pad die klevende eigenschappen heeft. Je laat de naald dus op de pad zakken en het vuil blijft achter. Naar verloop van tijd kun je hem met lauw water afspoelen al hij te vuil wordt en je kunt weer door. Ik vind het vooral prettig dat je de naald gewoon dmv de armlift met alleen de ingestelde naaldkracht er op kan laten zakken. Geen risico meer dus dat je per ongeluk je element molt. 

Dank je wel. De tips rollen binnen.

1 hour ago, Jongensdroom said:

Dag Peter,

Dat is niet mis. Is dat een idler-drive? Speelt waarschijnlijk rete strak!?

Zit er ook een arm op? (hah-hah)

Had je destijds niet een Garrard?

Ja, Garrard 301 en een Thorens 124 met non magnetic platter😀 Emt 930 ook.

De 938 is een Direct Drive met verlengde Thorens arm.

11 hours ago, Jongensdroom said:

Voor wat betreft een naaldreiniger neig ik naar de Flux. Nog even een nachtje over slapen.

Ik heb het advies van Sodeju opgevolgd en een Flux besteld. Bij een landelijke keten kost hij nu 138 euro inclusief verzendkosten.

Nu snel even een bloemetje halen voor mijn vrouw 😁.

46 minutes ago, Jongensdroom said:

Dag Leo,

Heb je die mooie speakers nog, die ik destijds bij je gehoord heb?

Van alles wat je toen gehoord hebt, staan alleen de speakers er nog. Inmiddels wel het filter buiten de kast gebracht en daardoor de mogelijkheid gebruikt voor een minimale aanpassing van dat filter. Ook interne bekabeling aangepast.

ik denk niet dat ze ooit nog weg gaan. Ik ben er teveel aan gehecht.

groet,

Leobus

4 hours ago, Jongensdroom said:

Ik heb het advies van Sodeju opgevolgd en een Flux besteld. Bij een landelijke keten kost hij nu 138 euro inclusief verzendkosten.

Doe je er wel voorzichtig mee...? anders kom ik morgen voor niks.

2 hours ago, leobus said:

Van alles wat je toen gehoord hebt, staan alleen de speakers er nog. Inmiddels wel het filter buiten de kast gebracht en daardoor de mogelijkheid gebruikt voor een minimale aanpassing van dat filter. Ook interne bekabeling aangepast.

ik denk niet dat ze ooit nog weg gaan. Ik ben er teveel aan gehecht.

groet,

Leobus

Dag Leo,

Ik kan me herinneren dat er hoogwaardige drivers in zaten. Het klonk in ieder geval erg goed. Geen wonder dat je ze nog hebt.

Van Den Hul adviseert Schone Wodka als naaldreiniger. Om te controleren of het schone Wodka is laat je een druppel op een spiegeltje vallen en laat je het verdampen. Als er niets achterblijft op de spiegel is het schoon..... Volgens Van Den Hul dan heh. 🙂

Op mijn platen zit hooguit af en toe een stofje Roots. En volgens mij is Wil ook wel een Pietje precies gezien zijn set.

Edited by carl

Hans was vandaag hier en hij denkt dat het element al behoorlijk ingespeeld is. Het heeft nu circa 30 zijden gedraaid.

We hebben ook nog een niet-audiofiele (voor wat het waard is?) gedraaid, Skycrapers met Scott Hamilton en Warren Vachee op Concord en die klonk gewoon goed. De combinatie met de rest van de apparatuur is voor mij ook goed. Ik ben tevreden.

Binnenkort weer eens wat platen wassen en de naald reinigen.