Members Arden Posted 16 februari 2023 Members Report Share Posted 16 februari 2023 17 hours ago, carl said: Ik zie nog een vdHul Colibri te koop staan, nieuw van 7700 euro voor 3350 euro. Zelfs als dit uit het grijze circuit is, dan kan dat toch nooit? Ik geloof er niet in dat de inkoop zoveel minder als de helft is. Het verbaasd mij dat dit kan. Dit staat er nog bij: Only one new in box is available. It will be delivered in the hand signed box by A.J. van den Hul and comes with special mounting screws and a mini spirit level for perfect aligning the head shell azimuth. Of het element is gebruikt als demo en/of staat al 2-3 jaar af te schrijven in de boekhouding. Ik adviseer ook iedereen altijd eerst het serienummer te laten checken. Dat is heel eenvoudig, dat kan bij mij. Buiten dat, staat er geen NG, NS of NC in het serienummer is het sowieso geen NL element en heb je al te maken met grijze import! Hier hebben we met een zekere broker in High End al de nodige problemen mee gehad, daarom zie je nu ook geen serienummers meer op zijn foto's staan, omdat we hem iedere dag hierover aanschreven. Nog even over die Colibri van 7700 voor 3350 hierboven, hoe nieuw kan deze zijn als er al ruim 4 jaar geen Colibri's met een output van 0,38 mV meer worden gebouwd! Iets met vechten en een bierkaai... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 Nog wat olie ..... Het gebeurt echt niet alleen bij Van den Hul. Alle top merken hebben er last van. Daarnaast zie ook wel eens een element te koop aangeboden die als nieuw verkocht wordt, terwijl het om een door derden geretipt exemplaar gaat. De handel is helaas niet geheel transparant. Als dealer is het echt niet altijd even duidelijk en moet je moeite doen om een lek boven te krijgen. Ik probeer in ieder geval zo transparant mogelijk te zijn. Soms ben ik zelfs te eerlijk (recht voor zijn raap) en "bezeer ik de ziel van de klant". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 februari 2023 Author Report Share Posted 23 februari 2023 Aanstaande zaterdag gaan de deuren van de platenloods in Dordrecht weer open. Doorgaans is er heeeel veel te koop. Ik ga in ieder geval kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2023 Author Report Share Posted 25 februari 2023 (edited) Het was weer interessant in de Vinylloods. Meerdere Freddy Hubbard's kunnen scoren. Ongeveer 2/3 van wat ik had uitgezocht, weer teruggezet. Anders mag ik er nooit meer heen van de First Lady. De meeste lp's daar kosten 10-20 euro en zijn in prima staat. Edited 25 februari 2023 by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2023 Author Report Share Posted 25 februari 2023 (edited) Gisterenavond nog wat lp's gedraaid. Ik heb de indruk dat, gemiddeld genomen, vinyl beter klinkt dan digitaal. En dat was ook de bedoeling. Hiermee begint de jongensdroom toch uit te komen. Edited 25 februari 2023 by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 Toch mazzel dat je een draaitafel hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Gisterenavond nog wat lp's gedraaid. Ik heb de indruk dat, gemiddeld genomen, vinyl beter klinkt dan digitaal. En dat was ook de bedoeling. Hiermee begint de jongensdroom toch uit te komen. En Van den Hul Gold bevalt ook goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Gisterenavond nog wat lp's gedraaid. Ik heb de indruk dat, gemiddeld genomen, vinyl beter klinkt dan digitaal. En dat was ook de bedoeling. Hiermee begint de jongensdroom toch uit te komen. En dan kun je digitaal weer op n hoger niveau proberen te krijgen... en dan weer analoog enzo. Zo blijf je mooi bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 Het mooie van onze hobby of niet. Net hoe je het bekijkt en wat jouw mogelijkheden technisch dan wel financieel zijn. Niet kritisch bedoeld overigens, maar meer complementair. Want ik bewonder mensen die zelf analoog/ digitaal/ softwarematig/ technisch DIY onderlegd zijn om hun audiosysteem naar eigen wensen/ smaak in te kunnen richten. Een andere richting zou de budgettaire kant zijn: CNO. Maar ook dat is voor mij geen optie. Helaas beschik ikzelf niet over dergelijke kennis, maar dat terzijde. Zou ik utopisch gezien wel graag willen (perfectionist/ deels controlefreak), maar ik ken mijn beperkingen. Anderzijds ben ik redelijk traditioneel (hoe niet van continue veranderingen en ben niet behept met de eeuwige onrust voor beter) Puur rationeel gezien was ik liever geen audioliefhebber geweest (hierbij neem ik mijn broertje als vergelijkingsmateriaal: tevreden met Sonos en enorm muziekliefhebber) Had me tigduizende euro bespaard, die dan weer ten goede van mijn gezin waren gekomen. Het eeuwige dilemma van een "audiofiel" zonder voldoende financiële middelen (geldt denk ik voor de meeste hier die geen multimiljonair zijn) Betreft uiteraard een luxeproblem, maar aangezien ik niet altijd rationeel beslis, krijg ik vaak de deksel op de neus. Samengevat: "The Story of my Life". Dus zie het hierboven neergetikte niet als een beklag, maar meer als een psycho-analyse. En dan ga ik helaas nat: "soit" of op zijn Limburgs: "Ut is wie ut is". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2023 Author Report Share Posted 25 februari 2023 2 hours ago, Groovy said: Toch mazzel dat je een draaitafel hebt Ik heb altijd geluk Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2023 Author Report Share Posted 25 februari 2023 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: En Van den Hul Gold bevalt ook goed? Ik weet niet wat voor element ik precies heb. Hij is groen en er staat Frog op het kunststof kapje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 2 minutes ago, Jongensdroom said: Ik weet niet wat voor element ik precies heb. Hij is groen en er staat Frog op het kunststof kapje. Dat vroeg ik niet. Bevalt ie ("as is"), uiteindelijk het belangrijkste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2023 Author Report Share Posted 25 februari 2023 29 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Het mooie van onze hobby of niet. Net hoe je het bekijkt en wat jouw mogelijkheden technisch dan wel financieel zijn. Niet kritisch bedoeld overigens, maar meer complementair. Want ik bewonder mensen die zelf analoog/ digitaal/ softwarematig/ technisch DIY onderlegd zijn om hun audiosysteem naar eigen wensen/ smaak in te kunnen richten. Een andere richting zou de budgettaire kant zijn: CNO. Maar ook dat is voor mij geen optie. Helaas beschik ikzelf niet over dergelijke kennis, maar dat terzijde. Zou ik utopisch gezien wel graag willen (perfectionist/ deels controlefreak), maar ik ken mijn beperkingen. Anderzijds ben ik redelijk traditioneel (hoe niet van continue veranderingen en ben niet behept met de eeuwige onrust voor beter) Puur rationeel gezien was ik liever geen audioliefhebber geweest (hierbij neem ik mijn broertje als vergelijkingsmateriaal: tevreden met Sonos en enorm muziekliefhebber) Had me tigduizende euro bespaard, die dan weer ten goede van mijn gezin waren gekomen. Het eeuwige dilemma van een "audiofiel" zonder voldoende financiële middelen (geldt denk ik voor de meeste hier die geen multimiljonair zijn) Betreft uiteraard een luxeproblem, maar aangezien ik niet altijd rationeel beslis, krijg ik vaak de deksel op de neus. Samengevat: "The Story of my Life". Dus zie het hierboven neergetikte niet als een beklag, maar meer als een psycho-analyse. En dan ga ik helaas nat: "soit" of op zijn Limburgs: "Ut is wie ut is". Het probleem bij mij is altijd, als ik eenmaal iets gehoord heb, laat mij dat niet meer los. Op dit moment kom ik met de draaitafel een heel eind in die richting. Ik ben tevreden. Wel nog even proberen wat een Magnepan doet bij mij, maar dat is een ander topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 Nochtans ontwijkend antwoord, maar als jij tevreden bent, geniet ik oprecht mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari 2023 Author Report Share Posted 25 februari 2023 20 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Dat vroeg ik niet. Bevalt ie ("as is"), uiteindelijk het belangrijkste. Je stelde een vraag die niet te beantwoorden is. Je bent toch op de hoogte van de geschiedenis? Lees anders de tekst even terug. Ik kan wel zeggen, dat het element dat nu in de draaitafel zit goed bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 39 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Het mooie van onze hobby of niet. Net hoe je het bekijkt en wat jouw mogelijkheden technisch dan wel financieel zijn. Niet kritisch bedoeld overigens, maar meer complementair. Want ik bewonder mensen die zelf analoog/ digitaal/ softwarematig/ technisch DIY onderlegd zijn om hun audiosysteem naar eigen wensen/ smaak in te kunnen richten. Een andere richting zou de budgettaire kant zijn: CNO. Maar ook dat is voor mij geen optie. Helaas beschik ikzelf niet over dergelijke kennis, maar dat terzijde. Zou ik utopisch gezien wel graag willen (perfectionist/ deels controlefreak), maar ik ken mijn beperkingen. Anderzijds ben ik redelijk traditioneel (hoe niet van continue veranderingen en ben niet behept met de eeuwige onrust voor beter) Puur rationeel gezien was ik liever geen audioliefhebber geweest (hierbij neem ik mijn broertje als vergelijkingsmateriaal: tevreden met Sonos en enorm muziekliefhebber) Had me tigduizende euro bespaard, die dan weer ten goede van mijn gezin waren gekomen. Het eeuwige dilemma van een "audiofiel" zonder voldoende financiële middelen (geldt denk ik voor de meeste hier die geen multimiljonair zijn) Betreft uiteraard een luxeproblem, maar aangezien ik niet altijd rationeel beslis, krijg ik vaak de deksel op de neus. Samengevat: "The Story of my Life". Dus zie het hierboven neergetikte niet als een beklag, maar meer als een psycho-analyse. En dan ga ik helaas nat: "soit" of op zijn Limburgs: "Ut is wie ut is". En helaas beperkt mijn "dure", doch onbetaalbare smaak zich niet tot het audiogebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 2 minutes ago, Jongensdroom said: Je stelde een vraag die niet te beantwoorden is. Je bent toch op de hoogte van de geschiedenis? Lees anders de tekst even terug. Ik kan wel zeggen, dat het element dat nu in de draaitafel zit goed bevalt. Top. En je weet best dat ik op de hoogte ben. Dus ik zeg: GENIET ERVAN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 2 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: En helaas beperkt mijn "dure", doch onbetaalbare smaak zich niet tot het audiogebeuren. Klinkt bekend. Nu ben ik niet heel materialistisch, maar ik kan enorm genieten van vakmanschap. Dat gaat dan dus over draaitafels en armen, maar bijvoorbeeld ook horloges en voertuigen. Als iets met aandacht en oog voor detail is gemaakt geeft dat voor mij een stuk meerwaarde in de ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 42 minutes ago, Jongensdroom said: Ik heb altijd geluk Peter Het is je gegund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 14 minutes ago, Duclaasie said: Klinkt bekend. Nu ben ik niet heel materialistisch, maar ik kan enorm genieten van vakmanschap. Dat gaat dan dus over draaitafels en armen, maar bijvoorbeeld ook horloges en voertuigen. Als iets met aandacht en oog voor detail is gemaakt geeft dat voor mij een stuk meerwaarde in de ervaring. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 Dus een 70s Moto Guzzi V7 Sport Telaio Rosso, 1974 Ducati 750 SS1974 of een MV Agusta 750 SS America behoeven geen nadere intoductie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 Gaat het nu over ineens over opwindbare horloges en voertuigen met carburateur? Ik zag laatst op History channel, American pickers een Indian Ace. 4 cilinders in line. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 (edited) En dan de non-NEFOM overtreffende trap. Edited 25 februari 2023 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 (edited) Ik kom zeker bij je langs Wil. Toch vraag ik me af wat het karakter is van die van de Hul. Persoonlijk vond ik de DL 103 laatst wat grof, (maar zeker niet fout) klinken. Is zo’n Frog nu wat subtieler? Edited 25 februari 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 februari 2023 Report Share Posted 25 februari 2023 42 minutes ago, Roots said: Gaat het nu over ineens over opwindbare horloges en voertuigen met carburateur? Ik zag laatst op History channel, American pickers een Indian Ace. 4 cilinders in line. Over motoren hoef je mij niet te onderwijzen. Met de paplepel ingegoten gekregen. De vriend van mijn wijlen vader is Indian-verzamelaar. En hier een filmpje van mijn wijlen oom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts