carl Posted 3 april 2002 Report Share Posted 3 april 2002 Hai allen, Mijn dochter heeft een Quad FM3. Nu wilde ik daar een antenne op aan sluiten zonder mijn Quad FM4 (die ik veel gebruik)te belasten. Is er iets als een eenvoudige elektronische antenne die werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thom Posted 3 april 2002 Report Share Posted 3 april 2002 De kabel op de Tuner van je dochter en zelf een behoorlijke buitenantenne aanschaffen. Iedereen blij, je dochter kan R538goed ontvangen en jij zenders die niet via zo'n satelliet kanaaltje en verschillende tussentrappen binnenkomen. Heb je wel eens bedacht hoeveel er met zo'n signaal gebeurt? Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 april 2002 Report Share Posted 3 april 2002 Hoi Carl, Wat moet er zoal ontvangen worden?. Als het gewoon "uit de lucht" gepakt kan worden, zijn er in de karweishops kant en klare sferische antennes te koop en die kosten niet veel. Je kan een FM antenne ook zelf maken. Een massieve koperdraad nemen en die moet je dan buigen, zo dat de lus 168cm lang is en 3cm breed (een platte lus). Knip 'm in het midden aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2002 Author Report Share Posted 4 april 2002 Hai Thom en Sodeju, Die dochter van 16 van mij is al snel tevreden al heeft ze een zorgvuldig samengestelde set met haar Quad 33/303/FM3, Micromega Leader en Canton Quentos 510. Ik denk dat ik begin met een antennetje van de karweishop. Overigens Thom heb ik vaak gewtijfeld aan een antenne op het dak, maar dan moet je hem weer draaibaar maken etc. Ik luister vaak naar radio 4 en de klassieke Belg en dat klinkt toch wel heel aardig vooral als er live uitgezonden wordt. Bij de andere zenders werken ze toch vaak met compressietechnieken en dat klinkt voor geen kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 april 2002 Report Share Posted 4 april 2002 Geplaatst door carl:Hai Thom en Sodeju, Die dochter van 16 van mij is al snel tevreden al heeft ze een zorgvuldig samengestelde set met haar Quad 33/303/FM3, Micromega Leader en Canton Quentos 510. Ik denk dat ik begin met een antennetje van de karweishop. Overigens Thom heb ik vaak gewtijfeld aan een antenne op het dak, maar dan moet je hem weer draaibaar maken etc. Ik luister vaak naar radio 4 en de klassieke Belg en dat klinkt toch wel heel aardig vooral als er live uitgezonden wordt. Bij de andere zenders werken ze toch vaak met compressietechnieken en dat klinkt voor geen kant. Hoi, Carl Even off-topic...je hebt het over de Canton Quentos 510! Bedoel je niet de Quinto 510? Ik heb zelf ooit de Quinto 540 gehad, destijds zeer goed getest door Jan Kool. Later heb ik ze ingeruild voor de Canton CT1000. Jammer dat Canton doorgaans zo weinig aandacht krijgt want ze bouwen fantastische speakers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 april 2002 Author Report Share Posted 9 april 2002 Klopt Paul een verkeerde spelling. Ik had eerst Cantons Quinto's, vervolgens Elipsons Orphee en nu Monitor Audios 20 SE. Die Elipsons heb ik verkocht omdat ze te groot waren, maar de Cantons gehouden omdat de kinderen groter werden en daarbij die oude Quad set gekocht. Het is wel een luidspreker die een beetje te veel in het hoog doet, maar op de oude Quad doen ze het aardig. De opstelling op de kamer van mijn oudste dochter kon beter, maar het is haar kamer en dat ik gek ben is mijn probleem (volgens haar toen ik voorstelde mijn Thorens 160 aan te sluiten). Ze vindt haar installatie overigens wel "cool" en beter dan de torens van haar vriendinnen (vrienden lopen nog niet in het huis rond). Overigens had die Jan Kool een goede smaak voor luidsprekers. Hij had het zelf niet door maar was een super audiofiel. Toevallig heb ik onlangs nog wat oude Luisters gelezen en dat was vroeger een zeer goed blad met meer dan alleen klassieke muziek. Overigens heeft Armand van Ommeren een site met wat oude artikelen van Jan Kool en zichzelf. Ken je die?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 april 2002 Report Share Posted 9 april 2002 Ja leuke site Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 april 2002 Report Share Posted 9 april 2002 Geplaatst door carl:Klopt Paul een verkeerde spelling. Ik had eerst Cantons Quinto's, vervolgens Elipsons Orphee en nu Monitor Audios 20 SE. Die Elipsons heb ik verkocht omdat ze te groot waren, maar de Cantons gehouden omdat de kinderen groter werden en daarbij die oude Quad set gekocht. Het is wel een luidspreker die een beetje te veel in het hoog doet, maar op de oude Quad doen ze het aardig. De opstelling op de kamer van mijn oudste dochter kon beter, maar het is haar kamer en dat ik gek ben is mijn probleem (volgens haar toen ik voorstelde mijn Thorens 160 aan te sluiten). Ze vindt haar installatie overigens wel "cool" en beter dan de torens van haar vriendinnen (vrienden lopen nog niet in het huis rond). Overigens had die Jan Kool een goede smaak voor luidsprekers. Hij had het zelf niet door maar was een super audiofiel. Toevallig heb ik onlangs nog wat oude Luisters gelezen en dat was vroeger een zeer goed blad met meer dan alleen klassieke muziek. Overigens heeft Armand van Ommeren een site met wat oude artikelen van Jan Kool en zichzelf. Ken je die?. Hoi, Carl Die site kende ik nog niet! (bedankt voor de link, Ruud! ) Ik las vroeger vooral de Luister vanwege de recensies van Jan Kool. Ik heb nog enkele kopietjes bewaard, o.a. van de Denon PMA777. Dit was vlaggeschip van Denon in het midden van de jaren '80, die ik naar aanleiding van zijn test heb beluisterd en vervolgens heb gekocht! Wist je trouwens dat Jan Kool z'n speakers in de muur had ingebouwd? Ik vraag me af hoe d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 10 april 2002 Report Share Posted 10 april 2002 Geplaatst door Audiopaul: Hoi, Carl Die site kende ik nog niet! (bedankt voor de link, Ruud! ) Ik las vroeger vooral de Luister vanwege de recensies van Jan Kool. Ik heb nog enkele kopietjes bewaard, o.a. van de Denon PMA777. Dit was vlaggeschip van Denon in het midden van de jaren '80, die ik naar aanleiding van zijn test heb beluisterd en vervolgens heb gekocht! Wist je trouwens dat Jan Kool z'n speakers in de muur had ingebouwd? Ik vraag me af hoe d Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 april 2002 Author Report Share Posted 10 april 2002 Jan Kool had in de hoek van zijn huiskamer een stenen kast laten bouwen, waar de basluidspreker in zat. Hij was nogal dik met John Bowers van B&W en van hem kreeg hij nogal eens wat op dat gebied. Toen het stereo tijdperk aanbrak bouwde hij er een transmissielijn bij die iets minder diep ging, maar waarvan hij zei dat er gehoormatig geen verschil was met de stenen kast - dat zou wel kunnen want die kasten gingen wel erg diep. Op die baskasten hanteerde hij verschillende systemen zoals de "koppen" van de oude B&W's (model wasmachine). Ik heb wel 10 jaargangen Luister (van mijn buurman gekregen) en dus veel van zijn artikelen gelezen. Volgens hem zat het verschil bij installaties bij luidsprekers en elementen. Elke goede versterker klonk voor hem hetzelfde (met veel moeite maakte hij wel eens een uitzondering). Nu heb ik voor de aankoop van mijn Conrad Johnson verschillende versterkers in huis gehad onder meer Meridian 502 met monoblokken en Krell. Het is buizen geworden. Vreemd genoeg lijkt de Conrad Johnson nog het meest van alles op mijn oude Quad 34/306 wat klankbalans betreft tenminste. Voor de rest superieur. Wat dat betreft lopen mijn ervaringen niet parallel met die van hem. Toch een heel interessante man met veel kennis van zaken en een goede schrijfstijl die een rubriek had in een tijd waar je als audio journalist nog je mening kon geven - tegenwoordig heb je daar dit soort fora voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts