Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Dan zit er zeker voldoende trafovermogen in. Ik lees dat er drie voedingen in zitten en er twee modules op één voeding kunnen.

Zitten de modules verdeeld over twee voedingen?

Heftig ding trouwens gefeliciteerd.

Dank je wel Hans.

Hoe de voedingen intern zitten, weet ik niet. Maar zo te horen loopt er een enorme hoeveelheid stroom.

Het is vrij simpel. Een V-6-2 heeft 1 voeding. Een V-6-4 heeft 2 voedingen en een V-6-6 heeft er 3. Per 2 modules is er 1 voeding. Ze gaan geen extra voedigen  plaatsen als er geen modules bij komen. Immers, zo'n voeding is toch het duurste deel in zo'n versterker..
Het gewicht is er toch. Mijn Ayre V-1x is een stereo ev en weegt ook 45kg schiijn aan de haak.

1 hour ago, Sodejuu said:

Het is vrij simpel. Een V-6-2 heeft 1 voeding. Een V-6-4 heeft 2 voedingen en een V-6-6 heeft er 3. Per 2 modules is er 1 voeding. Ze gaan geen extra voedigen  plaatsen als er geen modules bij komen. Immers, zo'n voeding is toch het duurste deel in zo'n versterker..
Het gewicht is er toch. Mijn Ayre V-1x is een stereo ev en weegt ook 45kg schiijn aan de haak.

Ik vertel je nog, wat voor monoblokken de verkoper van mijn amp heeft staan. Kwijl, kwijl.

Een foto krijg ik hier in.

De Ayre ev staat inmiddels te spelen op de 0.5.

De weergave is rustig en verfijnd, met een verrassend goed laag.

Eerst maar eens de 1.6 afwachten alvorens er getuned gaat worden.

Edited by Jongensdroom

34 minutes ago, Walt said:

Is het nieuw of tweedehands? Nieuw kan vele weken duren, tweedehands spul zal met een paar dagen spelen weer goed op klank zijn meestal. 

Tweedehands en nieuw, door elkaar.

De huidige set heb ik nu 3 dagen lang, zoveel mogelijk laten spelen. Zoals het vandaag klonk, heb ik het niet eerder gehoord.

Er komt steeds meer detail uit het systeem. De tweeters zitten nu weer aan de buitenkanten. Er zitten ook hier en daar wat dempers onder.

Ze staan nu uitgemeten op dezelfde plaatsen als de Millon stonden. Meerdere veranderingen tegelijk is misschien niet slim, maar het klinkt prima.

Hoe het kan weet ik niet, maar deze 0.5 zijn geweldige luidsprekers. Ook in het laag? Hier een sub aan toevoegen zou jerijnste onzin zijn.

In welk opzicht een 1.6 hier overeen zal gaan is de vraag? 

12 hours ago, Tubejack said:

Ik  heb al een tijdje zo'n zelfde gedachte, zou ik nog wat "beters" kopen.....Maar  ik heb ook het idee, als het nu heel erg goed speelt, dan ben je toch klaar?  Lastig.... 

"Never change a winning team". Het gezegde bestaat niet voor niets.

Ik heb een optie op de 1.6 Het lijkt me verstandig om ze eerst thuis te proberen.

1 hour ago, Jongensdroom said:

"Never change a winning team". Het gezegde bestaat niet voor niets.

Ik heb een optie op de 1.6 Het lijkt me verstandig om ze eerst thuis te proberen.

Het winnende team (voor en eind versterker) is al ruim 40 jaar oud.