carl Posted 24 april 2023 Report Share Posted 24 april 2023 (edited) 5 hours ago, Seed7 said: Neen. We zijn het huis van mijn broer aan het opruimen en wat we daar aan bedorven wijn en champagne vinden! Gaat allemaal het compostvat in. Bij de huidige technieken hoeft wijn niet meer zo lang te liggen dan vroeger. Een paar jaar is toch echt heilzaam. Edited 24 april 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2023 Report Share Posted 24 april 2023 1 hour ago, carl said: Sorry hoor Jack Waarom? Nergens voor nodig. Een apparaat dat 40 jaar, zonder reparaties goed speelt, vind ik: "standing" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 april 2023 Report Share Posted 25 april 2023 Ja, dat is een super apparaat. Ook al kan ik me voorstellen dat je na 40 jaar iets erbij wilt hebben of iets anders. De mens is toch onrustig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 april 2023 Report Share Posted 25 april 2023 En als iets kapot gaat dan baal je wel. Waar haal je nu een goede reparateur vandaan en hoe krijg je het apparaat daar? Plus geen muziek van je hifi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2023 Report Share Posted 25 april 2023 4 hours ago, Ivan10 said: Ja, dat is een super apparaat. Ook al kan ik me voorstellen dat je na 40 jaar iets erbij wilt hebben of iets anders. De mens is toch onrustig. Het is zijn tijd zover vooruit, dat ook nu 40 jaar later nauwelijks wat "beters" is in zeg 4...5 K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2023 Report Share Posted 25 april 2023 4 hours ago, Ivan10 said: En als iets kapot gaat dan baal je wel. Waar haal je nu een goede reparateur vandaan en hoe krijg je het apparaat daar? Plus geen muziek van je hifi! Dat is geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 april 2023 Author Report Share Posted 25 april 2023 Keith Jarret blijkt af en toe mee te "zingen", tijdens het spelen van zijn Köln Concert. Nooit eerder gehoord. Maar nu wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 25 april 2023 Report Share Posted 25 april 2023 (edited) 1 hour ago, Jongensdroom said: Keith Jarret blijkt af en toe mee te "zingen", tijdens het spelen van zijn Köln Concert. Nooit eerder gehoord. Maar nu wel. Dat werd tijd, hij deed dit al jaren. Nu is het wat minder met hem, ...........helaas. https://www.jazzism.nl/nieuws/keith-jarrett-treedt-niet-meer-op/ Edited 25 april 2023 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 april 2023 Author Report Share Posted 26 april 2023 (edited) 8 hours ago, HansP said: Dat werd tijd, hij deed dit al jaren. Nu is het wat minder met hem, ...........helaas. https://www.jazzism.nl/nieuws/keith-jarrett-treedt-niet-meer-op/ Ik heb weinig met piano, maar naar hem zit ik ademloos te luisteren. Zo nu en dan geeft hij met zijn voet de maat aan. Virtuoos, muzikaal, een akkoorden/sferen - tovenaar. (de mens is een van de slechtste uitvindingen) Edited 26 april 2023 by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 mei 2023 Author Report Share Posted 25 mei 2023 Probleempje; Ik heb een optie op een paar Magnepan 1.6 QR. Een van de panelen dient vervangen te worden en daar zit een probleem. Er is tot op heden niet aan te komen. Niet via de Nederlandse importeur en de fabrikant staat ook niet te trappelen. Ook de prijs zou wel eens hoger uit kunnen vallen dan afgesproken, als er onverhoopt toch geleverd kan worden. Dus lig ik er even uit. Wat is wijsheid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 25 mei 2023 Report Share Posted 25 mei 2023 Persoonlijk zou ik dan het risico niet nemen en ze lekker laten staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 25 mei 2023 Report Share Posted 25 mei 2023 Mee eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 mei 2023 Report Share Posted 25 mei 2023 17 minutes ago, Jongensdroom said: Wat is wijsheid? Laten staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 mei 2023 Report Share Posted 25 mei 2023 Jaar laten staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 mei 2023 Report Share Posted 26 mei 2023 Als je iets koopt wat defect is en de importeur kan het niet maken, is het eigenlijk waardeloos. Het is dan ook maar de vraag of er ooit nog reserve onderdelen komen. Als je mono wilt gaan luisteren en de prijs is een weggeef prijs, dan kan je het overwegen. Maar ik zou net als vorige reacties hier vanaf blijven en verder zoeken. Wellicht ook een reden om niet meer naar dit type te zoeken maar naar een type waar nog wel panelen voor te krijgen zijn. De kans is groot dat andere exemplaren ook kapot gaan en wat dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 mei 2023 Author Report Share Posted 26 mei 2023 3 hours ago, pjotr27 said: Als je iets koopt wat defect is en de importeur kan het niet maken, is het eigenlijk waardeloos. Het is dan ook maar de vraag of er ooit nog reserve onderdelen komen. Als je mono wilt gaan luisteren en de prijs is een weggeef prijs, dan kan je het overwegen. Maar ik zou net als vorige reacties hier vanaf blijven en verder zoeken. Wellicht ook een reden om niet meer naar dit type te zoeken maar naar een type waar nog wel panelen voor te krijgen zijn. De kans is groot dat andere exemplaren ook kapot gaan en wat dan? Inderdaad. Die ik nu heb waren van Sander en kostten 250 euro. Dat is nog te doen voor het risico. Een 1.6 QR tweedehands kost ongeveer 800 - 1000 euro. Een goede nieuwe 1.7i kost meteen, ruim 4000 euro. Het zou zo maar kunnen dat ik niks koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 mei 2023 Author Report Share Posted 26 mei 2023 Vandaag eens wat rondgebeld. Als alternatief wordt aangeboden; Audio Static 200 Solosound ESL4 Martin Logan Airius Alle drie zijn ze gereviseerd. In de bovenste zit, meen ik, nauwelijks laag. Solosound ken ik van heel lang geleden en was niet verkeerd. Toevallig ken ik de Airius van vroeger. Toen was ik er helemaal weg van. Graag jullie mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 mei 2023 Report Share Posted 26 mei 2023 Dat zijn alle drie electrostaten. Die klinken echt anders dan een Magnepan. Ik weet niet of Bloom zijn electrostaten nog te koop heeft staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 mei 2023 Report Share Posted 26 mei 2023 Ik heb ML Aerius gehad. Heel mooi, maar helaas gingen ze (te vaak) kapot. De reden voor mij om met een grote boog om ML heen te lopen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 mei 2023 Author Report Share Posted 26 mei 2023 28 minutes ago, pjotr27 said: Ik heb ML Aerius gehad. Heel mooi, maar helaas gingen ze (te vaak) kapot. De reden voor mij om met een grote boog om ML heen te lopen.... Oei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 mei 2023 Author Report Share Posted 26 mei 2023 35 minutes ago, Hans van Liempd said: Dat zijn alle drie electrostaten. Die klinken echt anders dan een Magnepan. Ik weet niet of Bloom zijn electrostaten nog te koop heeft staan. Hoe anders, Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 mei 2023 Report Share Posted 26 mei 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Hoe anders, Hans? Magnepans klinken wat vetter in het laag. Elektrostaten dan weer wat verfijnder in het hoog. Stemmen klinken voor mij beter op een Magnepan dan op elektrostaten. Al kun je niet alle elektrostaten over een kam scheren. Het laag heeft bij een elektrostaat ook vaak minder controle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 27 mei 2023 Report Share Posted 27 mei 2023 19 hours ago, Hans van Liempd said: Dat zijn alle drie electrostaten. Die klinken echt anders dan een Magnepan. Ik weet niet of Bloom zijn electrostaten nog te koop heeft staan. Ja hoor. Ze mogen maar moeten niet weg. Dus liever naar een echte liefhebber die er zorg voor zal dragen. Fullrange klinken ze fenomenaal. Je moet al met een Magnepan MG20 of zo afkomen om dat te overtreffen. Ik zou zeggen: kom maar luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 27 mei 2023 Report Share Posted 27 mei 2023 (edited) Ongeveer 34 jaar geleden heb ik zelf ESL's gebouwd in combinatie met een sub die alles deed onder de 70Hz. Nadien heb ik zelf verschillende ESL's gehad, De Quad ESL63, Stax ELS F8-X, Audiostatic ES 100 en ES 500. Ik mis bij de ESL's kracht in het laag/mid-laag. Magnepan en o.a. Apogee hebben daar veel minder last van. Apogee is in staat om krachtig en diep laag neer te zetten . Edited 27 mei 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 27 mei 2023 Report Share Posted 27 mei 2023 25 minutes ago, Bloom said: Ja hoor. Ze mogen maar moeten niet weg. Dus liever naar een echte liefhebber die er zorg voor zal dragen. Fullrange klinken ze fenomenaal. Je moet al met een Magnepan MG20 of zo afkomen om dat te overtreffen. Ik zou zeggen: kom maar luisteren! Ben benieuwd hoe je tot deze conclusie bent gekomen. Ik had vroeger de ES 500 van Audiostatic en die hun laag was vaak toch toch niet zo geweldig hoor, niet echt diep en helemaal niet strak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts