thingman Posted 29 oktober 2023 Report Share Posted 29 oktober 2023 1 hour ago, Jongensdroom said: Zojuist zijn de Millon speakers verkocht. Het Magnepan avontuur kan verder gaan. Als ik alles wat ik erover gelezen heb op een hoop gooi, dan biedt een tweedehands 1.6 het meeste waar voor het geld. Maar uiteraard wil ik eerst eens hier en daar gaan luisteren. Over de 0.7i zijn de meesten ook enthousiast. Bij de importeur klonken deze fantastisch. Ze stonden daar wel geheel vrij in een grote ruimte. De kleine 0.5 van Sander kunnen in principe ook verkocht worden. Any suggestions? Bebatoli? George? e.a. Ik had eerder bij Onno al aangegeven interesse te hebben, maar jij was eerder. Ik heb dus zeker interesse in de 0.5's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 oktober 2023 Author Report Share Posted 29 oktober 2023 5 hours ago, kappa7 said: Toevallig zag ik deze staan van de week. https://www.wenwaudio.nl/magneplaner-magnepan-mg-1-6qr-(1661).php Geen idee in wat voor staat ze zijn. wel heb ik goede ervaringen met deze club als het om thuis proberen gaat. Dank je George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november 2023 Author Report Share Posted 4 november 2023 Droom verwezenlijkt na 34 pagina's. Van een collega een paartje 1.6 QR overgenomen. Bij hem klonken ze geweldig. Ik ga er vanuit hier ook. Ze spelen zo goed, dat je na een paar seconden niet meer naar de luidsprekers zit te luisteren, maar naar de muziek. Onno en Twan moet ik helaas teleurstellen. De huidige 0.5 doe ik kado aan mijn beste vriend, die al jaren gehandicapt is. Ik heb geen idee of de 1.6 nog ge-upgrade kan worden. Eerst maar eens een poosje mee gaan draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 (edited) Dat laatste is meestal het meest verstandig Wil. Ik denk dat ik jouw kant wel een keer op kom om te luisteren. En nogmaals gefeliciteerd met de nieuwe Magnepans. En die vriend van je heeft toch maar weer geluk met die 0.5. Edited 4 november 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 Veel plezier met je nieuwe aanwinst Wil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 (edited) Gefeliciteerd Jongensdroom, met je jongensdroom. Edited 4 november 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 Gefeliciteerd met de aankoop van de 1.6. Indien behoefte, kan je het filter upgraden met betere componenten. Ik heb dat destijds voor klanten gedaan en dat was een mooie stap voorwaarts, maar geniet eerst voor je zoiets overweegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 13 minutes ago, Hans van Liempd said: Gefeliciteerd Jongensdroom, met je jongensdroom. Erg gevat Hans. PS ik heb al twee van je adviezen opgevolgd: twee platen Akotherm op twee deuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Droom verwezenlijkt na 34 pagina's. Van een collega een paartje 1.6 QR overgenomen. Gefeliciteerd Jongensdroom! Betekent dat nu ook dat je geen tijd meer hebt voor dit forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 Mooi Wil, geniet ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november 2023 Author Report Share Posted 4 november 2023 2 hours ago, carl said: Dat laatste is meestal het meest verstandig Wil. Ik denk dat ik jouw kant wel een keer op kom om te luisteren. En nogmaals gefeliciteerd met de nieuwe Magnepans. En die vriend van je heeft toch maar weer geluk met die 0.5. Dank je kerel. En je bent van harte welkom. Mijn vriend heeft een nieuwe lever, een stoma, een gebroken kom bij de bovenarm, moet zichzelf catheteriseren en had zijn rug gebroken. Verder gaat het prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november 2023 Author Report Share Posted 4 november 2023 2 hours ago, Bebatoli said: Gefeliciteerd met de aankoop van de 1.6. Indien behoefte, kan je het filter upgraden met betere componenten. Ik heb dat destijds voor klanten gedaan en dat was een mooie stap voorwaarts, maar geniet eerst voor je zoiets overweegt. Daar ben ik zeker in geïnteresseerd. Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november 2023 Author Report Share Posted 4 november 2023 1 hour ago, Tubejack said: Gefeliciteerd Jongensdroom! Betekent dat nu ook dat je geen tijd meer hebt voor dit forum? Echt wel, ik kan het gesteggel niet missen (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november 2023 Author Report Share Posted 4 november 2023 Alle anderen ook bedankt natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 november 2023 Report Share Posted 4 november 2023 Just now, Jongensdroom said: Daar ben ik zeker in geïnteresseerd. Dank je. Als je dat wil doen zit ik er niets mee in om je daarmee te helpen. Ik heb er genoeg gebouwd dus dat is voor mij geen probleem. Ik gebruikte Audyn Plus caps en je hebt er 2 van 22uF nodig, kostprijs per cap is 66,- € dan de spoelen, die kosten 99€ het stuk en je hebt er 2 nodig, dan nog 2x 22uF MKT en die komen op 12€ stuk en als laatste nog 2x 2.7 uF ide op 1,9€ uitkomen. Denk er maar eerst een goed over na, want het is toch weer een investering, maar geloof me, die geeft een behoorlijke verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november 2023 Author Report Share Posted 4 november 2023 1 hour ago, Bebatoli said: Als je dat wil doen zit ik er niets mee in om je daarmee te helpen. Ik heb er genoeg gebouwd dus dat is voor mij geen probleem. Ik gebruikte Audyn Plus caps en je hebt er 2 van 22uF nodig, kostprijs per cap is 66,- € dan de spoelen, die kosten 99€ het stuk en je hebt er 2 nodig, dan nog 2x 22uF MKT en die komen op 12€ stuk en als laatste nog 2x 2.7 uF ide op 1,9€ uitkomen. Denk er maar eerst een goed over na, want het is toch weer een investering, maar geloof me, die geeft een behoorlijke verbetering. Dat is een mooi aanbod. Kun je aangeven wat het gehoormatig verandert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 31 minutes ago, Jongensdroom said: Dat is een mooi aanbod. Kun je aangeven wat het gehoormatig verandert? Strakker laag, vloeiender mid/hoog, meer detail zonder dat het klinisch word, beter ruimtelijk beeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 november 2023 Author Report Share Posted 5 november 2023 7 hours ago, Bebatoli said: Strakker laag, vloeiender mid/hoog, meer detail zonder dat het klinisch word, beter ruimtelijk beeld. Dank je. Heb je enig idee, waarom Magnepan dat zelf niet doet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 De speakers zouden veel te duur worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 (edited) 20 minutes ago, Jongensdroom said: Dank je. Heb je enig idee, waarom Magnepan dat zelf niet doet? Inderdaad, de speakers worden een heel stuk duurder, maar de nieuwe componenten passen er ook niet in omdat ze groter zijn. Vergeet niet dat als Magnepan een los filter zou leveren dan word de verpakking groter en zwaarder, word het transport duurder, moet men nieuw verpakkingsmateriaal maken, .... Ik maak altijd zelf een klein kastje dat achter de speaker staat en waar het nieuwe filter in zit. Ik ontkoppel de originele filter en laat dat netjes zitten en soldeer draden en voer die naar buiten. Ik zorg er altijd voor dat je ten alle tijden terug naar origineel kan, stel dat je ze verkoopt zijn er mensen die dat liever hebben. Op de foto zie je een voorbeeld specifiek voor de 1.6, alleen maak ik er een gesloten bakje voor. Edited 5 november 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 november 2023 Author Report Share Posted 5 november 2023 Ik begrijp wat jullie bedoelen mannen. Tja, uiteindelijk draait het allemaal om geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 2 minutes ago, Jongensdroom said: Ik begrijp wat jullie bedoelen mannen. Tja, uiteindelijk draait het allemaal om geld. Of om een product, dat standaard al erg goed is voor een mooie prijs aan te bieden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 november 2023 Author Report Share Posted 5 november 2023 Zojuist de 1,6 aangesloten. Het hoog is aan de scherpe kant. Daar was bij de verkoper geen sprake van. Onno had het een keer over aclimatiseren. Kan dat de oorzaak zijn? Of de match? De 0.5 doet dat geheel niet (iets over oude schoenen en weggooien). Wel zie ik zilveren jumpers zitten aan de 1.6. Ik zal die van de 0.5 er eens aanzetten. Of gewoon puur koper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 De 1.6 heeft de magneten aan de achterzijde en dat heeft effect op het hoog. De 0.5 en de 1.5 heeft de magneten aan de voorzijde en daarvan wordt het hoog over het algemeen wat vriendelijker gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 5 november 2023 Report Share Posted 5 november 2023 (edited) Wat je kan doen is enkel de jumper gebruiken voor het laag/hoog in de - lijn en bij de + jumper een weerstand van bv 10 Ohm 10 watt steken, daarmee temper je het hoog een beetje. Je kan eventueel experimenteren met verschillende waardes, zoals 0,5 Ohm, 0,68 Ohm, 0,82 Ohm, 1 Ohm, 1.2 Ohm, ..... de waarde die jou het meest bevalt laat je zitten. De linker jumper laten zitten en de weerstand in plaats van de rechter jumper steken. Bij mijn MG20 zit een weerstand van 1Ohm. Edited 5 november 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts