Bebatoli Posted 6 november 2023 Report Share Posted 6 november 2023 3 minutes ago, Tubejack said: Maar waar luister je nu écht naar? Andere omgeving, andere installatie. Nieuwe dingen hebben gewoon aandacht nodig. Helemaal mee eens! Je electronica is top dus lijkt het mij zuiver een plaatsing en akoestisch "probleem". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 november 2023 Report Share Posted 7 november 2023 8 hours ago, Jongensdroom said: De 0.5 is hier totaal niet fel Je vergelijk gaat niet op. Die 0.5 is niet origineel. Ontspan! Doe eens een stapje achteruit in plaats van direct tot conclusies komen en dingen aanpassen. Hoe lang staan de nieuw Maggies er nu en hoeveel heb je beluisterd. (Zet de 0.5's, als ze er nog zijn achter de nieuwen. Wat doet dat? Zet er eens een stevige absorber achter, misschien heb je nog wat matrassen oid die je daarvoor kunt gebruiken. of gewoon een persoon achter elke speaker, mensen zijn prima absorbers. Gewoon als test, luisteren wat het doet, inzicht vergaren.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 november 2023 Author Report Share Posted 7 november 2023 9 hours ago, Tubejack said: Maar waar luisterde je daar, nu écht naar? Andere omgeving, andere installatie. Nieuwe dingen hebben gewoon aandacht nodig. Ik heb zoiets extreems nog nooit meegemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 november 2023 Author Report Share Posted 7 november 2023 1 hour ago, Seed7 said: Je vergelijk gaat niet op. Die 0.5 is niet origineel. Ontspan! Doe eens een stapje achteruit in plaats van direct tot conclusies komen en dingen aanpassen. Hoe lang staan de nieuw Maggies er nu en hoeveel heb je beluisterd. (Zet de 0.5's, als ze er nog zijn achter de nieuwen. Wat doet dat? Zet er eens een stevige absorber achter, misschien heb je nog wat matrassen oid die je daarvoor kunt gebruiken. of gewoon een persoon achter elke speaker, mensen zijn prima absorbers. Gewoon als test, luisteren wat het doet, inzicht vergaren.) Ja, ja, ja, ik weet inderdaad niet wat ik aan het vergelijken ben. Wel blijft de 0.5 voorlopig hier. Het is weer tijd voor een grapje. Mijn vrouw is vast een uitstekende absorber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 november 2023 Report Share Posted 7 november 2023 6 hours ago, Jongensdroom said: ik weet inderdaad niet wat ik aan het vergelijken ben Ehm.... was jij niet een van hen die alleen maar met echte akoestische instrumenten vergelijken en ook weten hoe die klinken Vergelijken levert niets op. Voorbeeld: wij gaan naar een leuk en goed restaurant, we krijgen de kaart. Jij leest ieder menu en gerecht door en vergelijkt, zou dit lekkerder zijn, of dat? Ondertussen staat mijn hoofdgerecht al op tafel en is het voorgerecht op. I pak de kaart en begin te lezen, oh, dat voorgerecht likt me wel wat, dan hoef ik geen voorgerechten meer te lezen. Zo ook met het hoofdgerecht. Vlees of vis of zonder? Dan de eerste die je aanspreekt. "Die Quahl der Wahl" is vaak zelf opgelegd. Blijven vergelijken en kiezen maakt ongelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 november 2023 Author Report Share Posted 7 november 2023 1 hour ago, Seed7 said: Ehm.... was jij niet een van hen die alleen maar met echte akoestische instrumenten vergelijken en ook weten hoe die klinken Vergelijken levert niets op. Voorbeeld: wij gaan naar een leuk en goed restaurant, we krijgen de kaart. Jij leest ieder menu en gerecht door en vergelijkt, zou dit lekkerder zijn, of dat? Ondertussen staat mijn hoofdgerecht al op tafel en is het voorgerecht op. I pak de kaart en begin te lezen, oh, dat voorgerecht likt me wel wat, dan hoef ik geen voorgerechten meer te lezen. Zo ook met het hoofdgerecht. Vlees of vis of zonder? Dan de eerste die je aanspreekt. "Die Quahl der Wahl" is vaak zelf opgelegd. Blijven vergelijken en kiezen maakt ongelukkig. Ja, nou heb je mij flink te pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 november 2023 Report Share Posted 7 november 2023 7 hours ago, Jongensdroom said: Wel blijft de 0.5 voorlopig hier. Het leek me ook al sterk dat je ze weggegeven had. Dat zal je vriend vast leuk vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 november 2023 Author Report Share Posted 10 november 2023 Probleem teveel hoog opgelost. Wat een ongelooflijk goede luidspreker is de 1.6 QR. Berbatoli en nog iemand (dank jullie zeer) wezen op de mogelijkheid van het toepassen van 10 Watt weerstanden op het hoog. Waarde 1,5 ohm is de hoogste die ik heb en bevalt het best. Natuurlijk ga ik nog een paar hogere proberen. Ik wil het punt precies kunnen vaststellen. Het volume kan nu ook omhoog, nu de scherpte weg is en dan komt er een partij energie vrij. Het lijkt niet te kunnen , maar er is nog meer duidelijkheid over het hele bereik. De weergave is nog realistischer. De instrumenten die ik nu hoor "zouden kunnen" in het echt. Misschien komt er in de toekomst nog eens een 1.7i!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 10 november 2023 Report Share Posted 10 november 2023 @Jongensdroom Erg fijn om te lezen, vanaf nu genieten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 november 2023 Author Report Share Posted 10 november 2023 4 minutes ago, Bebatoli said: @Jongensdroom Erg fijn om te lezen, vanaf nu genieten ! Dank je wel Guido. Ik ben er zeer blij mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 november 2023 Report Share Posted 10 november 2023 He wat fijn @Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 november 2023 Report Share Posted 10 november 2023 58 minutes ago, Jongensdroom said: Misschien komt er in de toekomst nog eens een 1.7i!? Gefeliciteerd, maar geniet eerst eens van de luidsprekers die je nu hebt. Dat er meer energie vrij komt wanneer je hem harder zet lijkt me logisch, dat dit eerst niet kon vanwege het te luide hoog, ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 november 2023 Author Report Share Posted 10 november 2023 2 minutes ago, Hans van Liempd said: Gefeliciteerd, maar geniet eerst eens van de luidsprekers die je nu hebt. Dat er meer energie vrij komt wanneer je hem harder zet lijkt me logisch, dat dit eerst niet kon vanwege het te luide hoog, ook. Dank je Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 november 2023 Author Report Share Posted 10 november 2023 22 minutes ago, Tubejack said: He wat fijn @Jongensdroom Ook u bedankt meneer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 november 2023 Report Share Posted 10 november 2023 Mooi he dat je dit zo naar smaak kunt tunnen. Wat dat betreft is Magnepan toch wel een erg mooi merk. Van harte met je nieuwe aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 november 2023 Report Share Posted 11 november 2023 Kijk Wil, zo kan het dus ook: De baspanelen van de Tympany's en MG12 voor het mid/hoog, Gebiampt met 2x Arangon 4004 en een aktieve crossover van SPL. Als je goed kijkt staat daar ook de Ayre K3 die ik via jou heb kunnen scoren voor deze klant. Hoezo Maggie-gek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 11 november 2023 Report Share Posted 11 november 2023 @sodejuu: een vrijgezel, een groot huis of...... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 november 2023 Report Share Posted 11 november 2023 Ik vind vooral de stapel ikea snijplanken wel grappig. Voorde rest eigenlijk een gekke dingen op de foto. Zou alleen de baspanelen wel naast elkaar zetten, puur om de fase mooi gelijk te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 november 2023 Author Report Share Posted 11 november 2023 1 hour ago, Sodejuu said: Kijk Wil, zo kan het dus ook: De baspanelen van de Tympany's en MG12 voor het mid/hoog, Gebiampt met 2x Arangon 4004 en een aktieve crossover van SPL. Als je goed kijkt staat daar ook de Ayre K3 die ik via jou heb kunnen scoren voor deze klant. Hoezo Maggie-gek Dat ziet er indrukwekkend uit Roger. Daar kun je wel een leuk zaaltje mee vullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 november 2023 Author Report Share Posted 11 november 2023 38 minutes ago, kappa7 said: Ik vind vooral de stapel ikea snijplanken wel grappig. Voorde rest eigenlijk een gekke dingen op de foto. Zou alleen de baspanelen wel naast elkaar zetten, puur om de fase mooi gelijk te houden. Beetje groot systeem en eigenaardige opstelling. Eigenlijk gewoon te groot voor deze kamer. Ik ben al behoorlijk gek, maar het kan altijd nog gekker . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2023 Report Share Posted 11 november 2023 Just now, Jongensdroom said: Beetje groot systeem en eigenaardige opstelling. Eigenlijk gewoon te groot voor deze kamer. Ik ben al behoorlijk gek, maar het kan altijd nog gekker . Eigenlijk toch niet veel extremer dan de 1.6 in jouw luisterkamer(tje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 november 2023 Author Report Share Posted 11 november 2023 Het is vandaag vinyldag. Na nog maar een paar platen, kan ik al zeggen dat een goede lp nu beter klinkt dan een cd. Het klinkt natuurlijker, logischer, prettiger ............. geef het beestje maar een naam. De druk in het laag valt ook op. Verder een vol, groot, gedetailleerd geluid. Termen als oplossend vermogen en vloeiend gebruik ik niet, omdat ik niet weet wat dat inhoud. Misschien wel hetzelfde!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 november 2023 Report Share Posted 11 november 2023 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: @sodejuu: een vrijgezel, een groot huis of...... ? Dat dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 11 november 2023 Report Share Posted 11 november 2023 Hier zijn we beide muziekliefhebbers. In onze nieuwe woning gaan we de set nog veel beter kunnen opstellen. Foto is wat donker, maar alvast een kiekje hoe het nu is. Bron: Luxman PD 300-SME3009 Serie III - Shure V15V-MR, NAD M50 netwerkspeler en Pioneer PD 75 (loopwerk), Mola Mola Makua met ingebouwde Tambaqui Dac en Phono-stage, Actief filter Magnepan, 2x Cambridge W eindversterkers en Magnepan MG 20 speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 november 2023 Author Report Share Posted 11 november 2023 1 hour ago, Hans van Liempd said: Eigenlijk toch niet veel extremer dan de 1.6 in jouw luisterkamer(tje). Wat jij wil Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts