Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

33 minutes ago, Bebatoli said:

Hier zijn we beide muziekliefhebbers. In onze nieuwe woning gaan we de set nog veel beter kunnen opstellen.

Foto is wat donker, maar alvast een kiekje hoe het nu is.

Bron: Luxman PD 300-SME3009 Serie III - Shure V15V-MR, NAD M50 netwerkspeler en Pioneer PD 75 (loopwerk), Mola Mola Makua met ingebouwde Tambaqui Dac en Phono-stage, Actief filter Magnepan, 2x Cambridge W eindversterkers en Magnepan MG 20 speakers.

1699715426361.jpg

Dat zie ik helemaal goed komen Guido. 

De 1-serie is bij mij de max in 300 x 450 cm. 

(ik krijg er hier geen enkele foto meer op, vreemd, te groot bestand geeft de smartphone aan)

48 minutes ago, Jongensdroom said:

(ik krijg er hier geen enkele foto meer op, vreemd, te groot bestand geeft de smartphone aan)

Die moet je eerst "parkeren" op een website. Ik gebruik daarvoor Myalbum.

Daar maak je een account aan en maak je een album. Daar kun je de foto's in zetten.

Delen is daarna makkelijk. Je kiest met de rechtermuisknop de foto en kopieert de link.

Dan rechtsonder "Other Media" en "Insert Media From URL" en je plakt de link ik het vakje.

En dan zie je gelijk je foto in het bericht staan.

6 hours ago, Sodejuu said:

Kijk Wil, zo kan het dus ook:

Kan een afbeelding zijn van speaker

De baspanelen van de Tympany's en MG12 voor het mid/hoog, Gebiampt met 2x Arangon 4004 en een aktieve crossover van SPL. Als je goed kijkt staat daar ook de Ayre K3 die ik via jou heb kunnen scoren voor deze klant. Hoezo Maggie-gek  :biggrin:

En nu een foto vanuit de set naar de luisterplek:

Sinds de actieve crossover er is, doen de subwoofers niet meer mee. Die komen weldra te koop. Hou MP in de gaten ;)

5 minutes ago, Roots said:

Gezellig rommeltje.

Ben je ook in te huren voor drone aanvallen Jongensdroom? :D 

Zeker en vast. De Delta rechts gaat 200km.

In het seizoen staan de vliegtuigen elders. Nu is het repareren en bouwen.

4 minutes ago, Sodejuu said:

En nu een foto vanuit de set naar de luisterplek:

Sinds de actieve crossover er is, doen de subwoofers niet meer mee. Die komen weldra te koop. Hou MP in de gaten ;)

Twee magnetrons in de woonkamer?

18 minutes ago, Jongensdroom said:

Zeker en vast. De Delta rechts gaat 200km.

In het seizoen staan de vliegtuigen elders. Nu is het repareren en bouwen.

Ja, die Delta's zijn geboren om snel te gaan. Ik heb ooit eens een Delta vlieger gehad met een spanwijdte van 1.5 m met Kevlar touwen en een trekkracht van 120kg..Als je die tegen je kop krijgt ben je op slag dood.

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Op verzoek van Jongensdroom...

1k0.jpg

Wat me op valt bij de opstelling, dat deze niet symmetrisch lijkt. Ik neem aan dat deze foto vanaf de luisterstoel gemaakt is? Dan lijkt het dat de rechter speaker verder is ingedraaid en ook verder weg staat dan de linker.

Is de kast van de kamer?

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Wat me op valt bij de opstelling, dat deze niet symmetrisch lijkt. Ik neem aan dat deze foto vanaf de luisterstoel gemaakt is? Dan lijkt het dat de rechter speaker verder is ingedraaid en ook verder weg staat dan de linker.

Is de kast van de kamer?

De kast blijft totdat iemand uit Schijndel 's nachts met een zaag het huis in sluipt.

De luidsprekers staan ongeveer op hun plek en zo klinkt het al perfect. Het wordt dus nog perfecterderder.

12 hours ago, Kraus vonBentinck said:

Ik kan mij niet voorstellen dat al die vele onderdelen effectief met elkaar samenwerken en dat elk onderdeel een positieve bijjdrage levert en/of ook op de juiste plaats zit. In mijn ogen zit het er meer uit als een obsessief, maximaal volgepropt geheel. Een fijne ruimte is het naar mijn idee ook niet.

Ik denk dat we hier te maken hebben met een gevalletje flink overdrijven. Dat kan ook een hobby zijn.

Het grappige is, dat Magnepan een gordijn achter de luidsprekers adviseert, als meest belangrijk.