Roots Posted 12 november 2023 Report Share Posted 12 november 2023 Wat is het man....Een 6.0 set maar dan verkeerd opgesteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 (edited) Hoe weet jij nou dat ze verkeerd zijn opgesteld???? Dat is een muur van geluid . het is trouwens de SMG a Edited 13 november 2023 by Mistercountach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 Dat weet ik helemaal niet, daarom staat er ook een vraagteken bij beste Mistercountach. Maar laat maar ook ik wil het niet eens meer weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 1 hour ago, Mistercountach said: Hoe weet jij nou dat ze verkeerd zijn opgesteld???? Dat is een muur van geluid . het is trouwens de SMG a 6.0 is bedoeld als opstelling, dus 6 speakers zonder subwoofer. 6.2 wil dus zeggen, 6 speakers met 2 subwoofers. Dus blijkbaar weet jij niet wat er bedoeld werd, maar fijn dat je dat subtiel wilde meegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 5 hours ago, Bebatoli said: 6.0 is bedoeld als opstelling, dus 6 speakers zonder subwoofer. 6.2 wil dus zeggen, 6 speakers met 2 subwoofers. Dus blijkbaar weet jij niet wat er bedoeld werd, maar fijn dat je dat subtiel wilde meegeven. Ik snap jou helemaal Bebatoli ,alleen die vraag stond mij niet echt aan Sorry daar voor , het antwoord trouwens ook niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 november 2023 Author Report Share Posted 13 november 2023 8 hours ago, Mistercountach said: Ook maar eens een foto van mijn zootje effe hier neer zetten, tussen de rest Wauw, hoe heet zoiets Meneer de Sportwagenfan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 1 minute ago, Jongensdroom said: Wauw, hoe heet zoiets Meneer de Sportwagenfan ? Was trouwens gewoon een experiment Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 Een experiment om wat aan te tonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 30 minutes ago, kurt1970 said: Een experiment om wat aan te tonen? Ik wou gewoon eventjes, checken ofdat ik het laag kon combineren met mijn Electrostaten kurt1970 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 19 minutes ago, Mistercountach said: Ik wou gewoon eventjes, checken ofdat ik het laag kon combineren met mijn Electrostaten kurt1970 Zijn het dan geen magnetostaten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 8 minutes ago, thingman said: Zijn het dan geen magnetostaten? Klopt Thingman , zijn inderdaad Magnetostaten ,maar ook Electrostaten hebben helaas zijn eigen soort beperkingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 2 hours ago, Mistercountach said: Klopt Thingman , zijn inderdaad Magnetostaten ,maar ook Electrostaten hebben helaas zijn eigen soort beperkingen Ipv beperkingen spreek ik liever van compromissen, waarbij magnetostaten, in het bijzonder fullrange ribbons, voor mij toch veruit favoriet zijn. Combineren met een subwoofer is mij nooit goed gelukt, eerlijk gezegd. Dan maar iets minder laag laag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 november 2023 Author Report Share Posted 13 november 2023 7 minutes ago, thingman said: Ipv beperkingen spreek ik liever van compromissen, waarbij magnetostaten, in het bijzonder fullrange ribbons, voor mij toch veruit favoriet zijn. Combineren met een subwoofer is mij nooit goed gelukt, eerlijk gezegd. Dan maar iets minder laag laag... Voor mij hebben magnetostaten meer voordelen dan nadelen. Volgens Bartjes worden ze vaak gekozen door beroepsmusici (niet dat die ook maar ergens verstand van hebben). Of zij moeten willen, dat het geluid dicht in de buurt van echte instrumenten komt. Maar ja, wie wil dat nou? De meeste audiofielen hebben een smaak. Bijvoorbeeld een band met 5 basgitaren i.p.v. 1, of een zangeres die met haar hand voor de mond zingt, of een achtergrondkoortje dat op de voorgrond staat, of dat iemand op de andere kant van een trompet staat te blazen, of ......... Maar dat maakt allemaal niet uit. Als je maar lol hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 1 hour ago, thingman said: Ipv beperkingen spreek ik liever van compromissen, waarbij magnetostaten, in het bijzonder fullrange ribbons, voor mij toch veruit favoriet zijn. Combineren met een subwoofer is mij nooit goed gelukt, eerlijk gezegd. Dan maar iets minder laag laag... Daar noem je wat Thingman Fullrange Ribbons helaas nog kwetsbaarder dan een Esl Maar wel erg mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 57 minutes ago, Jongensdroom said: Voor mij hebben magnetostaten meer voordelen dan nadelen. Volgens Bartjes worden ze vaak gekozen door beroepsmusici (niet dat die ook maar ergens verstand van hebben). Of zij moeten willen, dat het geluid dicht in de buurt van echte instrumenten komt. Maar ja, wie wil dat nou? De meeste audiofielen hebben een smaak. Bijvoorbeeld een band met 5 basgitaren i.p.v. 1, of een zangeres die met haar hand voor de mond zingt, of een achtergrondkoortje dat op de voorgrond staat, of dat iemand op de andere kant van een trompet staat te blazen, of ......... Maar dat maakt allemaal niet uit. Als je maar lol hebt. Dat is nu juist ook een probleem Jongensdroom, de één houd van Elektrostaten, en de andere meer van Magnetostaten je moet wel in gedachten houden, dat ze allebei nog niet zijn uitgekristalliseerd zijn weet ik merk ik Ik ken meer opname studio’s, die Elektrostaten gebruiken, als Magnetostaten . Wij hebben gewoon de verkeerde hobby Jongensdroom Hihihi maar het is precies wat je zegt, Als we maar lol er in hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 18 minutes ago, Mistercountach said: Daar noem je wat Thingman Fullrange Ribbons helaas nog kwetsbaarder dan een Esl Maar wel erg mooi Waarom zeg je kwetsbaar? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het is feitelijk onmogelijk om zoiets als een Apogee Duetta kapot te spelen, laat staan een Diva of een Scintilla. En die hebben geeneens zekeringen, zoals Magnepan! Elektrostaten zijn inderdaad kwetsbaar, maar dat is dan ook een geheel ander werkingsprincipe. Zelfs de kleine Apogee Stage is niet kapot te krijgen. Je kunt de midhoog ribbon wel buiten het magnetisch veld spelen, maar kapot gaat ie niet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 10 minutes ago, thingman said: Waarom zeg je kwetsbaar? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het is feitelijk onmogelijk om zoiets als een Apogee Duetta kapot te spelen, laat staan een Diva of een Scintilla. En die hebben geeneens zekeringen, zoals Magnepan! Elektrostaten zijn inderdaad kwetsbaar, maar dat is dan ook een geheel ander werkingsprincipe. Zelfs de kleine Apogee Stage is niet kapot te krijgen. Je kunt de midhoog ribbon wel buiten het magnetisch veld spelen, maar kapot gaat ie niet.... Nou dat zal je nog aardig tegenvallen hoe kwetsbaar die Apogee luidsprekers zijn en waren Thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 Wat een onzin weer Mistercountach...Thingman en ik zijn/waren ervaren Apogee gebruikers....En zo zijn er meer hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 24 minutes ago, Roots said: Wat een onzin weer Mistercountach...Thingman en ik zijn/waren ervaren Apogee gebruikers....En zo zijn er meer hier. Natuurlijk met jou lul ik niet meer, ik heb ook vrienden en kennissen zat die wel Apogee luidsprekers hadden, met reparaties Roots , en waarom heb jij dan die mooie onverslijtbare Apogee’s niet meer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 november 2023 Report Share Posted 13 november 2023 Na 20 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 14 november 2023 Report Share Posted 14 november 2023 9 hours ago, Mistercountach said: Nou dat zal je nog aardig tegenvallen hoe kwetsbaar die Apogee luidsprekers zijn en waren Thingman Zolang je met je vingers bij het aluminium wegbleef konden ze niet kapot. Maar misschien mis ik iets of bedoel je iets anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 november 2023 Author Report Share Posted 14 november 2023 Magnepancenter.de Kent iemand bovenstaande firma? Men presenteert zich als een enorm Magnepan kenner. Onder het hoofdstuk Tuning staan opmerkelijke uitspraken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 november 2023 Report Share Posted 14 november 2023 54 minutes ago, Jongensdroom said: Onder het hoofdstuk Tuning staan opmerkelijke uitspraken. Wat is er opmerkelijk aan? Er valt niet veel te tunen anders dan gewoon je boeren verstand gebruiken bij het opstellen? Een inschatting van mij, de meest gemodificeerde commerciële luidsprekers? 1. Magnepan. 2. Klipsch. (Heritage) Waarom koop je het dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 14 november 2023 Report Share Posted 14 november 2023 Ach, is dat geen deel van de hobby voor sommigen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 november 2023 Report Share Posted 14 november 2023 1 minute ago, Bebatoli said: Ach, is dat geen deel van de hobby voor sommigen.... Bouw dan gewoon helemaal zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts