Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Mistercountach said:

Hoe weet jij nou dat ze verkeerd zijn opgesteld???? 
Dat is een muur van geluid .

het is trouwens de SMG a

6.0 is bedoeld als opstelling, dus 6 speakers zonder subwoofer. 6.2 wil dus zeggen, 6 speakers met 2 subwoofers. Dus blijkbaar weet jij niet wat er bedoeld werd, maar fijn dat je dat subtiel wilde meegeven.

5 hours ago, Bebatoli said:

6.0 is bedoeld als opstelling, dus 6 speakers zonder subwoofer. 6.2 wil dus zeggen, 6 speakers met 2 subwoofers. Dus blijkbaar weet jij niet wat er bedoeld werd, maar fijn dat je dat subtiel wilde meegeven.

Ik snap jou helemaal Bebatoli ,alleen die vraag stond mij niet echt aan Sorry daar voor , het antwoord trouwens ook niet .

2 hours ago, Mistercountach said:

Klopt Thingman , zijn inderdaad Magnetostaten ,maar ook Electrostaten hebben helaas zijn eigen soort beperkingen :(

Ipv beperkingen spreek ik liever van compromissen, waarbij magnetostaten, in het bijzonder fullrange ribbons, voor mij toch veruit favoriet zijn.

Combineren met een subwoofer is mij nooit goed gelukt, eerlijk gezegd. Dan maar iets minder laag laag... ;)

7 minutes ago, thingman said:

Ipv beperkingen spreek ik liever van compromissen, waarbij magnetostaten, in het bijzonder fullrange ribbons, voor mij toch veruit favoriet zijn.

Combineren met een subwoofer is mij nooit goed gelukt, eerlijk gezegd. Dan maar iets minder laag laag... ;)

Voor mij hebben magnetostaten meer voordelen dan nadelen.

Volgens Bartjes worden ze vaak gekozen door beroepsmusici (niet dat die ook maar ergens verstand van hebben).

Of zij moeten willen, dat het geluid dicht in de buurt van echte instrumenten komt. Maar ja, wie wil dat nou?

De meeste audiofielen hebben een smaak. Bijvoorbeeld een band met 5 basgitaren i.p.v. 1, of een zangeres die met haar hand voor de mond zingt, of 

een achtergrondkoortje dat op de voorgrond staat, of dat iemand op de andere kant van een trompet staat te blazen, of .........

Maar dat maakt allemaal niet uit. Als je maar lol hebt.

1 hour ago, thingman said:

Daar noem je wat Thingman Fullrange Ribbons :)

helaas nog kwetsbaarder dan een Esl :(

Maar wel erg mooi :)

57 minutes ago, Jongensdroom said:

Voor mij hebben magnetostaten meer voordelen dan nadelen.

Volgens Bartjes worden ze vaak gekozen door beroepsmusici (niet dat die ook maar ergens verstand van hebben).

Of zij moeten willen, dat het geluid dicht in de buurt van echte instrumenten komt. Maar ja, wie wil dat nou?

De meeste audiofielen hebben een smaak. Bijvoorbeeld een band met 5 basgitaren i.p.v. 1, of een zangeres die met haar hand voor de mond zingt, of 

een achtergrondkoortje dat op de voorgrond staat, of dat iemand op de andere kant van een trompet staat te blazen, of .........

Maar dat maakt allemaal niet uit. Als je maar lol hebt.

Dat is nu juist ook een probleem Jongensdroom, de één houd van Elektrostaten, en de andere meer van Magnetostaten :) je moet wel in gedachten houden, dat ze allebei nog niet zijn uitgekristalliseerd zijn weet ik merk ik ;)

Ik ken meer opname studio’s, die Elektrostaten gebruiken, als Magnetostaten .

Wij hebben gewoon de verkeerde hobby Jongensdroom Hihihi

maar het is precies wat je zegt, Als we maar lol er in hebben :D

18 minutes ago, Mistercountach said:

Daar noem je wat Thingman Fullrange Ribbons :)

helaas nog kwetsbaarder dan een Esl :(

Maar wel erg mooi :)

Waarom zeg je kwetsbaar? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Het is feitelijk onmogelijk om zoiets als een Apogee Duetta kapot te spelen, laat staan een Diva of een Scintilla. En die hebben geeneens zekeringen, zoals Magnepan!

Elektrostaten zijn inderdaad kwetsbaar, maar dat is dan ook een geheel ander werkingsprincipe.

Zelfs de kleine Apogee Stage is niet kapot te krijgen. Je kunt de midhoog ribbon wel buiten het magnetisch veld spelen, maar kapot gaat ie niet....

10 minutes ago, thingman said:

Waarom zeg je kwetsbaar? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Het is feitelijk onmogelijk om zoiets als een Apogee Duetta kapot te spelen, laat staan een Diva of een Scintilla. En die hebben geeneens zekeringen, zoals Magnepan!

Elektrostaten zijn inderdaad kwetsbaar, maar dat is dan ook een geheel ander werkingsprincipe.

Zelfs de kleine Apogee Stage is niet kapot te krijgen. Je kunt de midhoog ribbon wel buiten het magnetisch veld spelen, maar kapot gaat ie niet....

Nou dat zal je nog aardig tegenvallen hoe kwetsbaar die Apogee luidsprekers zijn en waren Thingman

24 minutes ago, Roots said:

Wat een onzin weer Mistercountach...Thingman en ik zijn/waren ervaren Apogee gebruikers....En zo zijn er meer hier.

Natuurlijk :( met jou lul ik niet meer, ik heb ook vrienden en kennissen zat die wel Apogee luidsprekers hadden, met reparaties Roots , en waarom heb jij dan die mooie onverslijtbare Apogee’s niet meer ?

54 minutes ago, Jongensdroom said:

Onder het hoofdstuk Tuning staan opmerkelijke uitspraken.

Wat is er opmerkelijk aan? Er valt niet veel te tunen anders dan gewoon je boeren verstand gebruiken bij het opstellen?

Een inschatting van mij, de meest gemodificeerde commerciële luidsprekers?

1. Magnepan.

2. Klipsch. (Heritage)

Waarom koop je het dan?