Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Of de Heritage serie van Klipsch vaak gemodificeerd wordt? Ik denk het niet.

Maar in Magnepan zitten best goedkoop gebouwde filters. Daar is best wel eer aan te behalen.

Zelf bouwen is voor veel hobbyisten net iets te lastig vanwege de kast. Die er natuurlijk wel gelikt uit moet zien. En dat lukt amateurs nauwelijks. En de kast of afwerking uitbesteden is dan weer geen zelfbouw of maar gedeeltelijk.

Gewoon speksteen  gebruiken. Dan heb je veel problemen niet. :unsure: :D Mooi uitzien is meegenomen, Ziien die kamerschermen er dan wel mooi uit?:rolleyes:  Het gaat toch om het geluid?  Betoxmix is ook nog een optie ;)

Edited by Tubejack
typefout

7 minutes ago, Tubejack said:

Gewoon speksteen  gebruiken. Dan heb je veel probleem niet. :unsure: :D Mooi uitzien is meegenomen, Zien die kamerschermen dan wel mooi uit?:rolleyes:  Het gaat toch om het geluid?  Betoxmix is ook nog een optie ;)

Liever schermen dan speksteen, is het niet allemaal een kwestie van smaak en inderdaad, het enige wat telt is dat het geluid voor jou mooi is.

8 minutes ago, Bebatoli said:

Liever schermen dan speksteen, is het niet allemaal een kwestie van smaak en inderdaad, het enige wat telt is dat het geluid voor jou mooi is.

Ik ben er gelukkig mee Guido, het doet alles wat ik wil. Ze kunnen magisch klinken en helemaal oplossen.  Maar dat zullen de Magnepans van jouw ook doen.  

Edited by Tubejack

6 hours ago, Seed7 said:

Wat is er opmerkelijk aan? Er valt niet veel te tunen anders dan gewoon je boeren verstand gebruiken bij het opstellen?

Een inschatting van mij, de meest gemodificeerde commerciële luidsprekers?

1. Magnepan.

2. Klipsch. (Heritage)

Waarom koop je het dan?

Ze zullen toch wel iets goed doen, anders hadden ze niet decennialang zo'n trouwe schare fans. 🧐  

9 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Ze zullen toch wel iets goed doen, anders hadden ze niet decennialang zo'n trouwe schare fans. 🧐  

Magnepancenter.de zegt dat de meeste upgrades onzin zijn. Audiofielen worden behoorlijk voor de gek gehouden.

34 minutes ago, Jongensdroom said:

Jouw bijdragen zijn veel zinvoller.

Dat is makkelijk scoren @Jongensdroom Je hebt nu de luidsprekers die je zo graag wil.?

Ik lees dat de aansturing prima  in orde is. Guido heeft je geholpen met het hoog iets te temmen.

Dan ben je toch klaar?  Toch heerlijk om de komende maanden naar luisteren en van genieten.?

Als ik anderen mag geloven, is het nooit goed genoeg  "het kan véél beter" maar neem van mij aan dat je

ook met bescheiden middelen een groots resultaat kunt halen. Dat gaat niet in één keer maar met

hele kleine stapjes en soms doe je een stap terug omdat die zogenaamde "verbetering" toch tegen valt.

Dus laat die audiofielen lekker.... ;)

6 hours ago, Tubejack said:

Dat is makkelijk scoren @Jongensdroom Je hebt nu de luidsprekers die je zo graag wil.?

Ik lees dat de aansturing prima  in orde is. Guido heeft je geholpen met het hoog iets te temmen.

Dan ben je toch klaar?  Toch heerlijk om de komende maanden naar luisteren en van genieten.?

Als ik anderen mag geloven, is het nooit goed genoeg  "het kan véél beter" maar neem van mij aan dat je

ook met bescheiden middelen een groots resultaat kunt halen. Dat gaat niet in één keer maar met

hele kleine stapjes en soms doe je een stap terug omdat die zogenaamde "verbetering" toch tegen valt.

Dus laat die audiofielen lekker.... ;)

Niet mee eens.

5 hours ago, Ivan10 said:

Zijn er al favoriete platen gedraaid die nu een hele andere indruk achterlaten? Top hoor een geslaagde upgrade. Altijd leuk om te experimenteren met hifi en audio. Als het budget en de kansen het toelaten, natuurlijk. 

Ja zeker.

B.v. lp's Andreas Vollenweider, Diana Krall, Tania Maria, Freddie Hubbard, Nina Hagen.

Alle betere opnames zijn een genot om naar te luisteren.

1 hour ago, carl said:

Wat vindt jij nu goede opnamen van Nina Hagen Will.

“ Auf den Friedhof” wordt gedraaid op mijn begrafenis trouwens. Misschien kunnen ze daarom lachen.

Ha, leuk man. Goed nummer trouwens, net als het volgende, "Der Spinner". Maar draai je die plaat nog wel eens?

Ik ben met mijn nieuwe Oracle Delphi weer druk bezig mijn platenkast te verkennen René. De Stones en Manfreds Mann klonken toch veel beter dan ik me herinnerde (ik “verdenk” de platenspeler daarvan) Dus ik zal ook maar weer eens met Nina beginnen. Haar tweede plaat “Unbehagen” vond ik trouwens ook wel aardig. Had slechte recensies toen.

Edited by carl

21 minutes ago, carl said:

Ik ben met mijn nieuwe Oracle Delphi weer druk bezig mijn platenkast te verkennen René. De Stones en Manfreds Mann klonken toch veel beter dan ik me herinnerde (ik “verdenk” de platenspeler daarvan) Dus ik zal ook maar weer eens met Nina beginnen. Haar tweede plaat “Unbehagen” vond ik trouwens ook wel aardig. Had slechte recensies toen.

Tja, die heb ik dan niet, soms vind ik één album van een artiest genoeg B). Hoewel, ik heb nog wél het album 85555 van haar band Spliff.

10 hours ago, carl said:

Wat vindt jij nu goede opnamen van Nina Hagen Will.

“ Auf den Friedhof” wordt gedraaid op mijn begrafenis trouwens. Misschien kunnen ze daarom lachen.

Ik ben geen kenner van al haar opnames, Carl. Voor een euro neem ik er wel eens een mee.

On 16-11-2023 at 21:53, carl said:

Ik heb nu haar tweede LP “ Unbehagen” aanstaan: tweede hands en nauwelijks gespeeld lijkt het.  Klinkt wel erg goed. De achtergronden van de eerste LP klonken een beetje te afstandelijk. Dat is hier een stuk beter.

Die Ulla Meinecke heb ik nieuw van Clearaudio gekocht op de High End in Muenchen. Daar moet ik maar eens een oud exemplaar voor terugkopen. Klinkt voor geen kanten.