Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Duclaasie said:

Ik hoop voor je dat de aankoopprijs er naar was, maar dit zal een zure smaak geven. Aan de andere kant natuurlijk wel prettig dat je nu een oorzaak hebt voor de hoog weergave die niet naar verwachting is. Succes met dit verhaal!

Dank je wel. De aankoopprijs was redelijk. Zolang het geen honderden euro's kost, is het nog te overzien.

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Is dit niet gebeurd omdat ze ooit ge-ampt zijn gebruikt? Dan kan het hoog actief gefilterd worden. Maar om dat bij verkoop niet aan te passen slaat nergens op. Hoe kan het dan wél bij de verkoper goed geklonken hebben?

Hopelijk is er verder geen schade ontstaan.

Ge-ampt is dat ge-bi-ampt?

Bij de verkoper stonden ze opgesteld recht voor zijn 3,6 en beide dicht tegen de achterwand. Ik vermoed dat de 3.6 voor de nodig demping heeft gezorgd.

22 minutes ago, thingman said:

Wat is nou "het hoog doorgesoldeerd"?

Hoe doet men dat?

Op de terminal is immers niks te zien dan 2*2 draden en de sok zit erop, dus de rest is onzichtbaar.

Jij vraagt hetzelfde als een technische modelbouwvriend. Zoals gezegd, ga ik een foto vragen van de huidige situatie.

7 minutes ago, Jongensdroom said:

Jij vraagt hetzelfde als een technische modelbouwvriend. Zoals gezegd, ga ik een foto vragen van de huidige situatie.

Das mooi. Doorgesoldeerd kan ook betekenen dat beide plussen op een terminal en beide minnen op een andere terminal zijn samengevoegd. Ofwel: hardwired aangesloten voor single wired, zonder zekering en jumpers. In feite de beste optie...

24 minutes ago, thingman said:

Das mooi. Doorgesoldeerd kan ook betekenen dat beide plussen op een terminal en beide minnen op een andere terminal zijn samengevoegd. Ofwel: hardwired aangesloten voor single wired, zonder zekering en jumpers. In feite de beste optie...

Ik meen dat het hoogfilter word omzeild.

11 hours ago, Jongensdroom said:

Ge-ampt is dat ge-bi-ampt?

Bij de verkoper stonden ze opgesteld recht voor zijn 3,6 en beide dicht tegen de achterwand. Ik vermoed dat de 3.6 voor de nodig demping heeft gezorgd.

1.  klopt, Is aangepast.

2. maar dat verklaart bij mij nog niet het verschil in mét en zonder filter aangestuurd hoog. Of het heeft wel heel erg zacht gestaan. Of zat er misschien toch ergens een filtertje verstopt? Een seriecondensator in een plug b.v.

26 minutes ago, Hans van Liempd said:

1.  klopt, Is aangepast.

2. maar dat verklaart bij mij nog niet het verschil in mét en zonder filter aangestuurd hoog. Of het heeft wel heel erg zacht gestaan. Of zat er misschien toch ergens een filtertje verstopt? Een seriecondensator in een plug b.v.

Ze worden in de originele staat afgevoerd volgende week.

Zo als altijd krijg ik tegenstrijdige adviezen, over alles wat met deze luidsprekers te maken heeft. Je zou er knetter van kunnen worden. Zou, het!

Maar als je niet weet wat je wilt horen, ben je mooi in de chimpansee gelogeerd.

3 hours ago, Duclaasie said:

Maar als je niet weet wat je wil horen, hoe kun je dan een keuze maken? Ik dacht dat je juist goed wist wat je wil, omdat je aan de echtheid qua klank van instrumenten veel waarde hecht. Dat is toch een prima uitgangspunt?

Dat staat er ook, maar misschien niet helemaal duidelijk.

Het is ook geen toeval dat ik hoorde dat er iets niet in orde is.

Een vriend heeft een 1.5 waar ook iets mee is. Maar hij vind van niet. Dat is erg fijn voor hem.

45 minutes ago, Walt said:

Ik kan het ook echt niet meer volgen, wat een onsamenhangend verhaal is het geworden joh. 

Echt niet, tenminste als je alles gevolgd hebt. Maar ja, ik volg ook niet alles. 

Misschien moet ik eens uittreksel maken.

1 hour ago, Ove Rickland said:

Maar je had ze toch beluisterd voor de aanschaf? En toen waren ze toch in orde?

Oke, voor de derde keer dan:

Tijdens het beluisteren bij de verkoper thuis, stonden ze haast tegen de grotere 3.6 van de verkoper aan. Er voor wel te verstaan.

Waarschijnlijk heeft dat het hoog behoorlijk gedempt. De man had ook apparatuur van wat mindere kwaliteit.

50 minutes ago, thingman said:

Probeer die foto van de binnenkant van een terminal eens te plaatsen. Dan is alles gelijk duidelijk voor degenen die iets van luidsprekertechniek weten.

De foto is aangevraagd zoals gezegd, maar nog niet binnen.