Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, Hans van Liempd said:

Ik speel niet met anders. En inderdaad, mijn verzilverd koper laat zich niet horen.

Hans, denk nou eens na. Twee verschillende materialen maken de electronen ontzettend in de war. Dat moet een keer fout gaan.

De vraag is niet of er een implosie plaats gaat vinden, maar wanneer.

1 minute ago, thingman said:

Gelukkig heb je de 0.5 nog. Die klonk fantastisch en er is niks mis mee. 

Ja, die ga ik vanavond weer aansluiten. 

Voor mijn Duitse vriend heb ik een 1.5 geregeld voor 450 euro. Daar hoor ik ook iets aan, maar hij is tevreden. Dat is mooi. 

13 minutes ago, Jongensdroom said:

Groot nieuws van de dealer/reparateur:  Helaas ligt de oorzaak niet in de verkeerde bedrading. Wij gaan verder zoeken.

Hee, paniek om niks dus vanwege dat "doorsolderen"? Zit de zekering eigenlijk wel in het circuit of mag je dat niet vragen?

1 hour ago, Walt said:

Wat is er nou mis mee qua klank/werking, leg dat eens duidelijker uit aub. 

Teveel hoog / te scherp. Dat werd steeds opvallender. Weerstanden mochten uiteindelijk ook niet baten.

Ik gok op een versterkerkwestie, maar als er ondeskundig geprutst is aan het originele filter kan daar ook een oorzaak liggen. Verder de opstelling: de 1.6 kan een beetje gemeen worden als ie te dicht op de muur staat. Daar had de eerdere 0.5 geen last van; die is wat vergevingsgezinder, zo lees en merk ik.

Het feit dat ze bij de demo vlak voor een andere speaker stonden kan eigenlijk nauwelijks invloed hebben gehad. Zoveel kan dat niet schelen in het hoog.

2 hours ago, thingman said:

Hee, paniek om niks dus vanwege dat "doorsolderen"? Zit de zekering eigenlijk wel in het circuit of mag je dat niet vragen?

Ik mag alles vragen, mijn beste.  Maar ik weet het niet. Ik wacht geduldig af.

2 hours ago, Roots said:

Ik neem aan dat je meteen de gevraagde foto's van het filter hebt gekregen?

Nee, ik had een foto van het aansluitpaneel gevraagd. Die lijkt me ook niet meer nodig.

Het filter zit verder naar binnen. Dan moeten eerst zijn sokken uit.

47 minutes ago, thingman said:

Teveel hoog / te scherp. Dat werd steeds opvallender. Weerstanden mochten uiteindelijk ook niet baten.

Ik gok op een versterkerkwestie, maar als er ondeskundig geprutst is aan het originele filter kan daar ook een oorzaak liggen. Verder de opstelling: de 1.6 kan een beetje gemeen worden als ie te dicht op de muur staat. Daar had de eerdere 0.5 geen last van; die is wat vergevingsgezinder, zo lees en merk ik.

Het feit dat ze bij de demo vlak voor een andere speaker stonden kan eigenlijk nauwelijks invloed hebben gehad. Zoveel kan dat niet schelen in het hoog.

De weerstanden op het hoog brachten zeker een behoorlijke verbetering, maar nog niet genoeg. 

Ze staan 1 meter van de achterwand. 

De scherpte die bij de reparateur ook hoorbaar was, is niet zoals het hoort, volgens de beste man.

16 minutes ago, kappa7 said:

door dat de magneten aan de achterzijde zitten bij de 1.6 is daar de afstraling wat directer als bij de 1.5.

De 0.5 heeft de magneten ook aan de voorzijde zo ver ik weet

Ik meen dat jij dat al een keer aangaf!?

Of gaan sparen voor een gebruikte 1.7i. Ik geloof dat mijn vrouw dat niet zo'n goed idee vindt. En dan moet ik eerst weten hoe die klinken.

Straks heb je nog drie Magnepans Wil. Zelfs een ezel stoot zich niet drie maal aan dezelfde steen. Ik zou zeker niet weer een nieuwe Magnepan kopen zonder inruil van de oude. Op een of andere manier wordt er vaak aan deze LS geprutst of ze klinken gewoon niet goed en wil men ze “verbeteren”. 

Edited by carl

5 minutes ago, carl said:

Straks heb je nog drie Magnepans Wil. Zelfs een ezel stoot zich niet drie maal aan dezelfde steen. Ik zou zeker niet weer een nieuwe Magnepan kopen zonder inruil van de oude. Op een of andere manier wordt er vaak aan deze LS geprutst of ze klinken gewoon niet goed en wil men ze “verbeteren”. 

Prima speakers Carl, je moet niet kletsen. Die hebben echt niet voor niets een goede naam. Die 0.6 die ik laatst voor een habbekrats kocht is magisch, zelfs als ie nog niet optimaal is opgesteld! Daar moet je een knappe dynamische speaker tegenover zetten om in de buurt te komen. De eindversterking is echter  doorslaggevend voor elke magnetostaat.

Het opsporen van de oorzaak waarom het bij Wil niet werkt is cruciaal. Daar zou weleens iets heel anders achter kunnen zitten dan een prutsspeaker.

Als er iemand benieuwd is naar de oorzaak, ben ik het wel.

De zeer ervaren reparateur hoorde het ook meteen. Het ligt niet aan mijn apparatuur, temeer daar de 0.5 van Sander erg goed speelt.

De linker en de rechter luidspreker hebben het allebei. Dat sluit een paar oorzaken uit.

Er moet wel aan het filter gerommeld zijn. 

21 minutes ago, thingman said:

Prima speakers Carl, je moet niet kletsen. Die hebben echt niet voor niets een goede naam. 

Als ik zo in dit Topic lees worden ze vaak gemodificeerd Toine. Waarom doen mensen dat dan?

Ik heb trouwens diverse malen Magnepans gehoord en ik mis dan vaak plaatsing. George had ze overigens wel goed op orde.