René N. Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 45 minutes ago, Jongensdroom said: Ik kan de naam van de woonplaats niet eens onthouden. Deels door mijn geringe hersencapaciteit. Om er te komen, moet je de meest vreemde haakse bochten in smalle steegjes maken. Een iets grotere middenklasser en je moet het laatste stuk te voet afleggen. Solosound in Huizen zou ook een goed adres zijn!? Goh, Solosound, ooit die 8-elements versie gehad. Ook ooit (jaren 80) in de werkplaats geweest en George Vermeulen ontmoet. Heel bijzonder . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 28 minutes ago, Jongensdroom said: Ik ben een en al oor! Wanneer is het precies? Je bent dus niet Joppe Peelen, wat ik dacht. Nee ik ben niet Joppe Peelen , die komt trouwens waarschijnlijk ook daar , ik heb op Facebook een groep aangemaakt de Nationale Elektrostatendagen daar staat vast het één en ander op, morgen heb ik weer een gesprek met Mark ( SoloSound ) over de openingstijden tijden, het worden twee dagen achter elkaar, waarschijnlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 (edited) 37 minutes ago, Jongensdroom said: Stef Bos dan met Onderstroom van Live. Het gesnerp blijken mandoline-achtige snaarinstrumenten te zijn. Dan stoppen die gasten ineens, wordt het stil en begint Stef Bos ineens kamervullend te zingen (nou ja....mompelen). Je schrikt je het leplazerus. Oh ja, ik herinner het me nog. Toen ik hier met jou erbij een keer Stef Bos draaide vond je al dat hij niet kan zingen. Toch geniet ik nog regelmatig van zijn gezang/gemompel. Ik ga dat nummer morgen ook even beluisteren groet, Leobus Edited 22 december 2023 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 13 minutes ago, René N. said: Goh, Solosound, ooit die 8-elements versie gehad. Ook ooit (jaren 80) in de werkplaats geweest en George Vermeulen ontmoet. Heel bijzonder . Ik heb hem ook nog steeds, nostalgie, de vier en de acht elements , de acht elements noemde ze het vogelkooitje Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 4 minutes ago, Mistercountach said: Ik heb hem ook nog steeds, nostalgie, de vier en de acht elements , de acht elements noemde ze het vogelkooitje Ja, inderdaad. Ik had de Lange Lijs er als baskast bij. Twee meter vijftig of zo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 5 minutes ago, René N. said: Ja, inderdaad. Ik had de Lange Lijs er als baskast bij. Twee meter vijftig of zo.... Wist jij dat George Vermeulen ook de eerste Nederlandse commerciële transmissionline heeft gebouwd toen Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 3 minutes ago, Mistercountach said: Wist jij dat George Vermeulen ook de eerste Nederlandse commerciële transmissionline heeft gebouwd toen Nee, was dat die Lange Lijs dan? Ik vond het wel een humoristische uitvoering zo, zo'n lang ding in de kamer. Met Kef units erin.. Hij had er nog eentje in het programma, de Bombardon of zo, maar dat was geen transmissionline dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 15 minutes ago, René N. said: Nee, was dat die Lange Lijs dan? Ik vond het wel een humoristische uitvoering zo, zo'n lang ding in de kamer. Met Kef units erin.. Hij had er nog eentje in het programma, de Bombardon of zo, maar dat was geen transmissionline dacht ik. Ja dacht het wel , dat het de lange lijs het was , ik zal het morgen ook gelijk even navragen bij SoloSound Mark Huinder Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 1 hour ago, Jongensdroom said: Even wachten tot iedereen goed zit. Ja, kan ie? Dit ga je niet geloven. Eerst maar eens voorzichtigjes en niet te hard een plaatje opgezet. Diana Krall drong zich op vanuit Paris. Ho eens even, het publiek zit er de hele tijd doorheen te roepen. Ik dacht maar heel af en toe. Schrik niet, Astrid Bebatoli met het orkest van James OverLast. Alle tingeltangetjes lijken wel echte percussie instrumenten. Wat een slechte male-zanger die mee doet. Heerlijk om te horen gewoonweg. De drummer heeft de achterkant van een stokkie op het vel en tikt met het midden op de rand van de snare-drum. Onlangs klonk het nog alsof een smid met een flinke hamer aan de gang was. Stef Bos dan met Onderstroom van Live. Het gesnerp blijken mandoline-achtige snaarinstrumenten te zijn. Dan stoppen die gasten ineens, wordt het stil en begint Stef Bos ineens kamervullend te zingen (nou ja....mompelen). Je schrikt je het leplazerus. Digitaal is alles een tikkeltje feller, maar daar wordt nog aan gewerkt. Eerst maar eens een partijtje veel blij zijn. Wauw dat is goed uitgepakt dus. Mooi dat het nu wel beter gaat. Ook lekker om te weten dat de panelen weer goed zijn. Dat digitaal nog wat aandacht nodig heeft is gewoon een nieuw project. Dit is een mooie basis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2023 Author Report Share Posted 22 december 2023 On 21-12-2023 at 22:33, thingman said: Ik hoop per paar! Dat zijn de tarieven die ik online tegen ben gekomen. Dan zijn ze weer als nieuw, dus das geen verkeerde investering als je die speakers echt wil houden, denk ik. Het was een stuk minder duur Toine, maar dan ook geen complete revisie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2023 Author Report Share Posted 22 december 2023 1 hour ago, Bebatoli said: In 1989 heb ik zelf electrostaten gebouwd. Er was een subwoofer bij die onder de 70Hz werkte. Ze waren 220cm hoog en 45 cm breed. In't midden staat de sub. Alles DIY. Ik vind het altijd knap als iemand zoiets kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2023 Author Report Share Posted 22 december 2023 1 hour ago, Mistercountach said: Nee ik ben niet Joppe Peelen , die komt trouwens waarschijnlijk ook daar , ik heb op Facebook een groep aangemaakt de Nationale Elektrostatendagen daar staat vast het één en ander op, morgen heb ik weer een gesprek met Mark ( SoloSound ) over de openingstijden tijden, het worden twee dagen achter elkaar, waarschijnlijk Dat is leuk allemaal. Met Joppe heb ik ook al een poosje contact. Ik kom graag eens kijken en luisteren wat er allemaal te zien en te horen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Ik kan de naam van de woonplaats niet eens onthouden. Deels door mijn geringe hersencapaciteit. Om er te komen, moet je de meest vreemde haakse bochten in smalle steegjes maken. Een iets grotere middenklasser en je moet het laatste stuk te voet afleggen. Solosound in Huizen zou ook een goed adres zijn!? Solosound is ook zo'n no-nonsense bedrijf. Ik heb een klein jaar geleden een complete set Audiostatic ES900 (3 panelen per kant, het toenmalige referentie systeem) aan ze verkocht. Ze kwamen met een 30 jaar oude Landrover aan, maar alles ging erin. Zijn gewoon erg leuke lui, nul pretenties en bovenal muziek liefhebbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2023 Author Report Share Posted 22 december 2023 1 hour ago, leobus said: Oh ja, ik herinner het me nog. Toen ik hier met jou erbij een keer Stef Bos draaide vond je al dat hij niet kan zingen. Toch geniet ik nog regelmatig van zijn gezang/gemompel. Ik ga dat nummer morgen ook even beluisteren groet, Leobus Leo, het nummer staat alleen op de live cd. De teksten van Stef zijn natuurlijk subliem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2023 Author Report Share Posted 22 december 2023 57 minutes ago, Mistercountach said: Wist jij dat George Vermeulen ook de eerste Nederlandse commerciële transmissionline heeft gebouwd toen Was dat toevallig de TLS40 of TLS80. Daar zoefde het laag uit naar buiten. Uit grote Tannoy's idem dito. Die stonden toen bij All Wave in Utrecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2023 Author Report Share Posted 22 december 2023 30 minutes ago, kappa7 said: Wauw dat is goed uitgepakt dus. Mooi dat het nu wel beter gaat. Ook lekker om te weten dat de panelen weer goed zijn. Dat digitaal nog wat aandacht nodig heeft is gewoon een nieuw project. Dit is een mooie basis. Ik ben er echt blij mee, George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 9 minutes ago, Edje2 said: Solosound is ook zo'n no-nonsense bedrijf. Ik heb een klein jaar geleden een complete set Audiostatic ES900 (3 panelen per kant, het toenmalige referentie systeem) aan ze verkocht. Ze kwamen met een 30 jaar oude Landrover aan, maar alles ging erin. Zijn gewoon erg leuke lui, nul pretenties en bovenal muziek liefhebbers. Dat was IDD een top set Audiostatic’s , Mark rijd nog steeds met een Landrover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 22 december 2023 Report Share Posted 22 december 2023 Karakter vent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 december 2023 Report Share Posted 23 december 2023 (edited) 22 hours ago, Kraus vonBentinck said: Nagekeken door twinstatic in Cruquius? Niet eenvoudig te vinden dat adres maar wel goede service. Ook het bewijs dat niet alle ondernemers in de audiobranche Maserati rijders zijn. Ik bedoelde te zeggen dat er volgens mij geen enkele audio ondernemer in een Maserati rijdt Kraus. PS Henk van der Mijn reed in een Lamborghini maar die had hij uit andere bronnen luidt het verhaal. Edited 23 december 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 december 2023 Author Report Share Posted 23 december 2023 7 minutes ago, carl said: Ik bedoelde te zeggen dat er volgens mij geen enkele audio ondernemer in een Maserati rijdt Kraus. Dat vermoeden had ik al Carl. Ik hoor dat het niet goed gaat in de hifi-branche. De interesse bij de jeugd ligt op een geheel ander vlak. En toch barst het van de audio-merken. Met meer personen uit een kleinere vijver vissen. Dat gaat een keer fout. Ook tweedehands verkopen schijnen te blokkeren. Allemaal niet zo verwonderlijk. Ik tank al maanden niet meer onder de 100 euro. Zojuist de tandarts 315 euro betaald. Van de prijs van een karretje boodschappen wordt je ook niet echt vrolijk. Vanaf 1 januari weer bijna 400 euro aan eigen risico ziektekosten. En zo gaat het maar door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 december 2023 Report Share Posted 23 december 2023 Dat tanken haal ik niet Wil en bovendien woon ik vlak bij de grens. Voor de rest heb je wel een punt. Er zullen echter altijd Mohicanen overblijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2023 Report Share Posted 23 december 2023 40 minutes ago, Jongensdroom said: Dat vermoeden had ik al Carl. Ik hoor dat het niet goed gaat in de hifi-branche. De interesse bij de jeugd ligt op een geheel ander vlak. En toch barst het van de audio-merken. Met meer personen uit een kleinere vijver vissen. Dat gaat een keer fout. Ook tweedehands verkopen schijnen te blokkeren. Bij AudioExpert gaat het kennelijk wél goed. Misschien dat die alle handel naar zich toe trekt? En ik meen dat mijnheer Ketelaar (sr) een hobby heeft in oude sportauto's. En dat mag ook best, waarom mag een accountant, stukadoor en loodgieter wél goed verdienen en iemand die hard voor zijn audiozaak werkt niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 december 2023 Author Report Share Posted 23 december 2023 4 minutes ago, Hans van Liempd said: Bij AudioExpert gaat het kennelijk wél goed. Misschien dat die alle handel naar zich toe trekt? En ik meen dat mijnheer Ketelaar (sr) een hobby heeft in oude sportauto's. En dat mag ook best, waarom mag een accountant, stukadoor en loodgieter wél goed verdienen en iemand die hard voor zijn audiozaak werkt niet? Hard werken en een beetje geluk hebben met de tijd waarin je leeft. En mee kunnen gaan met veranderingen. Persoonlijk ben ik erg blij de pensioenleeftijd bereikt te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 december 2023 Author Report Share Posted 23 december 2023 Ik heb een paar meter microfoon kabel Canare Stereo L2T-2S. Het is een afgeschermde met twee draden binnenin. De pluggen hebben maar twee aansluitpunten. Moeten daar de twee draden op? Hoe bevestig ik de schielding? Moet dat aan 1 of 2 kanten? Ik heb nooit met afscherming gebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 december 2023 Report Share Posted 23 december 2023 (edited) Kijk hier even hoe dat met de PR kabel gaat. Die is vergelijkbaar in opbouw. Je zet een c-tje aan een zijde in de connector op de afscherming dus. Edited 23 december 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts