Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

4 hours ago, Jongensdroom said:

Philips werd toch altijd uitgelachen in hifi winkels?

Hier in de stad was een Philips speciaalzaak "Van der Leeden " Ook bij een latere werkgever werd het zeer goed verkocht.  Als warme broodjes ging het weg.

Dus wie er nu :lol: Ken je klassiekers @Jongensdroom

Edited by Tubejack

21 minutes ago, pjotr27 said:

In mijn Shanling zit geen dac. Het gaat om type ET3, mooie eraan is I2S uitgang, als je dac dat ook heeft is dit het mooiste om het signaal digitaal van loopwerk naar dac te transporteren.

Verdraaid, nou valt de ondertiteling weg 😁.

De einduitslag (enigszins aangepast);

Philips 604  een 6-   tweedehands prijs 39 euro.

Philips 620  een 7,5                                  99 euro.

Philips 940  een 8+                                 149 euro.

De twee eersten vertrekken binnenkort naar een goede vriend in Duitsland. De 620 wordt opgewaardeerd en komt op een Magnepan 1.5

Philips heeft verzuimd er een paar goede onderdelen in te zetten, die geen drol kosten. Slim bezig!

Een "normaal" iemand zou zeker kunnen leven met de 940. Ik ben echter benieuwd wat hij, als loopwerk, met de gerepareerde dac gaat doen.

37 minutes ago, Groovy said:

Wat ik zo lees op audiofreaks is,dat de cd 104 opgewaardeerd door Theo van Wermiskerken heel goed klinkt.

Ja, en de 204 is nog wat beter. Die zou een discreet gebouwde dac aan boord hebben. Ik weet het verder ook niet, maar de 204 die ik heb is niet alleen de oudste, maar ook de best klinkende cd-speler die ik ooit had.

De CD 204 heeft net als de CD 104  een 1540P Dac chip aan boord. De uitgangstrap is ook gebouwd met de 5532 opamp net als bij de CD104.

Ik ben heel benieuwd of de Weiss echt stuk was of toch het klankkarakter is wat je tegenstaat. Wanneer komt hij terug? En kan de 104 ook op de Weiss? Volgens mij heeft die wel een spdif uitgang toch?

5 minutes ago, Edje2 said:

Ik ben heel benieuwd of de Weiss echt stuk was of toch het klankkarakter is wat je tegenstaat. Wanneer komt hij terug? En kan de 104 ook op de Weiss? Volgens mij heeft die wel een spdif uitgang toch?

Neen, de 104 heeft geen digitale uitgang en dat is zelf onmogelijk om dat te realiseren.

2 hours ago, Edje2 said:

Ik hoor het wel als hij klaar is.

Een 104 heb ik niet.

3 hours ago, Roots said:

Ja...

Ik steek dat "snerpie" niet op de Weiss.

Heb je ondertussen al aarde dat ging toch half januari gebeuren? En daarna dat stekkerblok aanpakken die je van je grootmoeder geërft hebt.

Vind je het goed dat de aardemeneer woensdagochtend komt? Kun je dat nog toch tot half januari rekenen? Toe, strijk een keer over je hart.

Er steken wat losse draden uit het antieke stekkerblok. Dat zal toch geen kwaad kunnen?

Alles met een 😁.

3 hours ago, Hans van Liempd said:

En... niet te vergeten. Eens even rust inlassen en gewoon luisteren. Wat er in die paar weken gebeurd is, daar doet iemand anders twee jaar over.

Daarin geef ik je deels gelijk.

Het is eigenlijk helemaal niet leuk, om constant te gaan zitten beoordelen. Dat heeft niets met naar muziek luisteren te maken.

Pas als de dac terug is, ga ik weer verder.

(het laag was enorm onder controle bij je Hans, echt heeeeel erg goed)