thingman Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari 1 hour ago, Tubejack said: Ik krijg het gevoel, dat dit topic en afgeleide topic zoals "Room with a View" nog "jaren" gaat duren. Mijn verstand zegt wat anders. Ik heb dat nou bijvoorbeeld met buizentechnoverhalen of het oplappen van vintage. Gelukkig is er voor elk wat wils, nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari (edited) 11 hours ago, thingman said: Ik heb dat nou bijvoorbeeld met buizentechnoverhalen of het oplappen van vintage. Gelukkig is er voor elk wat wils, nietwaar? Jij hebt dat weer met akoestiek problematiek. Zo heeft iedereen wat. Edited 16 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari Als ik zelf terugkijk op wat ik allemaal gehad en gebouwd heb is dat echt overdreven. Ik heb vaak gewisseld van speakers, veel teveel naar mijn goesting (zin voor de Nederlanders) En toen kwam de winkel er en hadden we keuze te over, maar toen we stopten wist ik eigenlijk niet wat ik wilde qua speakers . Het eerste plan was om een setje Purifi speakers te bouwen maar geheel onverwacht kwamen de Magnepan MG 20's op mijn pad en heb ze direct gekocht. Zijn dit nu de ultieme speakers, wel het komt voor mij dicht in de buurt. Wat een dynamische speaker hier iets beter doet dan de MG 20's is dat het 3D beeld iets overtuigender is. Het feit dat de Magnepan's een zeer onvervormd geluid (lees: ongekleurd en eerlijk) neerzetten samen met een brok emotie is iets belangrijker dan het 3D beeld, wat trouwens beter zal worden als we in onze nieuwe woonst zitten. Elke (!!!) luidspreker is een compromis, en de meeste mensen kiezen die omdat die in de smaak valt. Zelden word de toets gedaan met akoestisch live muziek. Wat anderen van mijn set vinden is voor mij irrelevant. Het is daarom dat ik hier zelden audiofielen over de vloer krijg en ook niet wil. Toen we de winkel hadden, had iedereen zo wel zijn "zegje" over de opgestelde set(') en daar heb ik geen behoefte meer naar. Ik word wel eens uitgenodigd om eens bij iemand te gaan luisteren. Als ik dan ga luisteren vraag ik vaak aan de eigenaar wat hij goed en minder goed aan zijn set vind. Ik hou daar serieus rekening mee want als de beste man/vrouw erg tevreden is wie ben ik dan om kritiek te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 januari Author Report Share Posted 16 januari Zojuist de aarde-man, die ook polariteit-deskundige is, aan de lijn gehad. Hij is morgenvroeg rond 9.00 uur hier. Ook al is hetgeen ik vraag volstrekte onzin. Volgens een andere technicus, is het allemaal gelul van audiofielen. Mijn simpele muzikantenbrein echter zegt "baat het niet, dan schaadt het niet". Over het stekkerblok ben ik ook al een paar keer flink uitgelachen door lts-ers, mts-ers en hts-ers. Het is echt vechten geblazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari (edited) Vraag eens een beetje door naar de hobby's van die lui. Dan kun jij ook 'n keer lachen. € 5000,- voor een vishengel (daar kun je veel vis voor kopen) € 2000,- voor weer andere wielen onder je auto (maar hij rijdt toch al?) € 5000,- voor een paar dagen wintersport (daar ga ik 5 weken in de zomer voor weg) € 8000,- voor een racefiets (maar op een transportfiets trim je sneller hoor) € 35.000,- voor een zeilbootje (heb jij daar tijd voor?) € 120.000,- voor een camper (en je moet altijd werken?) enz. Edited 16 januari by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari 2 hours ago, Hans van Liempd said: Vraag eens een beetje door naar de hobby's van die lui. Dan kun jij ook 'n keer lachen. € 5000,- voor een vishengel (daar kun je veel vis voor kopen) € 2000,- voor weer andere wielen onder je auto (maar hij rijdt toch al?) € 5000,- voor een paar dagen wintersport (daar ga ik 5 weken in de zomer voor weg) € 8000,- voor een racefiets (maar op een transportfiets trim je sneller hoor) € 35.000,- voor een zeilbootje (heb jij daar tijd voor?) € 120.000,- voor een camper (en je moet altijd werken?) enz. Het antwoord ken ik al: Wij genieten van onze uitgaven, maar jij denkt dat je dingen hoort die je helemaal niet kan horen. Allemaal inbeelding! Gewoon je eigen gang gaan en niet met die lui in discussie gaan is het eenvoudigst. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 januari Author Report Share Posted 16 januari 8 hours ago, Tubejack said: Ik krijg het gevoel, dat dit topic en afgeleide topic zoals "Room with a View" nog "jaren" gaat duren. Mijn verstand zegt wat anders. Hallo zeg, ik ben die meneer uit Nijmegen niet . Laat mij er effe lekker buiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 januari Author Report Share Posted 16 januari 8 hours ago, Groovy said: Rekken en er bij blijven Zo is dat meneer P. Groovy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 januari Author Report Share Posted 16 januari 2 hours ago, leobus said: Het antwoord ken ik al: Wij genieten van onze uitgaven, maar jij denkt dat je dingen hoort die je helemaal niet kan horen. Allemaal inbeelding! Gewoon je eigen gang gaan en niet met die lui in discussie gaan is het eenvoudigst. groet, Leobus Zeker, maar het is lastig als je beste vriend zo'n technicus is: "Als ik het niet kan meten, kun jij het niet horen. Omdat het duur was, wil je verschil horen". "het zit allemaal tussen de oren" Dat laatste klopt dan weer wel, want daar zitten mijn hersenenses. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari 1 hour ago, Jongensdroom said: Zeker, maar het is lastig als je beste vriend zo'n technicus is: "Als ik het niet kan meten, kun jij het niet horen. Omdat het duur was, wil je verschil horen". "het zit allemaal tussen de oren" Dat laatste klopt dan weer wel, want daar zitten mijn hersenenses. Ach, dat is toch allemaal een allang gepasseerd station. Over beleving valt simpelweg niet te twisten, punt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari 11 hours ago, Tubejack said: Jij hebt dat weer met akoestiek problematiek. Zo heeft iedereen wat. Wat was dit nou Jack? Ik las net nog dat je het forum de rug toe wilde keren? En nu alweer van gedachte veranderd? Ik was echt wel even flabbergasted van je melding.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 januari Report Share Posted 16 januari 9 minutes ago, René N. said: Wat was dit nou Jack? Ik las net nog dat je het forum de rug toe wilde keren? En nu alweer van gedachte veranderd? Ik was echt wel even flabbergasted van je melding.... Zoiets komt niet als een bevlieging aanwaaien. Ik zal proberen meer afstand te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 januari Report Share Posted 17 januari 14 hours ago, Jongensdroom said: Zeker, maar het is lastig als je beste vriend zo'n technicus is: "Als ik het niet kan meten, kun jij het niet horen. Omdat het duur was, wil je verschil horen". "het zit allemaal tussen de oren" Dat laatste klopt dan weer wel, want daar zitten mijn hersenenses. Vraag eens aan die technisch vriend, waarmee hij geluid mee meet. Ikzelf gebruik Arta, daar kun je aardig wat mee zien. Momenteel tot zo'n -120...130dB, dus zo'n 20..21,5 bit diep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari Author Report Share Posted 17 januari 27 minutes ago, Tubejack said: Vraag eens aan die technisch vriend, waarmee hij geluid mee meet. Ikzelf gebruik Arta, daar kun je aardig wat mee zien. Momenteel tot zo'n -120...130dB, dus zo'n 20..21,5 bit diep. Ik heb hem al een paar gezegd: einde discussie. We worden het toch nooit eens. Ik word er eigenlijk compleet niet goed van. Dus, als je het niet erg vindt, begin ik nergens meer over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 januari Report Share Posted 17 januari (edited) 5 minutes ago, Jongensdroom said: Ik heb hem al een paar gezegd: einde discussie. We worden het toch nooit eens. Ik word er eigenlijk compleet niet goed van. Dus, als je het niet erg vindt, begin ik nergens meer over. Nu wordt het pas écht interessant Jongens droom. Ik heb ooit een Yamaha CT-1010 tuner gerestaureerd voor een dirigent. Toen kon ik nog niets qua geluid meten. Het apparaat kwam 3x retour. "niet goed' Daarna vond hij het geweldig. Ik weet zeker als ik toen de apparatuur had waar ik nu over beschik dat het proces heel wat eenvoudiger was. Vandaar de vraag welke apparatuur? Toch een normale vraag? Edited 17 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari Author Report Share Posted 17 januari Ik had het antwoord al gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 januari Report Share Posted 17 januari De aardemeneer is vandaag geweest? En ik neem aan, dat de PC nu op een geaard stopcontact staat. Maar zonder DAC kun je nog weinig beluisteren. De versterkers staan nu ook geaard aangesloten. De grote vraag.................. HELPT HET ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 januari Report Share Posted 17 januari 1 hour ago, Jongensdroom said: Ik had het antwoord al gegeven. Ik neem die "techneuten" niet serieus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 17 januari Report Share Posted 17 januari Eerst maar eens wachten tot de Dacmeneer klaar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari Author Report Share Posted 17 januari 3 hours ago, Hans van Liempd said: De aardemeneer is vandaag geweest? En ik neem aan, dat de PC nu op een geaard stopcontact staat. Maar zonder DAC kun je nog weinig beluisteren. De versterkers staan nu ook geaard aangesloten. De grote vraag.................. HELPT HET ?? De aardeman was vergeten dat hij naar vieze Jo moest. Hij komt nu a.s. vrijdag. Vrijdag of zaterdag komt de dac op de onderzoektafel. Zodra er een update is ................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari Author Report Share Posted 17 januari 2 hours ago, Roots said: Eerst maar eens wachten tot de Dacmeneer klaar is. Alles op zijn tijd. Het is maar een hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 januari Author Report Share Posted 17 januari 2 hours ago, Roots said: Eerst maar eens wachten tot de Dacmeneer klaar is. foutje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari Author Report Share Posted 21 januari En we gaan weer vrolijk verder. Er is een aardedraad getrokken en aangesloten op een nieuw stopcontact. Ik enthousiast aan de slag met de Pole Checker, zoals vandenHul hem ook verkoopt (maar dan de helft goedkoper). Niet dat ik het verwacht had, maar ik snap er natuurlijk geen ene mallemoer van. Meestal lees ik af: 12 36 55 110(soms heel licht weergegeven) 220(soms wel soms niet). Dat is mooi. Alleen wat moet ik daar mee? Moet het laatste getal zo laag mogelijk zijn? Of heel licht in beeld komen? De stekkers zijn er allemaal uit, ook die van de luidsprekers. Kan iemand wat licht op de verlichte getallen laten schijnen. Dat zou mooi zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 januari Author Report Share Posted 21 januari Wacht even, ik lees nu dat alle stekkers uit het stopcontact getrokken moeten worden. Dat heb ik nog niet gedaan. Is de reeks een oplopende meting naar rechts? Waarbij het laatste getal een maximum waarde van de meting aangeeft? Ik ben natuurlijk niet helemaal achterlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 21 januari Report Share Posted 21 januari Heb je de Handleiding al doorgenomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts