Jongensdroom Posted 8 februari Author Report Share Posted 8 februari 2 hours ago, Hans van Liempd said: Ook bij andere apparatuur. Een Mark Levinson stuurt vrijwel alle luidsprekers aan. Maar met een AudioNote lukt dat niet altijd. Een goede CD speler zal altijd wel goed klinken, bij een 47labs moet het wel passen. Enz. Een neutraal apparaat bestaat niet, behalve Array dan. Daarom moet je altijd matchen. Er zijn een aantal matches die zichzelf bewezen hebben. Maar het zijn en blijven matches. En dan hebben we nog de akoestiek en de bekabeling. Mijn amps kunnen ook alles aansturen, maar dat heeft niets met de klank te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 8 februari Author Report Share Posted 8 februari 2 hours ago, Hans van Liempd said: Déze professional vertrouw ik inderdaad blindelings. Mijn professionele luisteraar vertrouw ik bijna blindelings en dan heb ik nog een professionele meet-technicus. En ik heb mezelf nog, dat zou ik bijna vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 8 februari Report Share Posted 8 februari 1 hour ago, Jongensdroom said: Een neutraal apparaat bestaat niet, Wat een bullshit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari Report Share Posted 8 februari 1 hour ago, Jongensdroom said: Mijn amps kunnen ook alles aansturen, maar dat heeft niets met de klank te maken. Volgens mij heeft dat juist alles met klank te maken. Een versterker die met veel belastingen overweg kan, zal in de meeste situaties beter klinken dan een die dat niet kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 februari Author Report Share Posted 9 februari Vandaag was het zover. De Weiss was gerepareerd. Zeer goed gebouwd volgens de technicus. Je moet tegenwoordig veel geld uitgeven om die kwaliteit te halen. Enfin, de dac aangesloten op het loopwerk(CDM9) van de Philips CD940. Nou, dat was een tegenvaller. De dac even uitgezet. He' de muziek speelt gewoon door, dat is raar. Met een lampje nog maar eens achter de apparatuur gekropen. Aha, verkeerd aangesloten. Even nadenken, in en out, van het een naar de ander. Digitaal van het loopwerk naar de dac........... that makes sense. Alle aansluitingen nog maar eens een keer controleren, vanwege ontploffingsgevaar. En ja hoor, daar hadden we detail en een groot geluid. Maar wacht eens even, toch klinkt het niet zoals verwacht. Alsof de meters van het cassettedeck vast tegen het eind van het rode gebied lagen. Wat nou weer? Wacht eens even, de reparateur had de fabrieksinstellingen er in gezet. Dat niveau was output op max. Een technische vriend had het eerder over uitgangsspanning van de cd-speler en ingangsspanning van de versterker. Even een hulplijn inzetten. Ber van Loon maar eens bellen. Ja, de manual, daar zeg je zoiets. Die heb ik nooit gehad. Na enig prutsen en pielen, gaf de dac ongeveer hetzelfde volume als de lp. Eerst maar eens even eten. En de wereld ging open. Enkele goed gekende cd's gedraaid. Wat een goed loopwerk en wat een juweeltje van een dac. Om dat nog te verbeteren, zijn er bedragen met heel veel nullen nodig. En dat gaan wij niet doen. Ik ben n.l. tevreden. Einde zoektocht. Tevens zal er hier niet veel meer te schrijven zijn. Bedankt voor uw aandacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 februari Author Report Share Posted 9 februari (edited) On 8-2-2024 at 13:44, Bebatoli said: Wat een bullshit... Een signaal wat ergens in gaat, kan nooit aan de andere kant er hetzelfde uitkomen. Er moet n.l. een weg worden afgelegd. (na een nachtje slapen, heb een onaardige zin geschrapt) Edited 10 februari by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 februari Author Report Share Posted 9 februari On 8-2-2024 at 13:49, Hans van Liempd said: Volgens mij heeft dat juist alles met klank te maken. Een versterker die met veel belastingen overweg kan, zal in de meeste situaties beter klinken dan een die dat niet kan. Laat me eens raden: jouw merk kan dat!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Ik geloof ook absoluut niet dat die Weiss een slechte DAC is...Wat heb je gegeten trouwens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Mooi dat je tevreden bent met je dac. Fijn dat het nu naar wens speelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari 11 minutes ago, Jongensdroom said: Vandaag was het zover. De Weiss was gerepareerd. Zeer goed gebouwd volgens de technicus. Je moet tegenwoordig veel geld uitgeven om die kwaliteit te halen. Enfin, de dac aangesloten op het loopwerk(CDM9) van de Philips CD940. Nou, dat was een tegenvaller. De dac even uitgezet. He' de muziek speelt gewoon door, dat is raar. Met een lampje nog maar eens achter de apparatuur gekropen. Aha, verkeerd aangesloten. Even nadenken, in en out, van het een naar de ander. Digitaal van het loopwerk naar de dac........... that makes sense. Alle aansluitingen nog maar eens een keer controleren, vanwege ontploffingsgevaar. En ja hoor, daar hadden we detail en een groot geluid. Maar wacht eens even, toch klinkt het niet zoals verwacht. Alsof de meters van het cassettedeck vast tegen het eind van het rode gebied lagen. Wat nou weer? Wacht eens even, de reparateur had de fabrieksinstellingen er in gezet. Dat niveau was output op max. Een technische vriend had het eerder over uitgangsspanning van de cd-speler en ingangsspanning van de versterker. Even een hulplijn inzetten. Ber van Loon maar eens bellen. Ja, de manual, daar zeg je zoiets. Die heb ik nooit gehad. Na enig prutsen en pielen, gaf de dac ongeveer hetzelfde volume als de lp. Eerst maar eens even eten. En de wereld ging open. Enkele goed gekende cd's gedraaid. Wat een goed loopwerk en wat een juweeltje van een dac. Om dat nog te verbeteren, zijn er bedragen met heel veel nullen nodig. En dat gaan wij niet doen. Ik ben n.l. tevreden. Einde zoektocht. Tevens zal er hier niet veel meer te schrijven zijn. Bedankt voor uw aandacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Heeft de reparateur ook aangegeven wat er mis was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 9 hours ago, Roots said: Ik geloof ook absoluut niet dat die Weiss een slechte DAC is...Wat heb je gegeten trouwens? Nummer 36 met extra kroepoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 9 hours ago, kappa7 said: Mooi dat je tevreden bent met je dac. Fijn dat het nu naar wens speelt. Dank je wel meneer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari (edited) Mooi dat het weer werkt, Jongensdroom. Maar ehhh.....de 100 pagina's ga je zo niet halen Edited 10 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 8 hours ago, Edje2 said: Heeft de reparateur ook aangegeven wat er mis was? Zeker, ik was zelfs aangenaam verrast. De klacht en de oplossing heeft hij uitgebreid op papier gezet. Verder een relevant deel van de manual uitgeprint en bepaalde tekst nog gearceerd. Dat verwacht je toch niet in deze tijd van snel geld verdienen! En drie maanden garantie. Ik weet niet of het hier mag, maar ik ga de naam maar eens noemen. De beste man heet Philip(s) en zijn bedrijf Technivision zit in Eindhoven. Een van onze leden hier, die zelf reparateur is, had hem geadviseerd. Ik begrijp nu waarom. Ik zal straks de papieren er even bij halen, dan kan ik melden wat de reparatie precies heeft ingehouden. In ieder geval iets met software. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 2 minutes ago, Tubejack said: Mooi dat het weer werkt, Jongensdroom. Maar ehhh.....de 100 pagina's ga je zo niet halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari 2 hours ago, Jongensdroom said: Zeker, ik was zelfs aangenaam verrast. De klacht en de oplossing heeft hij uitgebreid op papier gezet. Verder een relevant deel van de manual uitgeprint en bepaalde tekst nog gearceerd. Dat verwacht je toch niet in deze tijd van snel geld verdienen! En drie maanden garantie. Ik weet niet of het hier mag, maar ik ga de naam maar eens noemen. De beste man heet Philip(s) en zijn bedrijf Technivision zit in Eindhoven. Een van onze leden hier, die zelf reparateur is, had hem geadviseerd. Ik begrijp nu waarom. Ik zal straks de papieren er even bij halen, dan kan ik melden wat de reparatie precies heeft ingehouden. In ieder geval iets met software. Kijk dat zijn nog eens leuke ervaringen. Ben wel heel benieuwd wat er mis was, dus als je dat nog kunt delen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 1 hour ago, Edje2 said: Kijk dat zijn nog eens leuke ervaringen. Ben wel heel benieuwd wat er mis was, dus als je dat nog kunt delen. De reparatie van de Weiss dac. * Er was een firmware corruptie opgetreden. Mogelijk door een spanningsdip. Hierdoor blijft het maximale volume op nul staan. * Via firewire reset en firmware een upgrade uitgevoerd. * De volume staat nu "nieuw uit de doos". * Een uitleg over het instellen van de volume * Omdat de dac geen display heeft, is het instellen wat lastig. Het volume is instelbaar in stapjes van 0,5 db. Dat werkt prima. Het is lastig dat er 4 verschillende handleidingen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari 19 minutes ago, Jongensdroom said: Het is lastig dat er 4 verschillende handleidingen zijn. Kijk eens naar het serienummer van je dac, dan kun je wellicht de bijbehorende gebruiksaanwijzing vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 5 minutes ago, Tubejack said: Kijk eens naar het serienummer van je dac, dan kun je wellicht de bijbehorende gebruiksaanwijzing vinden. Dat staat achterop ja. Het zou ook je zien zijn, aan een miniem volume knopje achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari Just now, Jongensdroom said: Dat staat achterop ja. Het zou ook je zien zijn, aan een miniem volume knopje achter. Als je er dan nog steeds niet uitkomt. Foto maken en een mail richting leverancier/fabrikant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 17 minutes ago, Tubejack said: Als je er dan nog steeds niet uitkomt. Foto maken en een mail richting leverancier/fabrikant. Ik moet nog gaan kijken maar Ber had het over nr. 3 of 4. De andere twee, hebben geen volumeknopje achterop. Dat is trouwens super klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Analogue Posted 11 februari Report Share Posted 11 februari On 9-2-2024 at 22:20, Jongensdroom said: Vandaag was het zover Goedemorgen Wil. Goed om te horen dat je dac weer functioneert en dat het uiteindelijk ook niet ernstig was. En weer lekker snel terug in je bezit. Fijn ook om te vernemen dat de klank zo goed uitpakt, dit gaat weer voor jaren luisterplezier opleveren zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 februari Author Report Share Posted 11 februari 7 hours ago, Olaf Analogue said: Goedemorgen Wil. Goed om te horen dat je dac weer functioneert en dat het uiteindelijk ook niet ernstig was. En weer lekker snel terug in je bezit. Fijn ook om te vernemen dat de klank zo goed uitpakt, dit gaat weer voor jaren luisterplezier opleveren zo. Dank je, ik ben al weer bezig met de muziek. En opbergvakken van berkentriplex maken voor de cd's. Verder moeten er nog heel veel lp's worden gedraaid en beoordeeld of ze mogen blijven, of weg kunnen. Je betaalt er de hoofdprijs voor, maar je krijgt er een schijntje voor. Binnenkort komt de man met het koffertje langs. Niet te verwarren met de man met de hamer. Het koffer is gevuld met snuisterijen zoals dempers, stroomkabels. Ik geloof alles, totdat ik het zelf gehoord heb. Ja, het wordt nog eens wat. We gaan ook de plaatsing fine-tunen. To in or not to in, that's the question. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 februari Report Share Posted 11 februari 1 hour ago, Jongensdroom said: Dank je, ik ben al weer bezig met de muziek. En opbergvakken van berkentriplex maken voor de cd's. Verder moeten er nog heel veel lp's worden gedraaid en beoordeeld of ze mogen blijven, of weg kunnen. Je betaalt er de hoofdprijs voor, maar je krijgt er een schijntje voor. Dat zijn wij ook aan het doen LP’s en CD’s aan het uitzoeken. Een aantal kocht decennia terug voor 2 of 3€. Nu koop ik CD’s voor 3 kwartjes. Elk nadeel heeft een voordeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts