Edje2 Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari (edited) CDM9 pro is helaas niet meer te krijgen. Heb ooit een PS-audio loopwerk gehad waar deze in zat. Loopwerk is zeker niet alles. Een goede dac is denk ik belangrijker voor de sound. Loopwerk moet alleen maar correct uitlezen, en dat doet de een wat beter dan de ander. Ook de gebruikte uitgang naar de SPdif uitgang is erg bepalend voor de klank, dus los van het loopwerkje. Edited 23 februari by Edje2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari (edited) 4 hours ago, Edje2 said: CDM9 pro is helaas niet meer te krijgen. Heb ooit een PS-audio loopwerk gehad waar deze in zat. Loopwerk is zeker niet alles. Een goede dac is denk ik belangrijker voor de sound. Loopwerk moet alleen maar correct uitlezen, en dat doet de een wat beter dan de ander. Ook de gebruikte uitgang naar de SPdif uitgang is erg bepalend voor de klank, dus los van het loopwerkje. Mijn ervaring is dat die moderne lichte, nauwkeurige aangestuurde loopwerken van tegenwoordig, veel details en structuur, dus laagjes muziek laten horen. Dac's is ook zoiets, de betere produceren nauwelijks nog ruis, hebben een zeer groot dynamisch bereik, waardoor je diep in het geluid kunt horen. Ook hebben nauwelijks THD en IMD vervorming. Sommige zijn qua ritme en timing akelig nauwkeurig; Klinken bijna net vloeiend en muziekaal.... haast analoog als vinyl.. Het verschil tussen loopwerken én dac's valt me op, als je er wat langer ergens naar luistert. In het begin is het vaak indrukwekkend en halleluja. A/B werkt voor mij sowieso niet, ik moet eerst ergens aan wennen. Kijk dit zegt nog niks over het geluid maar dit vind ik heel erg goed voor weinig geld • Frequency Response: 20Hz-20KHz, +/-0.02dB • THD+N: <0.0008% • IMD: <0.0006%, CCIF • S/N: > 124dB, referenced to full output • Crosstalk: -132dB, 20-20kHz Veel beter kun je m.i. niet kopen Edited 23 februari by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 2 hours ago, Tubejack said: Kijk dit zegt nog niks over het geluid maar dit vind ik heel erg goed voor weinig geld • Frequency Response: 20Hz-20KHz, +/-0.02dB • THD+N: <0.0008% • IMD: <0.0006%, CCIF • S/N: > 124dB, referenced to full output • Crosstalk: -132dB, 20-20kHz Veel beter kun je m.i. niet kopen Ik gok dat dit de Schiit modi betreft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 februari Report Share Posted 23 februari 3 minutes ago, Edje2 said: Ik gok dat dit de Schiit modi betreft? Verkeerd gegokt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari On 22-2-2024 at 17:23, Jongensdroom said: Het loopwerk CDM9 + dac heb ik getest bij een vriend, die al tientallen loopwerken, dac's en cd-spelers in huis heeft gehad. Zijn mening was: gewoon de CDM9 houden, niks maar aan doen. Ik kon dat alleen maar beamen met wat ik hoorde. Die CDM 9 zit ook in mijn Quad 67 Will. Ik denk echter dat die naar mijn set boven gaat. Beneden komt een streamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari Just now, carl said: Die CDM 9 zit ook in mijn Quad 67 Will. Ik denk echter dat die naar mijn set boven gaat. Beneden komt een streamer. Een Grimm MU-2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari Report Share Posted 24 februari Als ik mijn ruimte in orde heb sta ik voor niets Hans (nee hoor). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 februari Author Report Share Posted 25 februari 12 hours ago, carl said: Die CDM 9 zit ook in mijn Quad 67 Will. Ik denk echter dat die naar mijn set boven gaat. Beneden komt een streamer. Ja Philips weet wel hoe het moet. Ik heb dan ook totaal geen behoefte, om nog andere loopwerken te gaan proberen. Het houdt een keer op. Ik heb inmiddels opberg-sledes getimmerd voor de cd's. Daarna wil ik de lp's verder uit gaan zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 maart Author Report Share Posted 28 maart Een klein nieuwtje. Ik speel al een paar maanden met bekabeling van een vriend. Zijn luidsprekerskabels vielen nog onder de categorie prototypen. Nu heb ik mijn eigen exemplaren met zeer goede connectors. Aan de kant van de eindversterker zitten grote vergulde vorken. Aan de luidsprekerkant, bananenpluggen die met een schroef achterop aangedraaid kunnen worden. Hoewel ze nog circa 487 uur moeten inspelen, ben ik aangenaam geschrokken van Patricia Barber's Companion op CD. Wat een detaillering van laag tot hoog en weer terug. Volgende week op de AAA maar eens kijken, of ik wat kan kopen van onze Patria. De opnames zijn niet goedkoop, maar dat kan mij op dit moment even geen Moer schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 28 maart Report Share Posted 28 maart 13 minutes ago, Jongensdroom said: Een klein nieuwtje. Ik speel al een paar maanden met bekabeling van een vriend. Zijn luidsprekerskabels vielen nog onder de categorie prototypen. Nu heb ik mijn eigen exemplaren met zeer goede connectors. Aan de kant van de eindversterker zitten grote vergulde vorken. Aan de luidsprekerkant, bananenpluggen die met een schroef achterop aangedraaid kunnen worden. Hoewel ze nog circa 487 uur moeten inspelen, ben ik aangenaam geschrokken van Patricia Barber's Companion op CD. Wat een detaillering van laag tot hoog en weer terug. Volgende week op de AAA maar eens kijken, of ik wat kan kopen van onze Patria. De opnames zijn niet goedkoop, maar dat kan mij op dit moment even geen Moer schelen. Misschien moet je de kabels hier toch iets meer specificeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 28 maart Author Report Share Posted 28 maart 29 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Misschien moet je de kabels hier toch iets meer specificeren. Met de beste wil van de wereld, kan ik er niets over zeggen. In de eerste plaats, omdat ik het niet weet en omdat het niet gewaardeerd zou worden. Ik had er beter niks over kunnen zeggen, maar ik was even erg enthousiast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 28 maart Report Share Posted 28 maart Door wie niet gewaardeerd? Door ons in elk geval wel. Geheim tips horen we namelijk graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 3 april Report Share Posted 3 april Tja: maar dan is het niet meer geheim natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 4 april Report Share Posted 4 april geheim bij een select gezelschap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 april Author Report Share Posted 5 april Vandaag de Magnepan's .5 verkocht voor de prijs die ik in gedachten had. Opgeruimd staat netjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 19 juni Report Share Posted 19 juni Dag Jongensdroom, op welke afstand beluister jij de 1.6 panelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 juni Author Report Share Posted 19 juni 18 minutes ago, Buizerd said: Dag Jongensdroom, op welke afstand beluister jij de 1.6 panelen? Circa 200-250cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 19 juni Report Share Posted 19 juni Dankjewel, ik ga eens meten, ik heb hier een diepte van circa 4mtr30. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 juni Author Report Share Posted 20 juni 17 hours ago, Buizerd said: Dankjewel, ik ga eens meten, ik heb hier een diepte van circa 4mtr30. Mijn kamertje is 300 x 450 cm. Ze staan 1 meter van de achterwand en ik zit 1 meter van de andere wand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 20 juni Report Share Posted 20 juni (edited) Zet ze nog eens flink verder naar voren, iets van 180cm vanuit de achterwand, je zit er dan heel dicht op, maar je zal zien, ondanks dat de speakers verder maar voren staan, de stemmen ongeveer op dezelfde plek blijven, maar je krijgt veel meer diepte werking. En je zal ervaren dat de speakers compleet in het geluidsbeeld verdwijnen, naar gelang indraaien om de balans midden/hoog goed te houden. Edited 20 juni by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juni Report Share Posted 20 juni Dan kan de toegangsdeur niet meer open... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juni Report Share Posted 20 juni 3 hours ago, Walt said: Zet ze nog eens flink verder naar voren, iets van 180cm vanuit de achterwand, je zit er dan heel dicht op, maar je zal zien, ondanks dat de speakers verder maar voren staan, de stemmen ongeveer op dezelfde plek blijven, maar je krijgt veel meer diepte werking. En je zal ervaren dat de speakers compleet in het geluidsbeeld verdwijnen, naar gelang indraaien om de balans midden/hoog goed te houden. Je kan ook een staande golf aanstoten Walt. Ik denk dat Wil dat echt wel heeft uitgeprobeerd als het mogelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.T Posted 9 juli Report Share Posted 9 juli On 23-2-2024 at 19:41, Tubejack said: A/B werkt voor mij sowieso niet, ik moet eerst ergens aan wennen. Mij hebben ze altijd verteld dat hoe langer je moet “wennen” aan geluid, hoe verder het van een natuurlijke luisterbeleving af staat. Geluid moet je meteen pakken en meenemen. Ik heb dat moment altijd als ik een kerk inloop en er staat een koor te zingen, maar ik hoef ook niet te wennen als ik naar het concertgebouw ga voor een mooie klassieke uitvoering. Wennen moet ik wel aan de meeste audiofiele sets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli Report Share Posted 9 juli "Ze" vertellen wel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 juli Report Share Posted 9 juli 9 minutes ago, Mr.T said: Mij hebben ze altijd verteld dat hoe langer je moet “wennen” aan geluid, hoe verder het van een natuurlijke luisterbeleving af staat. Geluid moet je meteen pakken en meenemen. Ik heb dat moment altijd als ik een kerk inloop en er staat een koor te zingen, maar ik hoef ook niet te wennen als ik naar het concertgebouw ga voor een mooie klassieke uitvoering. Wennen moet ik wel aan de meeste audiofiele sets. Daar heb je wel een punt ja! Je hebt wennen aan, in de zin van aanpassing aan het compromis en je hebt wennen aan een meer meeslepende en overtuigende muziekweergave. Het laatste brengt meer rust; het eerste laat de zoektocht vroeger of later weer opgepakt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts