Jump to content

Luidsprekers een compromis (tussen gevoel en verstand).

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

13 hours ago, Roots said:

Uiteindelijk als je alles gehad hebt en je klaar bent en je kan de rust vinden...Dan ga je luisteren naar de muziek. :) 

Precies dit, ik gebruik de beperkte tijd die ik heb liever om te luisteren dan om te rommelen met allerlei tweaks

Vorige maand naar deze set op de audioclub geluisterd.

Dynaco

Niks audiofiels, maar het maakte wel muziek. Gewoon ouwe meuk uit de beginjaren van de serieuze audio. Dynaco Pat5 BiFET*, Dynaco ST120 en Dynaco A25 speakers. Aangesloten via "dropveters" en "waslijn". Helaas was nieuwe snaar op de Yamaha platenspeler 1mm te breed, waardoor de 33rpm niet juist was. Als bron werd daarom een Xoro HSD8470 gebruikt, een DVD speler vab €40, die als CD-speler menig gerenomeerde spelers het nakijken geeft

*) Ja, het is dezelfde PAT5 die Rene van Es destijds voor zijn artikel op Audio Creative heeft gebruikt en het ding is nog steeds origineel.

https://audio-creative.nl/versterker/dynaco-pat-5-vintage-voorversterker/

Edited by Sodejuu

Horn van het groene forum?
Blaasinstrumenten maker dacht ik.
Ik heb er een paar x naar grote horens geluisterd, veel lucht en krachtig en diep laag. Het is al een aantal jeren geleden. Hij zal nu wel weer een ander systeem hebben.

2 hours ago, Groovy said:

Horn van het groene forum?
Blaasinstrumenten maker dacht ik.
Ik heb er een paar x naar grote horens geluisterd, veel lucht en krachtig en diep laag. Het is al een aantal jeren geleden. Hij zal nu wel weer een ander systeem hebben.

Yep.

Ik heb die Robert al heel lang niet meer gezien of gesproken. Elk half jaar staat er wel iets anders te spelen. Hij bouwt mooie versterkers, is extreem precies en weet wat hij wil. Prima.

Maar buizen en ik gaan niet goed samen. Ik vind het prachtig, maar meestal heb ik speakers die meer vragen dan een paar watten en stabiliteit eisen. Dan gaat heb buizenpricipe wat lastiger. PP wil ik niet en SE lukt niet met dergelijke kasten, of het gaat duchtig in de papieren lopen. Dat kan ik ook niet trekken.

3 hours ago, Sodejuu said:

Ik heb die Robert al heel lang niet meer gezien of gesproken. Elk half jaar staat er wel iets anders te spelen. Hij bouwt mooie versterkers, is extreem precies en weet wat hij wil. Prima.

Maar buizen en ik gaan niet goed samen. Ik vind het prachtig, maar meestal heb ik speakers die meer vragen dan een paar watten en stabiliteit eisen. Dan gaat heb buizenpricipe wat lastiger. PP wil ik niet en SE lukt niet met dergelijke kasten, of het gaat duchtig in de papieren lopen. Dat kan ik ook niet trekken.

Dit is Robert die ook wel post onder de naam Phy? Die heeft inderdaad iedere keer weer wat anders.