Kraus vonBentinck Posted 31 maart 2023 Report Share Posted 31 maart 2023 Nee ik volg het niet echt. M.i. is het ook de fatale invloed van het forum. Ik meen dat er sprake is van terugkeer na een ban (wel uitzonderlijk hear) en vervolgens een lawine van postings en veranderingen. Ff diep ademhalen is het beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 maart 2023 Report Share Posted 31 maart 2023 19 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Geen succesverhaal dit. Het begon volgens mij met een draaitafel en vervolgens deugt er nergens meer iets van. Ik denk dat het een mindset is. Alles overhoop halen en de hele tijd maar haastig & audiofiel luisteren. Dat kan nooit goed gaan. Doe eens een maandje niks, dat gaat ook veel weggegooid geld schelen. Afstand nemen is voorlopig de enige remedie. Eens. Bij het aansluiten van de Magnepans op de org. set was het een verademing, nu is het niet goed meer. Er gebeurt veel teveel tegelijkertijd denk ik en er is te weinig rust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 maart 2023 Author Report Share Posted 31 maart 2023 1 minute ago, Kraus vonBentinck said: Nee ik volg het niet echt. M.i. is het ook de fatale invloed van het forum. Ik meen dat er sprake is van terugkeer na een ban (wel uitzonderlijk hear) en vervolgens een lawine van postings en veranderingen. Ff diep ademhalen is het beste. Ik ben veel meer geholpen met inhoudelijke reacties en argumenten. Over hoe ik mij vroeger gedroeg, nu gedraag, of in de toekomst zou kunnen gaan gedragen heb ik geen advies nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 maart 2023 Author Report Share Posted 31 maart 2023 3 minutes ago, thingman said: Eens. Bij het aansluiten van de Magnepans op de org. set was het een verademing, nu is het niet goed meer. Er gebeurt veel teveel tegelijkertijd denk ik en er is te weinig rust. Als ik tussen zes planken lig kan ik nog lang genoeg rusten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 maart 2023 Report Share Posted 31 maart 2023 1 hour ago, Hans van Liempd said: Ik dring niks op, ik stel wat dingen voor waarvan ik denk dat het zou kunnen helpen. En het is echt niet alleen bij mijn DAC dat USB er erg slecht uit komt. Dat dit aan de interface in de PC kan liggen... dat zou ook heel goed kunnen USB kán heel goed klinken, maar dan moet er zowel aan PC kant als aan DAC kant meer worden gedaan dan een standaard in- of uitgang. SPdif gaat dan veel makkelijker goed. AES/EBU is in principe gelijk, maar heeft iets betere aansluitingen. Een standaard spdif is afhankelijk van de klok in de bron. Iets waar je eigenlijk niet afhankelijk van wil zijn. Kan natuurlijk goed gaan maar een optimale klok zit vaak niet in een computer. In een USB interface zit een eigen klok en ook die is afhankelijk van de interface ook niet altijd de beste. De Amanero is wat dat betreft niet echt een reverentie meer. Er zijn inmiddels USB interfaces die dat veel netter doen. De computer daarvoor is natuurlijk ook belangrijk je moet immers voldoende rekenkracht hebben om alles netjes te kunnen upsamplen en filteren. Daar heb je gewoon rekenkracht voor nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 maart 2023 Report Share Posted 31 maart 2023 18 minutes ago, kappa7 said: De computer daarvoor is natuurlijk ook belangrijk je moet immers voldoende rekenkracht hebben om alles netjes te kunnen upsamplen en filteren. Daar heb je gewoon rekenkracht voor nodig. Dat is dus onzin. Mijn simpel moederbordje met Pentium Silver processor draait meestal op minder dan 6% van wat hij kan. Hopelijk gaan we die binnenkort naast zo'n streamer van € 25.000,- en een hoop rekenkracht zetten. Ik ga natuurlijk wél uit van een deugdelijke SPdif in- en uitgang, Dat schreef ik immers ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 maart 2023 Report Share Posted 31 maart 2023 54 minutes ago, Jongensdroom said: Als ik tussen zes planken lig kan ik nog lang genoeg rusten. Kom aan Wil, het is goedbedoeld advies om de tijd te nemen met zulke grote dingen. Ik zet de volgmodus nu maar aan dan. En kom graag nog een keer bij je luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 maart 2023 Report Share Posted 31 maart 2023 (edited) 17 hours ago, Hans van Liempd said: Dat is dus onzin. Mijn simpel moederbordje met Pentium Silver processor draait meestal op minder dan 6% van wat hij kan. Hopelijk gaan we die binnenkort naast zo'n streamer van € 25.000,- en een hoop rekenkracht zetten. Onzin? Dat weet ik zo net nog niet Hans. Het is fijn om kracht te hebben voor upsamplen en filteren als je dat zou willen. Ik speel met een instap Mac mini van €699 met M2 processor. De rekenkracht is ongeveer vergelijkbaar met een Intel I9 processor. Het stroomverbruik is slechts 25% t.o.v. een I9, dus milieuvriendelijk. Als interface USB, maar dan een met de laagste jitter die ik ooit in metingen gezien heb. De combi Dac +Mac = €1.050. Software Audirvana Studio €69,99 per jaar. Bediening iPad of iPhone. Iedereen die met een Mac overweg kan, weet hoe eenvoudig het is om software te installeren. Misschien ooit iets voor een eigen topic Edited 1 april 2023 by Tubejack boodschap versimpeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 maart 2023 Author Report Share Posted 31 maart 2023 1 hour ago, thingman said: Kom aan Wil, het is goedbedoeld advies om de tijd te nemen met zulke grote dingen. Ik zet de volgmodus nu maar aan dan. En kom graag nog een keer bij je luisteren Ja, ja, weet ik. Allemaal goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 maart 2023 Report Share Posted 31 maart 2023 Ik heb niet het hele topic precies gevolgd. Misschien even terug naar de basis? en je buizen eindtrappen weer neerzetten. ? Of heb je dat al gedaan? Niet alle veranderingen zijn bij mij, een verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 april 2023 Author Report Share Posted 1 april 2023 Ik hoop niet in het boek Never Change A Winning Team te belanden. Aan de andere kant Nil Desperando. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 april 2023 Author Report Share Posted 1 april 2023 Zometeen naar een 3.7 kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april 2023 Report Share Posted 1 april 2023 Ai jij bent gelijk verkocht dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 april 2023 Report Share Posted 1 april 2023 2 hours ago, Jongensdroom said: Zometeen naar een 3.7 kijken. Zijn die niet erg groot voor jouw luisterkamer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 april 2023 Author Report Share Posted 2 april 2023 Wat ben ik blij dat 1 april weer voorbij is. Al die flauwe grappen in het land Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 april 2023 Report Share Posted 2 april 2023 (edited) Een paar dingen: - zilver klinkt volgens mij als zodanig niet scherp. Ik heb twee Crystals kabels en die doen dat zeker niet. De goedkoopste kabel van hun klinkt best goed trouwens https://artsexcellence.com/crystalconnect-piccolo-diamond.html - ik heb wel eens de indruk gehad dat vervuilde contacten de oorzaak van een te schel geluid waren. Bij mij was de scherpte na de lenten schoonmaak in ieder geval weg. - ervaart jouw vrouw ook die schelheid. Het kan natuurlijk ook met “verouderde” oren te maken hebben. - ik vind trouwens ook dat je met te veel tegelijk bezig bent. Je hebt een mooie set Wil. Zoek er gewoon een paar goede LS bij zonder te veel hoeven te veranderen. Edited 2 april 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 april 2023 Author Report Share Posted 2 april 2023 5 hours ago, carl said: Een paar dingen: - zilver klinkt volgens mij als zodanig niet scherp. Ik heb twee Crystals kabels en die doen dat zeker niet. De goedkoopste kabel van hun klinkt best goed trouwens https://artsexcellence.com/crystalconnect-piccolo-diamond.html - ik heb wel eens de indruk gehad dat vervuilde contacten de oorzaak van een te schel geluid waren. Bij mij was de scherpte na de lenten schoonmaak in ieder geval weg. - ervaart jouw vrouw ook die schelheid. Het kan natuurlijk ook met “verouderde” oren te maken hebben. - ik vind trouwens ook dat je met te veel tegelijk bezig bent. Je hebt een mooie set Wil. Zoek er gewoon een paar goede LS bij zonder te veel hoeven te veranderen. Zoals ik de kabels bouw is zilver scherper/feller dan koper. Daarom stop ik overal koper in de tubes. Het laag is al verbeterd. Mijn vrouw draagt 2 gehoorapparaten. Mijn gehoor is goed. De luidsprekers heb ik besteld; Magnepan 1.6 Het zou fijn als ik nu ook naar muziek zou kunnen luisteren. Het gaat er steeds meer op lijken, dat de Spectral vv de grote boosdoener is. Ik heb geen geld om alles te vervangen. Dus is het wat behelpen. Als laatste zal de vv aan de beurt zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 april 2023 Report Share Posted 2 april 2023 Succes in ieder geval Wil. Wel de contacten nog schoonmaken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 april 2023 Author Report Share Posted 2 april 2023 3 minutes ago, carl said: Succes in ieder geval Wil. Wel de contacten nog schoonmaken! Bedankt voor de tip Charles. Het gaat helemaal goed komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 2 april 2023 Report Share Posted 2 april 2023 8 hours ago, carl said: - zilver klinkt volgens mij als zodanig niet scherp. Ik heb twee Crystals kabels en die doen dat zeker niet. De goedkoopste kabel van hun klinkt best goed trouwens https://artsexcellence.com/crystalconnect-piccolo-diamond.html Is ook niet mijn ervaring met onder andere Siltech en Synergistic Research. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 april 2023 Author Report Share Posted 3 april 2023 Het laag is beter nu, maar mis en hoog blijft veel te agressief. Dan moet het de match met de Spectral zijn. Ik lees dat Spectral een verhaal apart is. Misschien sluit ik de buisjes wel weer aan. Dan maar wat zachter draaien en nog niet alles uit Magnepan halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 Wat is het rendement van jouw Magnepan's Wil.? De 1.6 heeft 86dB bij 1 watt in. Het lijkt me, dat je luid genoeg kunt spelen met de buizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 16 hours ago, Jongensdroom said: Het gaat er steeds meer op lijken, dat de Spectral vv de grote boosdoener is. Op zich is die geen probleem. Het is niet een voor de hand liggende combinatie met je buizeneindtrap(pen), maar die kunnen veel beter met hoogfrequent componenten overweg, die mogelijk uit je vv komen. Die vv heeft een enorme bandbreedte, stuurt dus alles wat er in komt er ook weer uit, inclusief Hf storingen. Transistor eindversterkers zijn niet op dit soort ingangssignalen gebouwd (uitgezonderd spectral en co.). Men gebruikt niet helemaal voor niets die filterende monsterkabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 Wil, volgens mij ben je al een tijdje aan het vliegen met tussenstops. Ik ben de draad kwijt met wat er nu nog in je set staat van de apparatuur waar je mee begon. En wat je nu in deze korte tijd gewisseld heb en weer gewisseld heb. Ik mis dus het overzicht. Mijn indruk is nu dat je te snel wisselt en te snel conclusies trekt van de gedane luisterindrukken. Zonder dan ook een langere tijd door te luisteren naar de apparatuur die je erbij heb ingebracht. Oja en een gereviseerde Magnepan heeft ook inspeeltijd nodig en dat is niet gebeurt in een paar uurtje luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 6 minutes ago, Seed7 said: .... Men gebruikt niet helemaal voor niets die filterende monsterkabels. Monster? MIT Cables bedoel je vast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts