Hans van Liempd Posted 5 maart 2023 Report Share Posted 5 maart 2023 6 minutes ago, kappa7 said: valt echt wel mee hoor Net zoals dat setje. Ooit gekocht al "rommel" om één gat mee te boren. Uiteindelijk al vele jaren plezier van. Maar n gaatje van 12 mm 35 cm diep boren? Dan moet je toch wel erg voorzichtig werken. Maar heb je eenmaal een gat, dan kun je met een kortere dikkere boor makkelijk van twee kanten opboren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 maart 2023 Report Share Posted 5 maart 2023 5 hours ago, carl said: Bedankt George. Ik heb dat ding wel eens gebruikt bij mijn dochter. Zij eerst een uur boren met als gevolg de boor kapot. Met mijn Hilty stelde het geen fluit voor. Heb je je Hilti wel goed bekeken Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 maart 2023 Author Report Share Posted 5 maart 2023 (edited) Wel een aantal keren gebruikt en zelfs gaten mee gemaakt door de muren van mijn kelder Toine. Dat was toen voor een netwerk kabel. Waar doel je precies op? Edited 5 maart 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 maart 2023 Author Report Share Posted 5 maart 2023 (edited) 33 minutes ago, Hans van Liempd said: Net zoals dat setje. Ooit gekocht al "rommel" om één gat mee te boren. Uiteindelijk al vele jaren plezier van. Maar n gaatje van 12 mm 35 cm diep boren? Dan moet je toch wel erg voorzichtig werken. Maar heb je eenmaal een gat, dan kun je met een kortere dikkere boor makkelijk van twee kanten opboren. Ik zat erover te denken hem in te ruilen voor een boor van 14. Edited 5 maart 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 maart 2023 Report Share Posted 5 maart 2023 Ik moest bij de aanleg van cv in mijn huis eens een gat door de vloer boren. Dat is zo’n vloer met voorgespannen betonbalken. De Hilti van mijn pa gepakt en beginnen te boren. Als een malle door het eerste deel van de vloer, maar toen wat meer weerstand. Plotseling ging de boor op zijn spoed naar beneden. Terug trekken lukte niet meer. Los van de Hilti gemaakt en terug gedraaid. Onder de vloer gekeken wat er gebeurd was. Dwars door het staal van het voorgespannen beton gegaan. Even wegbuigen van dat staal met een waterpomptang dacht ik. Echt niet; veel te stijf. Grote zweedse tang nodig. Conclusie: zo’n Hilti met goede boor heeft geen moeite met wat staal. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 maart 2023 Report Share Posted 5 maart 2023 Klopt ik heb best wel veel gaten moeten boren in steen en beton, de dikste muur was 1M dik van steen in een oud theater in Amsterdam. Helaas heb ik de 20mm 1M lange boor achter moeten laten in een school in Rotterdam. Deze was vast komen te zitten toen we schuin door de fundatie naar buiten moesten. Daarnaast hebben we toen maar een iets minder schuin gat geboord met een 75cm lange boor en die kwam er toen net doorheen. We hebben de boor uiteindelijk moeten afslijpen en ik denk dat die nog steeds in de muur zit. Dat was eigenlijk de enige keer dat ik een gat niet geboord kreeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 maart 2023 Report Share Posted 6 maart 2023 12 hours ago, carl said: Wel een aantal keren gebruikt en zelfs gaten mee gemaakt door de muren van mijn kelder Toine. Dat was toen voor een netwerk kabel. Waar doel je precies op? Op de naam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2023 Author Report Share Posted 6 maart 2023 8 hours ago, thingman said: Op de naam... Gelukkig maar Toine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart 2023 Report Share Posted 6 maart 2023 Zit dat gat er nou eindelijk in Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 maart 2023 Report Share Posted 6 maart 2023 En een fotootje als bewijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2023 Author Report Share Posted 6 maart 2023 Ik wil de kabel achter de absorbers voor de eerste reflecties hebben dus ik wacht tot donderdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart 2023 Author Report Share Posted 11 maart 2023 Ik zal morgen eens een nieuwe foto maken want Kraus ontvangt die van mij kennelijk niet. Al twee keer geprobeerd te verzenden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 11 maart 2023 Report Share Posted 11 maart 2023 7 minutes ago, carl said: Ik zal morgen eens een nieuwe foto maken want Kraus ontvangt die van mij kennelijk niet. Al twee keer geprobeerd te verzenden. Jawel, ik heb een tweede foto ontvangen maar het is dezelfde als de eerste. Gewoon even blijven proberen dan komt het goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 https://i.postimg.cc/rFvYxmQn/IMG-0311-1.jpg https://i.postimg.cc/Zq9RgwrK/IMG-0310-1-1.jpg Nieuwe foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 @Kraus. Toevoegen/ delen via directlink werkt beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 De links werken wel maar een foto rechtstreeks in het topic schijnt niet te lukken. Ik doe : - other media - insert image from URL - paste copy (zoals boven) en na een minuut of 5 wachten stopt e.e.a.. Het werkte vroeger wel Zal het allemaal nog eens bestuderen maar het irriteert wel. Verder nog als bijzonderheid dat ik ongeveer 5 minuten moet wachten als ik op 'submit reply' heb gedrukt voordat de posting op het forum verschijnt. De site werkt bij mij dus enorm traag. Maar goed, ik denk dat george de plaatjes wel zichtbaarder gaat maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Maar een prachtige kamer, nietwaar? Dank voor de hulp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 (edited) Die verbleken wel snel zeg... En krimpen ook ook nog eens een stuk... Vóór Ná, Én een gat in de muur, met een kabel er doorheen... Maar ik vond de grijze mooier. Edited 12 maart 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Dat krimpen zal wel meevallen. Carl is nog volop aan het veranderen en experimenteren. Als straks er een paar luidsprekers staan, de set is opgesteld en er staat een fraaie platenkast, goed gevuld, dan zijn de witte panelen veel mooier dan de grijze. Anders veel en veel te druk. Visuele overbelasting bij het luisteren. De absorbers combineren mooi met de vloer, de grijze panelen zijn gewoon een kleur te veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 (edited) 49 minutes ago, Kraus vonBentinck said: De links werken wel maar een foto rechtstreeks in het topic schijnt niet te lukken. Ik doe : - other media - insert image from URL - paste copy (zoals boven) en na een minuut of 5 wachten stopt e.e.a.. Het werkte vroeger wel Zal het allemaal nog eens bestuderen maar het irriteert wel. Verder nog als bijzonderheid dat ik ongeveer 5 minuten moet wachten als ik op 'submit reply' heb gedrukt voordat de posting op het forum verschijnt. De site werkt bij mij dus enorm traag. Maar goed, ik denk dat george de plaatjes wel zichtbaarder gaat maken. Nee je maakt een foutje. In postimage zelf moet je op de 2e regel rechts drukken (Directe link) op het envelopje/papier/teken dan krijg je de melding "gekopieerd" Die link plak je dan in je bericht. Edited 12 maart 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 (edited) 27 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Dat krimpen zal wel meevallen. Carl is nog volop aan het veranderen en experimenteren. Als straks er een paar luidsprekers staan, de set is opgesteld en er staat een fraaie platenkast, goed gevuld, dan zijn de witte panelen veel mooier dan de grijze. Anders veel en veel te druk. Visuele overbelasting bij het luisteren. De absorbers combineren mooi met de vloer, de grijze panelen zijn gewoon een kleur te veel. Denk je? Maar het contrast tussen de set (is meestal zwart) en de witte achterwand is toch wel erg groot. Edited 12 maart 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Thx Jack. Dit probeersel verwiojder ik binnenkort weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 1 minute ago, Kraus vonBentinck said: Thx Jack. Dit probeersel verwiojder ik binnenkort weer. Graag gedaan. Voor de rest van dit forum heb ik even een voorbeeld gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts