carl Posted 20 mei 2023 Author Report Share Posted 20 mei 2023 Inmiddels de CD speler binnengekregen. Het probleem zit bij het open en dichtgaan van de lade. Dat is allemaal Philips based dus dat zal wel eenvoudig te maken zijn. Als ik het goed begrijp is de CD speler nagenoeg niet gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 mei 2023 Author Report Share Posted 20 mei 2023 3 hours ago, leobus said: Als je nog een kabel moet aanschaffen heb ik nog wat moois in de aanbieding. Een paar sets Sonore Tourmaline, maar ook een erg leuk zelfbouw kabeltje voor een zacht prijsje. Maar wel met WBT nextgen pluggen. groet, Leobus Als ik van vakantie terug ben ga ik jou eens even uitnodigen in de nieuwe ruimte Leo. Jouw mening wordt zeer gewaardeerd. Ik wil wel de nieuwe kabels van Cock een keer uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 20 mei 2023 Report Share Posted 20 mei 2023 25 minutes ago, carl said: Inmiddels de CD speler binnengekregen. Het probleem zit bij het open en dichtgaan van de lade. Dat is allemaal Philips based dus dat zal wel eenvoudig te maken zijn. Als ik het goed begrijp is de CD speler nagenoeg niet gebruikt. Koopje van de maand hoop ik? Als je het niet aan de gang krijgt dan is het wel erg zonde van het geld.. Waarom investeer je niet in een mooie nieuwe cd speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 mei 2023 Report Share Posted 20 mei 2023 Je verkoopt gewoon een van je huizen en laat een winkel als Rhapsody het een en ander binnen zetten en klaar is Charles. Of is dat laatste niet de bedoeling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 mei 2023 Author Report Share Posted 20 mei 2023 (edited) 1 hour ago, pjotr27 said: Koopje van de maand hoop ik? Als je het niet aan de gang krijgt dan is het wel erg zonde van het geld.. Waarom investeer je niet in een mooie nieuwe cd speler? We hebben afgesproken dat ik eerst een offerte vraag en dan spreken we pas over de prijs Pjotr. Vrienden komen er wel uit. Edited 20 mei 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 mei 2023 Author Report Share Posted 20 mei 2023 (edited) 1 hour ago, Jongensdroom said: Je verkoopt gewoon een van je huizen en laat een winkel als Rhapsody het een en ander binnen zetten en klaar is Charles. Of is dat laatste niet de bedoeling? Een huis is meer dan genoeg Will en dat verkoop ik niet. De CD speler is puur voor erbij en zal niet veel kosten. Ik denk verder wel dat ik komend jaar een Auralic Altair ga kopen. Ik heb verder niet de idee dat ik het prototype van Rhapsody koper ben. Die Harry vind ik wel een prima knaap. Edited 20 mei 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 20 mei 2023 Report Share Posted 20 mei 2023 16 hours ago, pjotr27 said: Vind je? Ik speel met een TDA1540 DAC uit de begintijd van de cd. In een modern jasje met buizen uitgangstrap. Die durf ik te vergelijken met heel veel hedendaagse DAC's....geef mij dan maar de good old nostalgie... Daar hebben we het al eens over gehad. En dan moet het ook nog eens de keramische versie zijn toch. Maar even wat anders dan (Carl is toch te druk met zijn Quad ) Ik las dat je de Hex en de Pavane hebt gehad.... Wat zou jij kunnen vertellen over die 3 DAC's vergeleken met elkaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 Is relatief lastig vergelijken omdat ik nu een hele andere set heb: HEX- dat was mijn 1e ladderdac en een ware openbaring. Zoveel muzikaler als alle voorgaande die ik had gehoord. Vloeiend en muziek (by the way, mijn oude HEX staat op HT forum te koop voor leuke prijs) Pavane- die gaat nog stuk verder als HEX, qua laag, afbeelding, detail 1540 dac- klinkt nagenoeg gelijk aan Sonnet Morpheus. Op topsysteem (bij Fritz de With, STS) hebben we ze weleens vergeleken. Het is dan wellicht een meer smaak kwestie als dat er een beter presteert. En dan speelde mijn 1540 nog met een noname stroomkabel en Fritz met een dure Siltech...(Signature serie). Wat heb jij voor DAC Carl? Ik denk dat je daar nog wel een slag in kan maken, zeker als je gaat streamen met een Aurelic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2023 Author Report Share Posted 21 mei 2023 (edited) Ik speel op dit moment puur analoog Pjotr, maar heb wel een Auralic mini in opslag. Toen bij de vergelijking bij Hans van Liempd kwam die er zeer goed uit. Ik wil binnen niet te lange tijd een Auralic Altair G 1.1. Dat is alles in een want eerlijk gezegd heb ik niet zo’n zin om te zoeken naar de ideale combi streamer/DAC. Die Auralic ga ik trouwens nog wel eens vergelijken met de Quad 67 (als die te maken is). Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die moderne DACs zo’n verbetering zijn. De hele ontwikkeling van digitaal zal toch met name de eerste jaren na introductie van digitaal hebben plaatsgevonden. Zonodig sluit ik trouwens de Quad aan op de Auralic. Edited 21 mei 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 21 minutes ago, carl said: Ik speel op dit moment puur analoog Pjotr, maar heb wel een Auralic mini in opslag. Toen bij de vergelijking bij Hans van Liempd kwam die er zeer goed uit. Ik wil binnen niet te lange tijd een Auralic Altair G 1.1. Dat is alles in een want eerlijk gezegd heb ik niet zo’n zin om te zoeken naar de ideale combi streamer/DAC. Die Auralic ga ik trouwens nog wel eens vergelijken met de Quad 67 (als die te maken is). Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die moderne DACs zo’n verbetering zijn. De hele ontwikkeling van digitaal zal toch met name de eerste jaren na introductie van digitaal hebben plaatsgevonden. Zonodig sluit ik trouwens de Quad aan op de Auralic. Tja, dat is ook een optie. Persoonlijk ben ik niet erg enthousiast over de ingebouwde DAC van Auralic, maar het is wel makkelijk “alles in 1”. Bovendien minder kabels en makkelijker in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2023 Author Report Share Posted 21 mei 2023 (edited) Ik ben nog te beïnvloeden Pjotr (Smiley). Geef eens een paar andere suggesties. PS ik vind het leuk aan een platenspeler te klungelen, maar ik wil geen dagen besteden aan digitaal. Edited 21 mei 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 (edited) Ik zou gaan voor een relatief betaalbare streamer die gebruiksvriendelijk is, met je Quad cd speler of een alternatief en deze beiden aan een goede dac hangen. Die dac gebeurd niet zoveel mee de komende jaren, de steamer wordt alleen maar beter. Zelf vind ik de Metrum Hex die Walt (op Htforum maar je kan hem een pm sturen als je interesse zou hebben) aanbied erg mooi. Zit alles op wat je maar wilt en klinkt bijzonder goed. Bovendien is de prijs nu zeer aantrekkelijk (dacht dat hij 800 euro vraagt) Edited 21 mei 2023 by pjotr27 Fout getypt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2023 Author Report Share Posted 21 mei 2023 (edited) Dit advies heb ik een keer eerder gehad. Ik ga daar mee verder Pjotr. Maar wat kan ik dan als streamer gebruiken? Ik wil de Auralic liefst voor de woonkamer. Edited 21 mei 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 Volgens mij mag je van Walt de Hex eerst uitproberen Carl...Probeer maar eens, je zal blij verrast zijn. Ik heb nu de Octave mk2 en dat is al een hele leuke DAC. Ik ben nu aan het loeren op een Pavane of een Accuphase dc37. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 (edited) Bij serieuze intresse kan je de Metrum HEX eerst wel proberen inderdaad, alleen even heen en weer rijden Nijmegen Delft is wel een flink ritje, versturen zie ik niet zo zitten, heb geen geschikte doos voor zo’n apparaat. Groetjes Walter Edited 21 mei 2023 by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 3 hours ago, carl said: Dit advies heb ik een keer eerder gehad. Ik ga daar mee verder Pjotr. Maar wat kan ik dan als streamer gebruiken? Ik wil de Auralic liefst voor de woonkamer. En wat dan in je souterrain? De Hex met een Aurelic streamer zonder dac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 (edited) Volgens mij heeft Carl nog een Aurelic met een brommetje in een kanaal. Kan goed dat dit met een externe dac is opgelost en de miskoop toch te gebruiken is. Dan is in elk geval de bediening gelijk. Dan hou je het simpel. Edited 21 mei 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2023 Author Report Share Posted 21 mei 2023 (edited) 56 minutes ago, kappa7 said: Volgens mij heeft Carl nog een Aurelic met een brommetje in een kanaal. Kan goed dat dit met een externe dac is opgelost en de miskoop toch te gebruiken is. Dan is in elk geval de bediening gelijk. Dan hou je het simpel. Dat is wel een goede George. Ik zal na onze vakantie de Auralic wel eens aansluiten. Vraagje is een Cat 5 e kabel geschikt voor de aanleg van een streamer. Die vond ik bij mijn broer. Edited 21 mei 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2023 Author Report Share Posted 21 mei 2023 1 hour ago, Walt said: Bij serieuze intresse kan je de Metrum HEX eerst wel proberen inderdaad, alleen even heen en weer rijden Nijmegen Delft is wel een flink ritje, versturen zie ik niet zo zitten, heb geen geschikte doos voor zo’n apparaat. Groetjes Walter Ik wil echt eerst de akoestiek op orde hebben Walt. En ik moet nog een gat erbij maken in de kelder voor de aanleg van een kabel voor de streamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 18 minutes ago, carl said: Dat is wel een goede George. Ik zal na onze vakantie de Auralic wel eens aansluiten. Vraagje is een Cat 5 e kabel geschikt voor de aanleg van een streamer. Die vond ik bij mijn broer. Sjeesus man. Really? You cheap ass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 21 mei 2023 Report Share Posted 21 mei 2023 11 minutes ago, Roots said: Sjeesus man. Really? You cheap ass. Ja een Cat kabel kost al snel een paar euro bij de Action….. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2023 Author Report Share Posted 21 mei 2023 Waarom zou ik een nieuwe kabel kopen als ik nog een goede oude heb die nog nooit gebruikt is. Is het nu een geschikte kabel of kan ik beter een nieuwe kopen bij de action? Overigens ligt dat hele huis van mijn broer vol met dergelijke zaken. Soms ook echt van waarde. We recyclen maar een beetje. De meeste tijd kost trouwens zijn boekhouding. Die mag grotendeels niet weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 mei 2023 Report Share Posted 22 mei 2023 Beste is om die ouwe zooi te proberen....Het brengt ons heel veel leerzame lachwekkende topics. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 mei 2023 Report Share Posted 22 mei 2023 7 hours ago, carl said: Waarom zou ik een nieuwe kabel kopen als ik nog een goede oude heb die nog nooit gebruikt is. Is het nu een geschikte kabel of kan ik beter een nieuwe kopen bij de action? Overigens ligt dat hele huis van mijn broer vol met dergelijke zaken. Soms ook echt van waarde. We recyclen maar een beetje. De meeste tijd kost trouwens zijn boekhouding. Die mag grotendeels niet weg Koop aub nieuwe kabel. Liefst CAT 7 of CAT 8. Die hebben veel betere afscherming en met al die 4G, 5G en Wifi in de lucht. Kost je max 50 euro voor 15 meter en je weet meteen dat het werkt. Oude CAT kabel heeft niets geen waarde en veroorzaakt eerder problemen dan plezier.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2023 Report Share Posted 22 mei 2023 (edited) 12 hours ago, carl said: Ik wil echt eerst de akoestiek op orde hebben Walt. En ik moet nog een gat erbij maken in de kelder voor de aanleg van een kabel voor de streamer. Zoveel moeite, om het goed klinkend te krijgen. Ik was afgelopen weekeind bij de oudste met een buizen versterker die aan nieuwe buizen toe was. Niks aan de akoestiek gedaan. Klonk gelijk goed. Ik blijf van mening dat basreflex luidsprekers niet geschikt zijn voor akoestisch harde en of moeilijke ruimtes. Edited 22 mei 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts