Jump to content

Prioriteren souterrain

carl
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, pjotr27 said:

Maar dan wil dat zeker niet zeggen dat ze in de ruimte bij Carl ook beter zijn....ik zou als Carl inderdaad voor het nieuwe model gaat, ze zeker op proef willen horen..

A Britisch Audiophile heeft een interessante video op YouTube, over het matchen van luidsprekers met een ruimte.

Bij mijn vorige LS deed toe in weinig Wil - maar hier doet het heel veel. Het is gewoon veel proberen en luisteren

18 minutes ago, Roots said:

Blijft er nog een leuk budget over voor een streamer dac ding.

Het volgende waar ik jullie mee ga “lastigvallen”.

Een goede dealer heeft een ingespeeld model op voorraad opdat jij die thuis kan proberen. Zelf koop ik nooit iets zonder het op proef te hebben gehad, daarvoor kost het teveel centen.

1 hour ago, carl said:

Ik zit wel op de lijn van Edje en Kraus. Daarbij kan je elke luidspreker tunen met positionering en de 2812 zelfs de door de LS ietwat te kantelen. Ik vind ze vandaag 20 centimeter naar voren bijvoorbeeld al een stuk “sneller” bij kritische muziek. Dat is smaakgevoelig en ook zoeken over een reeks van maanden. Belangrijk is dat de totaalindruk goed is en dat ik het probleem van staande golven nog niet ben tegengekomen. Dat de LS veel beter zijn dan mijn Monitor Audio’s wist ik al na een half uur.

Maar je hebt toch geen 2812 daar staan?

Een nieuwe Western 300B buis speelt toch echt anders als de hele oude originele...

Posted (edited)

Jullie hebben zeker een punt. Het verschil met een Western Electric is overigens wel dat je kan schuiven. En klinkt een oude buis ook niet anders omdat die oud is. Ik maak het overigens zeker bespreekbaar.

PS je wilt het niet geloven maar mijn gepaarde MA LS schelen 200 gram in gewicht. Ik heb ze indertijd gewogen.

Edited by carl

37 minutes ago, carl said:

Jullie hebben zeker een punt. Het verschil met een Western Electric is overigens wel dat je kan schuiven.  Ik maak het zeker bespreekbaar.

PS je wilt het niet geloven maar mijn gepaarde MA LS schelen 200 gram in gewicht. Ik heb ze indertijd gewogen.

Tja, als het zo makkelijk was… een niet passende luidspreker in je luisterkamer kan je overal zetten, maar beter wordt het nooit. Als je een setje Quad nieuw koopt (kost toch ruim 10k) dan zou ik altijd eerst proefluisteren thuis. Je weet dat een ESL63 het goed doet, dus je hoeft het echt geen weken op proef te hebben. En je mag echt wel verwachten dat er een ingespeelde set beschikbaar is voor dat geld. 
Vandaag had ik bezoek van iemand die een oud setje Tannoy D300 kwam ophalen. Even mijn Aurel Bryan laten horen… de goede man (die in een hifiwinkel heeft gewerkt) was totaal verbijsterd hoe goed het klonk. Voor mij is het einde zoektocht…. Ik hoop voor jouw ook Carl!

20 hours ago, pjotr27 said:

Ik hoop voor jouw ook Carl!

Vandaag wat minder geluisterd. Vanwege mijn rug bij de Gyropracter geweest en die doet aan “dry needling”. Dat werkt goed maar daarna val je wel zeer diep in slaap. Net mijn vrouw op de trein naar Schiedam gezet. Direct maar weer lekker gaan luisteren. Ik ben verder niet zo’n wisselaar dus ik moet wel echt oud worden om weer op zoek te gaan naar een LS Peter.

12 hours ago, Tubejack said:

Dat had je toch al gedaan? :rolleyes: 

Ik ga zeker nog een keer bij Metrum luisteren Jack. Roots is kennelijk erg tevreden. Schijnen in Den Bosch te zitten

Posted (edited)

Dat is ook het geluid wat ik zoek Roots. Wat is de tweede DAC die je hebt gekocht?

Edited by carl

Niet veel maar wel regelmatig geschoven. De LS staan nu op nagenoeg dezelfde plaats als de Monitor Audio. Zou er een soort van ideale plaats in een ruimte zijn? 

Net Van Morrison “ Avalon Sunset” gespeeld (samen met Clif Richard). Nu “Pictures of Heath” met Chet Baker, Art Pepper e.a. Die plaat kan ik echt iedereen aanraden: uitvoering, persing en alles perfect.

55 minutes ago, carl said:

Ik ga zeker nog een keer bij Metrum luisteren Jack. Roots is kennelijk erg tevreden. Schijnen in Den Bosch te zitten

Mooi spul deze https://www.alpha-audio.net/nl/review/review-metrum-acoustics-pavane-dac/ 

Helaas buiten mijn budget :blink: Gelukkig is er in de betaalbare klasse ook zoiets.  NOS is leuk bij sommige CD's.  Ik kan het uit- en aanzetten:)    

16 minutes ago, carl said:

Niet veel maar wel regelmatig geschoven. De LS staan nu op nagenoeg dezelfde plaats als de Monitor Audio. Zou er een soort van ideale plaats in een ruimte zijn? 

Net Van Morrison “ Avalon Sunset” gespeeld (samen met Clif Richard). Nu “Pictures of Heath” met Chet Baker, Art Pepper e.a. Die plaat kan ik echt iedereen aanraden: uitvoering, persing en alles perfect.

Zit ik me suf te zoeken naar het aangerade album, is het Picture of Heath....

1 minute ago, René N. said:

Zit ik me suf te zoeken naar het aangerade album, is het Picture of Heath....

Sorry René.

42 minutes ago, Tubejack said:

Mooi spul deze https://www.alpha-audio.net/nl/review/review-metrum-acoustics-pavane-dac/ 

Helaas buiten mijn budget :blink: Gelukkig is er in de betaalbare klasse ook zoiets.  NOS is leuk bij sommige CD's.  Ik kan het uit- en aanzetten:)    

Daar heb ik er zelfs twee van gehad ooit… maar persoonlijk vind ik mij huidige dac mooier. (Spring audio buizen dac, met tda1540 omzetter…).

Er staat nog een nieuwe te koop op Marktplaats

Posted (edited)

Ik doe niet alles tegelijk Peter en Jack: eerst de LS.

Wat bij mij ook speelt is dat vinyl en het ritueel erom heen me zo’n ongelooflijke rust geeft. Zou uiteindelijk best kunnen dat ik het hier volledig analoog houd. De Quad 67 gaat dan naar de woonkamer. 

Sarah Vaughan met Clifford Brown speelt nu. Een mono plaat al moet je de mono zoeken: klinkt  direct maar toch zo ruimtelijk. Die Roger is een kunstenaar geweest met zijn Pass kloon.

Edited by carl

Goed bezig Carl. Inderdaad zou de plaatsing allemaal niet heel veel moeten uitmaken. In ieder geval niet de afstand van de muur tot achter de speakers. Niets mis met analoog. Ik luister ook graag digitaal maar analoog blijft toch tja … vul zelf maar in. The love of my life is waar ik zelf aan denk. Maar de afwisseling is ook gewoon leuk. 

Edited by Mediator