Bebatoli Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 14 hours ago, carl said: Nogmaals goed verhaal. Ik denk wel dat ik eerst wat aan “basmanagement” ga doen en daarna verder met LS. Eindelijk !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke12 Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 43 minutes ago, Duclaasie said: Op de site staat polyester panelen, gemaakt van PET flessen. Dat klinkt een beetje tegenstrijdig aangezien polyester geen PET is. Daarnaast staan er ook geen databussen bij waarop je kan zien hoe breedbandig de panelen zijn en hoeveel ze dempen bij welke dikte. Klopt, het is een vage site, maar de prijs was gunstig. Voor de 8cm gekozen omdat die op hun kant rechtop blijven staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari Als het resultaat zo goed is Auke zou ik een prfessionele aanpassing laten maken die wel kan en mag blijven staan. Ik heb dat zelf ook ooit laten doen en nooit spijt van gehad. Het verdwijnt in het interieur en doet zijn magie ook al tijdens gesprekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 3 hours ago, Duclaasie said: Op de site staat polyester panelen, gemaakt van PET flessen. Dat klinkt een beetje tegenstrijdig aangezien polyester geen PET is. Daarnaast staan er ook geen databussen bij waarop je kan zien hoe breedbandig de panelen zijn en hoeveel ze dempen bij welke dikte. Er zijn heel veel verbindingen die je polyester noemt. PET is er daar een van. PET is dus wel degelijk een polyester. Ik heb ooit nog testen gedaan om van afval PET flessen PET garens voor in autobanden te maken. Er zitten ook nogal veel PET garens in kleding. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari Author Report Share Posted 26 januari (edited) 3 hours ago, Bebatoli said: Bij een Helmoltz resonator denk ik vooral aan een op de eerste laag resonantie afgestemde absorber. Je hebt de (veel te dure) Acustica Applicata Polifemo, die heb ik gehad (2 stuks) en werkte uitstekend. Deze kan je precies afstemmen op je eerste resonantiefrequentie. Of deze veel betaalbaardere Vicoustic Vari Bass Ultra Brown Oak (649 € stuk) Deze kan je afstemmen door meer of minder uit mekaar te schuiven. Nederlandse importeur: www.mafico.com Zou het probleem zo simpel op te lossen zijn? De idee van die dingen is toch dat als je de eerste frequentie aanpakt dit “doorwerkt”. Edited 26 januari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari (edited) Verwacht er niet teveel van, zal eerder gemoedsrust geven dan dat het echt zoden aan de dijk zet, de actieve Avaa basstrap daarvan stelt men dat deze net zo effectief is als een 20x zo grote passieve oplossing, dus ga maar na wat een monsters van basstraps of absorbers nodig zijn.. Edited 26 januari by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari Author Report Share Posted 26 januari Een bastrap is natuurlijk iets anders dan een Helmholz resornator Walt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 14 minutes ago, carl said: Zou het probleem zo simpel op te lossen zijn? De idee van die dingen is toch dat als je de eerste frequentie aanpakt dit “doorwerkt”. Inderdaad, als je de eerste resonantie aanpakt volgt de rest. En inderdaad, het is een eenvoudige maar effectieve oplossing, Waarom word het niet meer gebruikt, omdat de mannen thuis niets te zeggen hebben en moeder de vrouw vaak geen voorstander is van de oplossingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 58 minutes ago, Bebatoli said: Inderdaad, als je de eerste resonantie aanpakt volgt de rest. En inderdaad, het is een eenvoudige maar effectieve oplossing, Waarom word het niet meer gebruikt, omdat de mannen thuis niets te zeggen hebben en moeder de vrouw vaak geen voorstander is van de oplossingen. Hier staat het halve huis vol met snuisterijen van mijn vrouw. In de woonkamer staat b.v. een kast met erg leuke Engelse hoedjes. In de keuken een kast van wijlen schoonmoeder, met herinneringen. Zo kan ik het hele huis doornemen. En ik zit hier in een klein slaapkamertje to haifai-stereo"en. Ik ben heel erg zielig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 2 hours ago, leobus said: Er zijn heel veel verbindingen die je polyester noemt. PET is er daar een van. PET is dus wel degelijk een polyester. Ik heb ooit nog testen gedaan om van afval PET flessen PET garens voor in autobanden te maken. Er zitten ook nogal veel PET garens in kleding. groet, Leobus Kijk, duidelijk verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke12 Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari (edited) 3 hours ago, Edje2 said: Als het resultaat zo goed is Auke zou ik een prfessionele aanpassing laten maken die wel kan en mag blijven staan. Ik heb dat zelf ook ooit laten doen en nooit spijt van gehad. Het verdwijnt in het interieur en doet zijn magie ook al tijdens gesprekken. 1 hour ago, Bebatoli said: Inderdaad, als je de eerste resonantie aanpakt volgt de rest. En inderdaad, het is een eenvoudige maar effectieve oplossing, Waarom word het niet meer gebruikt, omdat de mannen thuis niets te zeggen hebben en moeder de vrouw vaak geen voorstander is van de oplossingen. Dank je Bebatoli dat je antwoord geeft op het voorstel van Edje2 Maar alle gekheid op een stokje. Het grootste effect hebben de platen naast mijn tvkast. Deels om de tvkast zelf vermoed ik. En deels om de asymmetrische opstelling van de luidsprekers in mijn kamer. Rechts heeft de speaker veel minder ruimte. Edited 26 januari by Auke12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari Author Report Share Posted 26 januari (edited) 1 hour ago, Bebatoli said: … omdat de mannen thuis niets te zeggen hebben en moeder de vrouw vaak geen voorstander is van de oplossingen. Ik heb hier een eigen luisterruimte Gydo. Zolang ik het niet te bond maak mag alles. Edited 26 januari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 1 hour ago, Jongensdroom said: Zo kan ik het hele huis doornemen. En ik zit hier in een klein slaapkamertje to haifai-stereo"en. Ik ben heel erg zielig. Als je het zelf zegt........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 13 minutes ago, carl said: Wat niet telt voor jou natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 3 hours ago, Bebatoli said: Inderdaad, als je de eerste resonantie aanpakt volgt de rest. En inderdaad, het is een eenvoudige maar effectieve oplossing, Waarom word het niet meer gebruikt, omdat de mannen thuis niets te zeggen hebben en moeder de vrouw vaak geen voorstander is van de oplossingen. Persoonlijk heb ik er ook veel begrip voor dat een woonruimte een woonruimte blijft. Veel akoestische hulpmiddelen (losse basstraps, open lelijk schuim en diffusers) zijn nu eenmaal niet zo passend voor een normale woonomgeving. Dedicated muziekruimtes zijn iets anders. Daar krijgen mannen volgens mij best wel die vrijheid, wat ook logisch is. Het lijkt me genuanceerder te liggen dan mannen die "niets meer te zeggen hebben". Sommige mannen zouden vanwege minimale lichtreflectie de woonkamer zwart gaan schilderen, als ze niet werden tegengehouden. Een bepaald type man kan inderdaad maar het beste tegen zichzelf in bescherming worden genomen, anders lijkt het straks nergens meer op in de woonomgeving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 3 hours ago, Jongensdroom said: Ik ben heel erg zielig. Dat klopt wel ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 4 hours ago, Jongensdroom said: Hier staat het halve huis vol met snuisterijen van mijn vrouw. In de woonkamer staat b.v. een kast met erg leuke Engelse hoedjes. In de keuken een kast van wijlen schoonmoeder, met herinneringen. Zo kan ik het hele huis doornemen. En ik zit hier in een klein slaapkamertje to haifai-stereo"en. Ik ben heel erg zielig. Ochèrrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 7 hours ago, Walt said: Verwacht er niet teveel van, zal eerder gemoedsrust geven dan dat het echt zoden aan de dijk zet, de actieve Avaa basstrap daarvan stelt men dat deze net zo effectief is als een 20x zo grote passieve oplossing, dus ga maar na wat een monsters van basstraps of absorbers nodig zijn.. Spreek je uit ervaring ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari (edited) 4 hours ago, thingman said: Persoonlijk heb ik er ook veel begrip voor dat een woonruimte een woonruimte blijft. Veel akoestische hulpmiddelen (losse basstraps, open lelijk schuim en diffusers) zijn nu eenmaal niet zo passend voor een normale woonomgeving. Dedicated muziekruimtes zijn iets anders. Daar krijgen mannen volgens mij best wel die vrijheid, wat ook logisch is. Het lijkt me genuanceerder te liggen dan mannen die "niets meer te zeggen hebben". Sommige mannen zouden vanwege minimale lichtreflectie de woonkamer zwart gaan schilderen, als ze niet werden tegengehouden. Een bepaald type man kan inderdaad maar het beste tegen zichzelf in bescherming worden genomen, anders lijkt het straks nergens meer op in de woonomgeving. Bij ons heeft muziekbeleving altijd centraal gestaan. Dat maakt dat we esthetica en akoestiek belangrijk hebben gevonden en vinden. Volgens mij kan dat perfect samengaan. Een aparte luisterruimte is voor sommigen een mooie oplossing maar voor mij werkt dat niet, ik voel me dan afgezonderd. Muziekbeleving is voor ons een sociaal gebeuren. Natuurlijk heb ik het wat extreem gesteld, maar toch hebben we erg veel mensen tegengekomen waar mevrouw de broek droeg. Je leeft samen in een huis, dan mag je toch verwachten dat je wederzijds respect hebt voor mekaar's hobby. Edited 26 januari by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari 5 hours ago, Auke12 said: Dank je Bebatoli dat je antwoord geeft op het voorstel van Edje2 Maar alle gekheid op een stokje. Het grootste effect hebben de platen naast mijn tvkast. Deels om de tvkast zelf vermoed ik. En deels om de asymmetrische opstelling van de luidsprekers in mijn kamer. Rechts heeft de speaker veel minder ruimte. Toch denk ik een gemiste kans. Ik heb ook alles in de kamer staan, en ook mijn vrouw houd van een mooie kamer, maar wel met het gunnen van elkaar hobby zoals Bebatoli aangeeft. Juist de dempingpanelen voor het mid/hoog zijn een aanwinst in de kamer. Het valt weg in het interieur, maar doet wel zijn werkt. Als je echt iets wilt doen aan je geluid zonder steeds met panelen te moeten slepen zou ik toch aanraden hier eens naar te laten kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari Het is ook wel een beetje zo dat ik lekker muziek wil luisteren en vrouw haar favo tv programma's wil zien...Ik zei dan koop ik toch een mooie koptelefoon voor jou.....Je raad de uitslag al zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari Author Report Share Posted 26 januari jij hebt een mooie koptelefoon gekregen Roots? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari (edited) Nee...Zet jij hem maar op zei ze. Op" vergeten. Edited 26 januari by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari Toen ik vertelde dat er boven nog een kamertje over was om een TV neer te zetten..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari (edited) 9 hours ago, Bebatoli said: Inderdaad, als je de eerste resonantie aanpakt volgt de rest. En inderdaad, het is een eenvoudige maar effectieve oplossing, Waarom word het niet meer gebruikt, omdat de mannen thuis niets te zeggen hebben en moeder de vrouw vaak geen voorstander is van de oplossingen. "Vrouw...dáár is het gat van de deur. Struikel niet over de drempel", man wijst naar de voordeur... Edited 26 januari by Geerdie Typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts