kappa7 Posted 11 februari 2024 Report Share Posted 11 februari 2024 1 hour ago, Hans van Liempd said: Pfffff.... het lijkt wel een rechtzaak. Terwijl Rivasono zelf er nog niks aan heeft kunnen doen, worden ze hier al veroordeeld. eh nee zeker niet veroordeeld maar ze moeten het nu wel netjes op gaan lossen. En om dan op voorhand als de boel minder zwaar te maken helpt dat Charl niet in zijn verhaal richting Rivasono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2024 Author Report Share Posted 11 februari 2024 (edited) Ik hoopte met de Spatial de gevolgen van de staande golven op te lossen René. Die zullen in ieder geval van de week niet opgelost worden. Daarna zien we wel weer. Edited 11 februari 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 We zijn enorm benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2024 Author Report Share Posted 13 februari 2024 (edited) Frank Imholz is net de deur uit waarbij theorie is besproken, metingen zijn gedaan, met LS en stoel is geschoven en naar oplossingen is gezocht. Om het maar even kort samen te vatten: - Op basis van de theorie zit volgens hem het probleem met name in de breedte van de kamer. - De metingen zijn gedaan en lijken niet veel te verschillen met die van de vorige keren. Ik krijg ze nog nagestuurd inclusief voorstellen. Het probleemgebied zit volgens hem met name rond de 87 Hz. - Veel geschoven met stoel en LS. Dat scheelde zeker in de mate van de ernst van het laagprobleem, maar oplossen is niet echt gelukt. - De idee is dus met bastraps de ernst van het laagprobleem te beperken en de fijntuning te doen met schuiven van de LS en luisterstoel. Voor wat betreft bastraps zijn de mogelijkheden bastraps die door RivaSono gemaakt worden of Plate Absorbers. In ieder geval zal ik straks moeten experimenteren met de plaatsing van de bastraps. Zelf neig ik naar de plate absorbers van https://www.renz-solutions.de/fileadmin/user_upload/Datenblatt_VPR.pdf Voordeel is dat ze weinig doen buiten het probleemgebied en volgens mij behoorlijk krachtig werken. - Frank Imholz wil zeker nog wat aan het plafond doen, maar minder vergaand dan zijn eerste voorstel. - Relevante vraag is 2 of 4 Plate Absorbers. - Relevante blijft welke LS. Komen we nog op terug. - Relevante vraag is welke Piza we gaan eten. PS Het is een goede discussie geweest in prettige sfeer! Edited 13 februari 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Hij zou toch een stapel platen meenemen om een basstrap te simuleren? Verder eigenlijk niks nieuws... Hebben jullie nog een optimale plaats voor de luisterstoel gevonden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Qua pizza zou ik voor de Quattro Stagioni gaan. Fijn dat je in ieder geval in goede sfeer een gesprek hebt kunnen voeren met n je probleem ook door Frank is erkend en vastgelegd. Hopelijk geeft je dat een stuk houvast en duidelijkheid om de laatste stappen te nemen naar volgens mij een fantastische setup! Succes Carl; vroeg of laat komt het ongetwijfeld goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 (edited) Als je probleem tussen de zijwanden zit dan lijkt mij de plate absorber wel een mooie oplossing maar wat is dan wijs. Moet deze aan een zijde van de ruimte en dan over de gehele zijwand? Of alleen bij de eerste paar meter aan beide zijde bij de speakers waar de ruimte het meest wordt aangesproken. Qua pizza zou ik zeggen shoarma pizza is altijd wel lekker. Edited 13 februari 2024 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Ik zou ook voor plate absorbers gaan...Ik zou eens beginnen met 4. Wat kosten die dingen eigenlijk? Pizza Tonijn of zeevruchten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 (edited) @carl Goed om te lezen dat het gesprek in goede sfeer is verlopen en je de nieuwe metingen nagestuurd krijgt. Verder sluit ik mij aan bij Duclaasie's antwoord. Uiteindelijk zal het wel goed komen. Ik hou niet van pizza, maar weet wel een grappig liedje van Nederlands grootste komiek en alleskunner: Edited 13 februari 2024 by analoogfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Goed dat smaken verschillen...55 jaar lang mongooltjes nadoen en denken dat je dan grappig bent. In de jaren 70 werkte het wel maar nu niet meer..Die vent is echt walgelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2024 Author Report Share Posted 13 februari 2024 3 hours ago, Hans van Liempd said: Hij zou toch een stapel platen meenemen om een basstrap te simuleren? Verder eigenlijk niks nieuws... Hebben jullie nog een optimale plaats voor de luisterstoel gevonden? Wel voor wat betreft de Spatials denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2024 Author Report Share Posted 13 februari 2024 2 hours ago, kappa7 said: Als je probleem tussen de zijwanden zit dan lijkt mij de plate absorber wel een mooie oplossing maar wat is dan wijs. Moet deze aan een zijde van de ruimte en dan over de gehele zijwand? Of alleen bij de eerste paar meter aan beide zijde bij de speakers waar de ruimte het meest wordt aangesproken. Hij zei dat je niet om experimenteren heen kwam. Op zich is symmetrie niet per definitie nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2024 Author Report Share Posted 13 februari 2024 3 hours ago, Duclaasie said: Qua pizza zou ik voor de Quattro Stagioni gaan. Fijn dat je in ieder geval in goede sfeer een gesprek hebt kunnen voeren met n je probleem ook door Frank is erkend en vastgelegd. Hopelijk geeft je dat een stuk houvast en duidelijkheid om de laatste stappen te nemen naar volgens mij een fantastische setup! Succes Carl; vroeg of laat komt het ongetwijfeld goed. Dat moet wel lukken Duclaasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2024 Author Report Share Posted 13 februari 2024 Frank Imholz legde de werking van de plate resornator simpel uit. Hij had een klant met Wilsons die ze verplaatste naar een glazen serre. Het hele laag was weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 En wat kosten die dingen nou..Iets van 2.50 x1 meter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2024 Author Report Share Posted 13 februari 2024 Ik heb in Duitsland offerte gevraagd Roots. Twee Plate Absorbers van 150 maal 85 maal 10 kosten rond de 1000 euro exclusief vervoerskosten. Nadeel is een levertijd van twee maanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 1 minute ago, carl said: Ik heb in Duitsland offerte gevraagd Roots. Twee Plate Absorbers van 150 maal 85 maal 10 kosten rond de 1000 euro exclusief vervoerskosten. Nadeel is een levertijd van twee maanden. Zijn er verschillende afstemmingen (Fs) mogelijk? Zo ja, dan opent het perspectieven, omdat je dan wat beter op de metingen kunt inspelen. De rpg modex plate is er in 2 afstemmingen (30 en 50Hz). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Pfieuw ! Jammer dat je zelf niet wat handig bent om die dingen te maken Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 5 minutes ago, carl said: Ik heb in Duitsland offerte gevraagd Roots. Twee Plate Absorbers van 150 maal 85 maal 10 kosten rond de 1000 euro exclusief vervoerskosten. Nadeel is een levertijd van twee maanden. Je zult er volgens mij 4 nodig gaan hebben. Liefst met tenminste twee verschillende, elkaar overlappende afstemmingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Ik denk dat 1.5M hoog wel erg laag is. moet je niet naar de 2.2M toe voor zo iets? een staande golf staat namelijk tussen de wanden en dat lijkt me dat overal waar deze niet wordt gedempt de golf gewoon blijft (be)staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 hoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Die zijn al bezet. Ik zit eigenlijk meer aan zo iets te denken. https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=1662401#p1662401 Gewoon de hele zij muur op deze manier behandelen. Ziet er ook nog eens erg netjes uit en is relatief makkelijk te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Ja....Ja zoiets...Maar aan 1 kant zitten ramen en aan de andere kant volgens mij alleen maar een deur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Voor de ramen hangen lijkt me ook niet helemaal de manier maar de ramen beginnen op 1.8M hoogte ongeveer dus daar onder is voldoende muur om vol te hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 februari 2024 Report Share Posted 13 februari 2024 Ja is moeilijk...Maar welke beslissing moet Carl nou nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts