thingman Posted 9 maart Report Share Posted 9 maart Ik zou er 4 toepassen Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 9 maart Report Share Posted 9 maart Heb je wel erg in de verzendkosten. Zo'n paneel weegt c. 23 kg en het is best een flink formaat. Vervoer is zeker & vast niet goedkoop. Wat betreft kleur: koop luidsprekerdoek en laat een naaister een hoeslaken maken op maat. Gegarandeerd veel goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 9 maart Report Share Posted 9 maart Voor wat betreft verzenden, soms is verzenden door een transporteur op een pallet bij grote en zware dingen al best wel interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 maart Author Report Share Posted 9 maart (edited) On 3-3-2024 at 01:46, Vinyl_Fuchs said: @Carl: luister je wel nog beetje muziek in het souterrain of zit je vooral op zolder? Tijd om knopen door te hakken m.b.t. akoestiek. Of ben je van plan de oudste Nederlander te worden? Ik gun je het beste, maar met jouw "gefaseerde" tempo ben je op jouw 120ste nog niet klaar. De zolder is nu logeerkamer Fuchs. En ik luister in het souterrain met plezier naar mijn Oracle Delphi. Ik zou het echter wel leuk vinden om nog een keer nieuwe LS te kopen die wat verder gaan. Daarvoor moet ik de akoustiek wat aanpassen - niet meer niet minder. Edited 9 maart by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 maart Author Report Share Posted 9 maart 1 hour ago, Kraus vonBentinck said: Heb je wel erg in de verzendkosten. Zo'n paneel weegt c. 23 kg en het is best een flink formaat. Vervoer is zeker & vast niet goedkoop. Wat betreft kleur: koop luidsprekerdoek en laat een naaister een hoeslaken maken op maat. Gegarandeerd veel goedkoper. Het wordt hier geïmporteerd Kraus. Ik zal volgende week de prijs wel eens opvragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 maart Author Report Share Posted 9 maart (edited) 1 hour ago, thingman said: Ik zou er 4 toepassen Carl. Je kan toch niet iets van overdemping krijgen Toine ? Heb je nog gekeken of de werkingssfeer vergelijkbaar is met het vorige type? PS je bent natuurlijk nog steeds welkom. Edited 9 maart by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 maart Report Share Posted 9 maart 31 minutes ago, carl said: Je kan toch niet iets van overdemping krijgen Toine ? Heb je nog gekeken of de werkingssfeer vergelijkbaar is met het vorige type? PS je bent natuurlijk nog steeds welkom. Nee, overdemping is uitgesloten met 4 van deze modules in zo'n ruimte. Dat zou wel heel bijzonder zijn. Het werkt anders als met poreuze absorptie voor middenfrequenties. Bovendien moet er nogal wat worden afgesnoept van de nagalmtijd onder 150Hz. Ik heb experimenten gedaan bij mezelf en met anderen en overdemping is niet aan de orde. Het laag kan heel 'kort' worden, maar dan moet er echt heel laagabsorptie worden ingebracht in een ruimte En zelfs dan klinkt het laag nog prima... Zoals gezegd wil ik graag langskomen voor een finishing touch zodra de basstraps zijn geïnstalleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart Report Share Posted 9 maart 2 hours ago, Kraus vonBentinck said: Heb je wel erg in de verzendkosten. Zo'n paneel weegt c. 23 kg en het is best een flink formaat. Vervoer is zeker & vast niet goedkoop. Wat betreft kleur: koop luidsprekerdoek en laat een naaister een hoeslaken maken op maat. Gegarandeerd veel goedkoper. Nog simpeler. Een plaatje multiplex er aan de achterkant tegenaan schroeven en met gordijnstof bekleden en aan de achterkant vastnieten. In de hoeken is een naadje wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 10 maart Report Share Posted 10 maart Als dit de oplossing is in combinatie met een eenvoudig te vervaardigen hoes per unit is dit lastige probleem snel verleden tijd, klinkt goed, flux bestellen en nog een paar decennia van genieten, misschien wel tot je 120e. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 10 maart Report Share Posted 10 maart 10 minutes ago, Buizerd said: Als dit de oplossing is in combinatie met een eenvoudig te vervaardigen hoes per unit is dit lastige probleem snel verleden tijd, klinkt goed, flux bestellen en nog een paar decennia van genieten, misschien wel tot je 120e. Ik neem aan dat je/ u spoedig/ weldra/ snel bedoelt, voor de niet- Belgen onder ons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 10 maart Report Share Posted 10 maart De boodschap zit erin Fuchs...Zelfs ik als Neanderthaler begrijpt dat denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart Author Report Share Posted 11 maart (edited) Ik zat die RPG Plate Absorbers nog even te vergelijken met de Duitse pendant. Beiden zijn gebaseerd op onderzoek van het Duitse Frauenhofer instituut. Die meetgegevens lijken ook behoorlijk op elkaar zegt de Alpha. Die RPG absorbers worden toch niet gewoon in Duitsland gemaakt? https://www.renz-solutions.de/fileadmin/user_upload/Datenblatt_VPR.pdf versus https://www.rpgacoustic.com/wp-content/uploads/2023/10/Modex-Plate-2.0-Data-Sheet-1.pdf Edited 11 maart by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 maart Report Share Posted 11 maart De meetgegevens lijken op elkaar, omdat die dingen gemaakt worden met het doel om precies zulke meetgegevens te genereren. Absorptiewaarden van 90-100% tussen 50 en 150 Hz zijn ontwerpparameters. Het kan een paar procentjes schelen, maar verder niet. Dergelijke meetresultaten horen bij basstraps, anders zouden het geen basstraps zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart Author Report Share Posted 11 maart Volgens “gearspace” worden ze beiden onder licentie van het Frauenhofer instituut gemaakt Toine. Die van het Rens instituut kan je echter in verschillende kleuren en maten krijgen. Dat heeft natuurlijk grote voordelen voor me. Ik denk dat de Duitse prijs ook wel wat lager zal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 maart Report Share Posted 11 maart De Duitse is een paar cm dunner. De RPG werkt op 48 Hz iets beter (op papier). Door de plaatdikte te variëren, veranderd ook de absorptiefrequentie. Dat is in de Fraunhofer berekeningen te zien. Dat ze dus in precies hetzelfde frequentiebereik werken , hoeft dus niet. Qua werking, maar de verschillen zijn zeker niet groot. Vaak is maatwerk zoals kleur op bestelling wel wat duurder. Ik begrijp trouwens niet waarom en 80 - 100 mm dik bij staat. Zijn er twee diktes te koop, of zijn ze met een schuine voorkant uitgevoerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 maart Report Share Posted 11 maart (edited) 1 hour ago, carl said: Volgens “gearspace” worden ze beiden onder licentie van het Frauenhofer instituut gemaakt Toine. Die van het Rens instituut kan je echter in verschillende kleuren en maten krijgen. Dat heeft natuurlijk grote voordelen voor me. Ik denk dat de Duitse prijs ook wel wat lager zal zijn. Als je verzendkosten, BTW en invoerrechten mee gaat tellen, is importeren uit de USA niet leuk meer. Met een beetje geluk kan je ze in Duitsland niet te ver van de NL se grens kopen en kan je ze zelf ophalen. Ik moest een keer een dochter ophalen van het Düsseldorfs vliegveld. Daar in de aankomsthal was het heel erg stil. De wanden waren daar bekleed met dit soort panelen. Mooie atmosfeer daar in die hal. (Behalve dan die politie die er met machine geweren rondliepen) groet, Leobus Edited 11 maart by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart Author Report Share Posted 11 maart Ik krijg nog info van RPG. Twee Duitse Plate Absorbers van 150 maal 85 kosten iets van 1000 euro exclusief verzending. Daar komen er dan twee van een bij een bij. Eerlijk gezegd vind ik het nogal mee vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart Author Report Share Posted 12 maart Inmiddels weet ik meer. Er zijn twee RPG vestigingen: een in Amerika en een in Engeland. De NL importeur betrekt zijn spullen uit de Engelse vestiging. De Plate Absorbers die hij betrekt komen uit Duitsland! Zo werkt internationale handel dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 maart Report Share Posted 14 maart Én ? zijn ze besteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 maart Author Report Share Posted 14 maart Ik heb ze nog even een vraag gesteld over de breedte van het paneel Hans. De levertijd is twee maanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart Hier een zelfbouw versie (clone) van de Daudio C1 voor een intressante prijs: https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=32115 Deze heeft de Audio Technology middentoner, extra fraai. Misschien kan je ze ook een tijdje lenen om te testen, deze gaan niet mega laag, wellicht een goede match in je ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 maart Author Report Share Posted 15 maart Bedankt Walt. Ik ga er eens over denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 16 maart Report Share Posted 16 maart Ik heb de Daudio C1 een keer gehoord op een buizenbak, dat ging echt erg mooi, wel had deze aardig wat vermogen, ik dacht een ruime 2x60w. Het C1 ontwerp lust wel wat wattjes namelijk, met laag vermogen buizen kom je denk ik niet weg, weet niet hoeveel watt jij erop los zou kunnen laten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 16 maart Report Share Posted 16 maart Dat was denk ik de lab12 versterker Carl, die gebruikten ze wel vaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 16 maart Report Share Posted 16 maart (edited) Klopt, ik kon niet meer op het merk komen, bedankt! Ik verbaasde mij echt over de kwaliteit van het laag, strak diep, drukvol eigenlijk perfect. Edited 16 maart by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts