carl Posted 1 april 2024 Author Report Share Posted 1 april 2024 2 minutes ago, Walt said: Nou toch goed om te horen, en dan had die Rivasono man toch wel gelijk. Deels Walt want ik heb nog geen LS hier gehad die beter klonken dan mijn MA. De ruimte kan nog wat toleranter zijn voor LS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april 2024 Report Share Posted 1 april 2024 Dat lijkt me zeker nuttig, je huidige speakers stoten de probleem frequentie toch al minder aan en met wat aanpassingen kan je ook wat andere speakers plaatsen die wel wat dieper gaan in het laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 2 april 2024 Report Share Posted 2 april 2024 11 hours ago, carl said: Deels Walt want ik heb nog geen LS hier gehad die beter klonken dan mijn MA. De ruimte kan nog wat toleranter zijn voor LS. Ook deels waar. Het een en ander sluit niet uit, dat je steeds beter je ruimte leert kennen w.b. akoestiek e.d. Je steeds meer went aan het gehoorde geluid. Dat luidsprekeropstelling en daarvoor de tijd nemen loont. Dat Rivasono nog niet zo'n slecht advies heeft gegeven. Dat meerdere forumleden hier zeker wel goede adviezen hebben gegeven, maar via een zijdeur weg zijn gegaan, enerzijds eigen keus en anderzijds door frustratie. Fijn dat je steeds tevredener bent. Want daar gaat het om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 april 2024 Report Share Posted 2 april 2024 12 hours ago, kappa7 said: Dat lijkt me zeker nuttig, je huidige speakers stoten de probleem frequentie toch al minder aan en met wat aanpassingen kan je ook wat andere speakers plaatsen die wel wat dieper gaan in het laag. De Triangles hadden meer volume in het laag en dat ging met de huidige opstelling ook behoorlijk goed. Een fijne opvolger zou dat niet zijn, omdat het midden en hoog wat aan de rauwe kant was. Met de basstraps er bij gaan verfijnder klinkende luidsprekers het hier waarschijnlijk prima doen. En zal er ook wat meer vrijheid betreffende luidspreker en luisterplaatsopstelling zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 april 2024 Author Report Share Posted 2 april 2024 (edited) 1 hour ago, analoogfreak said: - Je steeds meer went aan het gehoorde geluid. - Dat Rivasono nog niet zo'n slecht advies heeft gegeven. - Dat meerdere forumleden hier zeker wel goede adviezen hebben gegeven, maar via een zijdeur weg zijn gegaan, enerzijds eigen keus en anderzijds door frustratie. - Aan een staande golf zal ik nooit wennen Freak. Is ook wel heel erg. Nog nooit meegemaakt. - Ik ben het eigenlijk wel met Toine eens. Er had meer geadviseerd moeten worden vanuit het laagprobleem. - Ik heb nooit gezegd dat ik geen goede adviezen heb gekregen. Ik kon daar echter weinig mee. De hulp van Hans was wel erg nuttig. Edited 2 april 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 (edited) Ik heb inmiddels 5 luidsprekers in mijn luisterkamer uitgeprobeerd de laatste maanden en mijn Monitor Audio LS werden op onderdelen wel verbeterd, maar op andere onderdelen ging het dan weer goed fout. Met name op het gebied van het laag natuurlijk (staande golven). Sinds dinsdag weer een paar LS op bezoek en het zou me verbazen als ik er niet uit ben. Op de luisterplek zijn ook niet/nauwelijks staande golven waar te nemen. De luidsprekers zijn verder heel erg neutraal, cohorent en super snel. Stereobeeld is verder retestabiel en staat op de juiste hoogte. Voor de rest kan je alleen maar spreken in superlatieven. Het klinkt werkelijk zo makkelijk. De staande golf zit zeker nog in mijn ruimte, maar is in de luisterstoel niet/nauwelijks hoorbaar. Misschien zou het laag net nog iets strakker kunnen, maar daar zullen de plate absorbers wel voor zorgen. De enige bedenking zijn ook wel die plate absorbers. Zal ik tot de koop van de LS wachten tot ik die heb? Eigenlijk heb ik de idee dat ik het risico wel kan nemen. Die plate absorbers werken onder de 250 Hz en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het geluid negatief gaan beïnvloeden. Ik vermoed eigenlijk net nog een wat strakker geluid onder de 250 Hz. Edited 4 april 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 16 minutes ago, carl said: Ik heb inmiddels 5 luidsprekers in mijn luisterkamer uitgeprobeerd de laatste maanden en mijn Monitor Audio LS werden op onderdelen wel verbeterd, maar op andere onderdelen ging het dan weer goed fout. Met name op het gebied van het laag natuurlijk (staande golven). Sinds dinsdag weer een paar LS op bezoek en het zou me verbazen als ik er niet uit ben. Op de luisterplek zijn ook niet/nauwelijks staande golven waar te nemen. De luidsprekers zijn verder heel erg neutraal, cohorent en super snel. Stereobeeld is verder retestabiel en staat op de juiste hoogte. Voor de rest kan je alleen maar spreken in superlatieven. Het klinkt werkelijk zo makkelijk. De staande golf zit zeker nog in mijn ruimte, maar is in de luisterstoel niet/nauwelijks hoorbaar. Misschien zou het laag net nog iets strakker kunnen, maar daar zullen de plate absorbers wel voor zorgen. De enige bedenking zijn ook wel die plate absorbers. Zal ik tot de koop van de LS wachten tot ik die heb? Eigenlijk heb ik de idee dat ik het risico wel kan nemen. Die plate absorbers werken onder de 250 Hz en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het geluid negatief gaan beïnvloeden. Ik vermoed eigenlijk net nog een wat strakker geluid onder de 250 Hz. De een heeft geheime bekabeling, de ander geheime luidsprekers. Top secret: Is er ergens een ultra-highend forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 Ik wilde even kijken of jij nog wel alert bent Wil (haha). Maar je mag raden: dipool, Nederlands produkt en 178 hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Als het de Sonore Statement zijn, dan kom ik een keer luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 (edited) Te groot voor mijn souterrain Walt. Edited 4 april 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Final? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 (edited) U mag op naar de volgende ronde meneer Roots. Edited 4 april 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Als je ook overtuigd bent van de juiste match met de versterker dan lijkt er een eind in zicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Final Model 12 denk ik dan gezien de maat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 11 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Als je ook overtuigd bent van de juiste match met de versterker dan lijkt er een eind in zicht. Mijn vaste luistervriend was vandaag op bezoek. Die vond het veel en veel beter dan mijn Monitor Audio. Overigens zou de grotere CJ het misschien nog iets beter doen. Die Finals spelen zo makkelijk hard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Finally Ze zien er prachtig uit zullen net zo klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 Ze klinken nog beter als het golgordijn voor het raampje dicht is Roots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 Als ik ze koop moet ik nog eens naar de verlichting kijken. Die folie blinkt nogal als er een lamp op staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Tsssss, er is ook altijd wel wat he Carl Maar gefeliciteerd Carl. Oh nee, je hebt ze nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 De enige bedenking zijn ook wel die plate absorbers. Zal ik tot de koop van de LS wachten tot ik die heb? Eigenlijk heb ik de idee dat ik het risico wel kan nemen. Ja, ik zou wachten op de plate absorbers. En dan eerst goed luisteren wat de plate absorbers precies doen en dan de knoop doorhakken. Dan speel je op "safe" voor jezelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 En vergeet ook niet de verlichting te veranderen en te testen voordat je ze koopt...En misschien een velours gordijn in plaats een rolgordijn. Ouwe zeur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Mooie luidsprekers Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 4 april 2024 Report Share Posted 4 april 2024 Ik heb laatst een demo van Final met Conrad Jonhson mogen beleven. helaas werd door een sterfgeval de demo verplaatst van de kerk naar een theater. De akoestiek was niet al te best, maar de Conrad Johnsons konden het niet bolwerken. Er werd geswitcht naar zware transistor versterkers om die reden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2024 Author Report Share Posted 4 april 2024 (edited) 6 hours ago, Edje2 said: Ik heb laatst een demo van Final met Conrad Jonhson mogen beleven. helaas werd door een sterfgeval de demo verplaatst van de kerk naar een theater. De akoestiek was niet al te best, maar de Conrad Johnsons konden het niet bolwerken. Er werd geswitcht naar zware transistor versterkers om die reden. Welke gek demonstreert dit soort apparatuur in een kerk of theater Ed. Daar is het toch helemaal niet voor gemaakt. Ik heb de Conrad Johnson 140 (8 buizen) gehoord op de grootste Magnepans in de vm Hifiwinkel: geen enkel probleem. Ik ken iemand die dezelfde versterker speelt op Franco Serblins Ktema: ook geen enkel probleem. Ik heb de TADs op mijn Conrad Johnson premier 11 a (4 buizen) gehoord: geen enkel probleem. Om de staande golf aan te pakken werd er vervolgens een “echte” versterker opgezet. De staande golf verdween niet, maar wel het goede geluid. Allemaal gelul (sorry hoor) van handelaren die ook maar beperkte ervaring hebben. Nadeel van die Conrad Johnson dingen is wel dat ze erg duur zijn. PS ik heb een versterker vergelijkbaar met de huidige Classic 62. Jij zal de huidige 120 hebben gehoord (voorloper van de140) https://conradjohnson.com/conrad-johnson-classic-62-classic-120/ Edited 5 april 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 april 2024 Report Share Posted 5 april 2024 9 hours ago, carl said: Allemaal gelul (sorry hoor) van handelaren die ook maar beperkte ervaring hebben. Ze willen je je geld afpakken. Maar je hebt de muntjes nog in de pocket, lees ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts