carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april (edited) 2 hours ago, Buizerd said: Ik meen eerder ergens gelezen te hebben dat Carl wel meer dieper gaand laag wilde dan met de huidige luidsprekers, dan lijkt mij de keuze voor model 15 misschien nog een beetje interessanter dan model 12, en ja dat kost meer geld, logisch. In deze ruimte was het laag van de MA niet al te diep hoor Buizerd. Het laag van de Final 12 is voor mij ruim voldoende. Zoals ik het vandaag in Moers hoorde hoeft het voor mij zeker niet. Maar ik heb nog niet besloten hoor. Verder heeft Kraus me wel goed door. In ieder geval bedankt! Edited 6 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 april Report Share Posted 7 april Good morning Sir Charles, Did you take a Final decision? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 april Report Share Posted 7 april 12 hours ago, carl said: In deze ruimte was het laag van de MA niet al te diep hoor Buizerd. Het laag van de Final 12 is voor mij ruim voldoende. Zoals ik het vandaag in Moers hoorde hoeft het voor mij zeker niet. Maar ik heb nog niet besloten hoor. Verder heeft Kraus me wel goed door. In ieder geval bedankt! De Final 12 gaf in de grotere ruimte in de winkel een erg goed laag. daar is niks meer nodig. De MA's laten in de ruimte van Carl toch een behoorlijke weergave van 27 Hz zien. Maar tussen die 27 Hz en 54 Hz zit een dip op 32 Hz. De Finals stoten die staande golf kennelijk minder aan (zoals Thingman ook al voorspelde). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april Als ik die Finals koop dan houd ik in dit leven met LS op Hans. Ik heb net de zaak weer aangezet om op te warmen. En van die staande golven snap ik weinig want met die Spatials had ik toch echt een probleem. Dat was ook een dipool. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april Report Share Posted 7 april 3 minutes ago, carl said: Als ik die Finals koop dan houd ik in dit leven met LS op Hans. Niet een idee om dan te gaan streamen? Er zijn m.i. zoveel mogelijkheden, dat je daar jarenlang mee kunt experimenteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 7 april Report Share Posted 7 april 12 minutes ago, Tubejack said: Niet een idee om dan te gaan streamen? Er zijn m.i. zoveel mogelijkheden, dat je daar jarenlang mee kunt experimenteren. [Grapjesmodes]Whahahaha. Goed idee. Dan kan Carl naar hartelust experimenteren en ons hier blijven bevragen. Ik zie het nieuwe topic van Carl al voor mij met 10.000 pagina.[einde grapjesmodes]. @carl van harte gefeliciteerd met je Final's. Het is je van harte gegund dat je (eindelijk) de goede luidspreker hebt gevonden in je nieuwe ruimte. Ik hoop voor je dat je in alle rust kan luisteren en geniet tot in lengten van jaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april Report Share Posted 7 april Een man moet toch wat te doen hebben niet. .? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april 2 hours ago, Tubejack said: Niet een idee om dan te gaan streamen? Er zijn m.i. zoveel mogelijkheden, dat je daar jarenlang mee kunt experimenteren. Ik heb ook een Metrum Jade staan. Ik denk erover om de Onyx (zonder volumeknop) erbij te kopen. Samen met mijn Auralic Mini zou dat goed moeten gaan. Maar ik heb nog niets gekocht hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april Report Share Posted 7 april (edited) Lijkt me heel mooi spul Carl. Ruis vloer op -150dB dat is topklasse Helaas buiten mijn budget. Ik betaalde 1/3 voor dezelfde of nog iets betere spec's. Maar hier zit wel een héél mooie kast om. Edited 7 april by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april Volgens Roger meet een ladderdac “slecht” maar klinkt wel erg goed. Ik zit lekker een boekje te lezen (minibieb) terwijl ik aan het luisteren ben. Probeer met kleine aanpassingen te kijken wat het geluidsmatig doet. Nu heb ik de Akotherm naast de LS weggezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april Report Share Posted 7 april 32 minutes ago, carl said: Volgens Roger meet een ladderdac “slecht” maar klinkt wel erg goed. Klopt, echter de ontwikkelingen staan niet stil. Er zijn ook ladder dac's die goed meten én klinken. Die Metrum Jade kon wel eens bij dit type horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april (edited) Ik denk wel dat ik voor deze DAC ga maar dan in de uitvoering zonder volumeregeling. Ik begin de Final wat beter te leren kennen. Met het laag is weinig mis en de staande golf lijkt makkelijk te ontgaan. Ik heb de idee dat mijn element wat scherpte mist ten opzichte van de CD. Of hoor je nuances nu veel beter? Edited 7 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 april Report Share Posted 7 april 27 minutes ago, carl said: Ik denk wel dat ik voor deze DAC ga maar dan in de uitvoering zonder volumeregeling. Ik begin de Final wat beter te leren kennen. Met het laag is weinig mis en de staande golf lijkt makkelijk te ontgaan. Ik heb de idee dat mijn element wat scherpte mist ten opzichte van de CD. Of hoor je nuances nu veel beter? Met een dergelijke electrostaat hoor je werkelijk alles Charles. Zowel je cd's als lp's laten nu meer horen dan op je "oude" speakers. Draai eens 10 willekeurige cd- fragmenten en daarna hetzelfde met lp's. Vertel dan, wat je het best bevalt. Pas daarna de andere bron aan. Bijvoorbeeld met een andere interlink, dac of element. Het is moeilijk de gemiddelde indruk bij beide bronnen gelijk te krijgen. Maar, zo heb je wel voorlopig weer, het een en ander te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 april Report Share Posted 7 april Lekker bezig Carl, geniet ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april Een vriend uit Friesland stuurt me wat kabels terug morgen Wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 7 april Report Share Posted 7 april Een van de fraaie zaken van de Finals is dat ze visueel prettig zijn. Voor zulke grote speakers zijn ze echt elegant te noemen. Hoog zijn ze wel maar totaal niet diep en daardoor in het geheel niet massief. En ook nog doorzichtig. Passen imho prima in de (moderne) ruimte van Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april Report Share Posted 7 april 2 hours ago, carl said: Ik denk wel dat ik voor deze DAC ga maar dan in de uitvoering zonder volumeregeling. Mooi, volume regeling heb je al op je CJ pre-amp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 april Report Share Posted 7 april 13 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Een van de fraaie zaken van de Finals is dat ze visueel prettig zijn. Voor zulke grote speakers zijn ze echt elegant te noemen. Hoog zijn ze wel maar totaal niet diep en daardoor in het geheel niet massief. En ook nog doorzichtig. Passen imho prima in de (moderne) ruimte van Carl. Bedoel je diep of breed? Electrostaten zijn nooit diep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 april Report Share Posted 7 april 25 minutes ago, Kraus vonBentinck said: En ook nog doorzichtig. Deze zwarte 12 is nauwelijks doorzichtig. En maakt daarmee wél een iets massievere indruk dan jouw luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 april Report Share Posted 7 april 3 hours ago, carl said: Ik heb de idee dat mijn element wat scherpte mist ten opzichte van de CD. Welke kabel heb je nu aan de draaitafel Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april Author Report Share Posted 8 april (edited) 16 hours ago, Kraus vonBentinck said: Een van de fraaie zaken van de Finals is dat ze visueel prettig zijn. Voor zulke grote speakers zijn ze echt elegant te noemen. Hoog zijn ze wel maar totaal niet diep en daardoor in het geheel niet massief. En ook nog doorzichtig. Passen imho prima in de (moderne) ruimte van Carl. Helemaal mee eens Kraus. Ze zijn echter niet doorzichtig te noemen. Edited 8 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april Author Report Share Posted 8 april 16 hours ago, Roots said: Welke kabel heb je nu aan de draaitafel Carl? Van draaitafel naar phonotrap Crystal kabel. Naar voorversterker Kimber PBJ. Die vervang ik door mijn uitgeleende Crystal. Probleem is een beetje dat ik last van hooikoorts heb en mijn oren dicht zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 8 april Report Share Posted 8 april 9 minutes ago, carl said: Van draaitafel naar phonotrap Crystal kabel. Naar voorversterker Kimber PBJ. Die vervang ik door mijn uitgeleende Crystal. Probleem is een beetje dat ik last van hooikoorts heb en mijn oren dicht zitten. Kimber PBJ geeft doorgaans een geknepen geluid. Met Kimber Select komt daar klank voor in de plaats, maar je betaalt daarvoor de hoofdprijs. Microfoonkabel, zoals in studio's gebruikt, van Mogami en Canare, met een paar goede Neutrik stekkers, zijn al een stuk beter. Binnenkort heb ik een set over met Bullit pluggen. Die mag je lenen. Overtuig jezelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 april Author Report Share Posted 10 april Prima Wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 april Author Report Share Posted 10 april (edited) Mijn hooikoorts/verkoudheid is wat aan het wegtrekken en ik ben weer aan het luisteren en zelfs wat aan het meten. Volgens mij zie ik bij het meten die staande golf nauwelijks terug. En het gebrek aan scherpte heeft toch wat meer aan de hooikoorts/verkoudheid gelegen. ik vrees dus dat Wil geen gelijk krijgt en dat ik toch aan de nieuwe LS ga. Edited 10 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts