Walt Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Mooie ruimte hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Dat wordt inderdaad een hele mooie ruimte. Die absorbers met hout laat ik mijn vriendin ook vast wat aan wennen met foto’s. Die is gek op natuurlijke materialen, dus zo kan ik haar het idee vast inmasseren voor wanneer ik daar ook aan toe ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Leuk en wat een mooie houten absorbers. Komen die van die acoestiekman die pas langs geweest is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Is er aan de tegenover liggende wand ook nog iets gedaan? groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Zie 1e foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 12 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Zie 1e foto. Dat is de zijkant. Raamzijde. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Je hebt gelijk, Leo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Aan de achterkant staat de boekenkast toch? Maar voor links en rechts op de eerste reflectiepunten is voor zo ver ik weet nog niks gedaan. Misschien de absorbers die hij nog heet van Leobus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Ik zie onder het raam toch een flinke dikke plaat van “iets” staan. Op de laatste foto rechts onderin ook nog een puntje van “iets”. De dempende panelen van mij zijn met grijs doek bekleed en hebben zwarte randen. Die zie ik nergens op de foto’s. Kan zijn dat ze opnieuw bekleed zijn met wit doek en dat ze tussen de houten constructies hangen. Kan ook ergens achterin toegepast zijn. Het woord is aan Carl! groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2023 Author Report Share Posted 12 maart 2023 (edited) Allereerst hartelijk bedankt voor het plaatsen van de foto’s Eric !!! Ik heb me vandaag werkelijk kapotgewerkt door platen (en nog meer) naar het souterrain te sjouwen. Ze zitten nu grotendeels in de platenkast (achter de luisterpositie) met wat leuke dingen in de vrije vakken zoals een Quad FM 3, een Quad 303 e.d. Nog niet alle platen zijn gewassen en dat gaat van de week gebeuren en dan kunnen ze gelijk de platenkast in. Die raakt niet makkelijk vol Onno, dus maak je geen zorgen. Ik ben inderdaad erg visueel ingesteld Eric en die grijze absorbers tussen de diffusers ( achter de toekomstige LS) vielen me esthetisch vies tegen. Ik miste gezelligheid. Nu waren er door RivaSono absorbers gepland naast de platenkast en omdat de platenkast loodgrijs is blijken de grijze absorbers daar uitstekend te passen. In een aantal vakken van de platenkast is trouwens ad random Akotherm geplaatst. Dat zou volgens RivaSono heilzaam zijn voor het geluid. Van de week volgt de foto van de achterwand als Kraus weer zo vriendelijk is. Op de foto van de wand waar de LS komen te staan zie je nu twee platen Akotherm tussen de diffusers. Dat ze niet gelijk lopen met de diffusers vind ik wel “speels”. Voorlopig blijven ze zitten tenzij ik nog een geweldige visuele inval heb. Misschien kan ik daar wel iets met de panelen van Leo. Ik hoop dat Jack en Onno er nu ook een beetje begrip voor hebben dat ik het “tabernakel” niet voor de middendiffuser wil plaatsen want dat zou visueel echt jammer zijn. Zoals al gezegd adviseerde Cock me daarom Ocos kabel. We zien wel. Op die foto met de ramen zie je nu twee houten wijnkisten die als speakers “functioneren”. Links daarnaast zie je platen Akotherm (12 centimeter in totaal) dit voor de eerste reflecties Hans. Het uitzicht vanaf de luisterstoel is trouwens erg goed en de ruimte is koel in de zomer. Daar ging het me toch om. De ruimte is nu akoestisch al zeer prettig om in te verblijven. Ik kan me niet voorstellen dat ik het niet goed ga krijgen. RivaSono komt nog een keer meten. Dan wordt beslist of het plafond deels wordt aangepakt. Ik ga dat trouwens zelf uitproberen door wat panelen op de vloer te leggen de komende weken. Ik heb nogal wat te leen van RivaSono. Maar nu eerst de apparatuur de komende dagen. Edited 12 maart 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Ik zou zo met je willen ruilen qua luisterruimte. Mooi project m.i. en benieuwd naar het eindresultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 Geldt overigens voor meer hier op het forum getoonde luisterruimtes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2023 Author Report Share Posted 12 maart 2023 (edited) 15 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Geldt overigens voor meer hier op het forum getoonde luisterruimtes. In principe zouden goed behandelde ruimten dezelfde goede akoestiek moeten opleveren Fuchs. Ben eigenlijk wel benieuwd daarnaar. Edited 13 maart 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 maart 2023 Report Share Posted 12 maart 2023 7 hours ago, Kraus vonBentinck said: De links werken wel maar een foto rechtstreeks in het topic schijnt niet te lukken. Ik doe : - other media - insert image from URL - paste copy (zoals boven) en na een minuut of 5 wachten stopt e.e.a.. Het werkte vroeger wel Zal het allemaal nog eens bestuderen maar het irriteert wel. Verder nog als bijzonderheid dat ik ongeveer 5 minuten moet wachten als ik op 'submit reply' heb gedrukt voordat de posting op het forum verschijnt. De site werkt bij mij dus enorm traag. Maar goed, ik denk dat george de plaatjes wel zichtbaarder gaat maken. als je de link geopend hebt kan je met je rechter muisknop kiezen voor adres van afbeelding kopieren. Plak die dan gewoon ergens in de tekst en je hebt geen andere menus en invoer schermpjes meer nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2023 Author Report Share Posted 12 maart 2023 6 hours ago, pjotr27 said: Leuk en wat een mooie houten absorbers. Komen die van die acoestiekman die pas langs geweest is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 maart 2023 Report Share Posted 13 maart 2023 (edited) 16 hours ago, Hans van Liempd said: Maar ik vond de grijze mooier. Helemaal mee eens. Wit op net ander wit doet het niet. Die witten hangen hoog terwijl de luidsprekers relatief laag staan. Ze steken ook raar boven de houten uit. Beetje "bleke Bep". De grijzen geven een beeld dat in balans is, het heeft zowel symmetrie (visueel meh, akoestisch top) en gelijkvormigheid (visueel goed). De grijzen lijken me ook dikker, is breedbandiger en dat is wat je daar wilt. Daarnaast, je kunt ze altijd in een andere kleur bekleden. Ga voor akoestisch goed, pas dan aan aan je smaak, of pas je smaak aan. Dat hout met grijs ziet er echt goed uit. Het heeft de zelfde toonwaarde. Knijp je ogen bijna dicht, kijk door je oogharen en je zult zien dat de densiteiten dicht bij elkaar liggen. Als het contrast met het wit te groot is zou ik de muur donker groen schilderen. Rust. Als de platenkast ook grijs is is het juist goed dat dat grijs aan beide zijden van de ruimte terug komt. Weer die gelijkvormigheid, maar nu in kleur. Als je de grijze absorbers tussen het hout visueel met de platenkast wilt verbinden dan zou je het vensterbankje grijs kunnen schilderen. Neem een warm grijs, grijs met een puntje rood. Hoewel ik een altaar heb, geef ik de voorkeur aan de hele installatie (rechts) naast me en de eindversterker tussen de speakers. Een blok hout zoals de wijnkistjes zou daar uitstekend als mini-altaar voldoen. Edited 13 maart 2023 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 maart 2023 Report Share Posted 13 maart 2023 Ik vind de witte paneeltjes ook wat "zielig"overkomen. En inderdaad, de kleur wit is nét wat anders. Dan grotere én met een lichtere grijze tint? Bovendien hangen ze niet op luisterhoogte maar daarboven, De zijpanelen zie ik nu ook, dat is een prima oplossing, maar qua kleur hetzelfde probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2023 Author Report Share Posted 13 maart 2023 (edited) Het is natuurlijk allemaal nog niet helemaal klaar heren. De kans dat ik er nog 2 grijzen bijkoop is echter nihil. In het echt ziet dat witte materiaal er prima uit waarschijnlijk omdat het wat wollig is. Als de set aangesloten is ga ik de absorbers natuurlijk weer verhangen en geluidsmatig evalueren. PS ik ga zeker nog wat Akotherm kopen in een iets bredere versie. Edited 13 maart 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 13 maart 2023 Report Share Posted 13 maart 2023 14 hours ago, carl said: 20 hours ago, pjotr27 said: Leuk en wat een mooie houten absorbers. Komen die van die acoestiekman die pas langs geweest is? Mooi antwoord geef je.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2023 Author Report Share Posted 13 maart 2023 (edited) 6 hours ago, Seed7 said: Hoewel ik een altaar heb, geef ik de voorkeur aan de hele installatie (rechts) naast me en de eindversterker tussen de speakers. Een blok hout zoals de wijnkistjes zou daar uitstekend als mini-altaar voldoen. Volgens de gebruiksaanwijzing van CJ mogen interlinks niet langer dan 3 meter zijn Seed. Ik ga na het sporten nog even meten hoeveel meter interlink ik precies moet hebben als ik de eind tussen de LS plaats. Ik wil de set ook rechts van me hebben. Edited 13 maart 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2023 Author Report Share Posted 13 maart 2023 3 minutes ago, pjotr27 said: Mooi antwoord geef je.... Bij deze dan Pjotr. Ze zijn inderdaad gemaakt door https://rivasono.nl . Het is eigenlijk een soort combi tussen diffusor en absorber. Achter die latten zit weer dempend materiaal. Achter de hoek diffusor zit bovendien nog ruimte. RivaSono wil bewust de hoeken niet vullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 maart 2023 Report Share Posted 13 maart 2023 (edited) En in de volgende nauwkeurig geplande stap heeft de kast op maat haar plek gevonden. De vulling is voorlopig. Voor een aantal vakken staat vulling met Akotherm als mogelijkheid open. Het ziet er allemaal F......g goed uit N>B> de subtiele kleine pootjes onder de kast zodat het grondvlak niet direct op de vloer rust. Allemaal denkwerk! Edited 13 maart 2023 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 13 maart 2023 Report Share Posted 13 maart 2023 Begint mooi te worden, Carl! welke toonarm heb je in de kast neergezet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 maart 2023 Report Share Posted 13 maart 2023 (edited) Een Micro Seiki MA-707 Edited 13 maart 2023 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2023 Author Report Share Posted 13 maart 2023 (edited) 1 hour ago, Kraus vonBentinck said: En in de volgende nauwkeurig geplande stap heeft de kast op maat haar plek gevonden. De vulling is voorlopig. Nogmaals bedankt Kraus. De Akotherm zit er al in bijvoorbeeld in dat vakje recht boven. Daarnaast achter de LP’s zodat de LP’s niet tegen de muur komen.Dan zie je gelijk waarom ik dat spul graag tussen de diffusers heb want het valt wat kleur betreft weg. Alleen de objecten in de vakjes zijn nog voer voor discussie. Wat te denken van een Philips CD 100 of een robot uit de jaren 60. Dat bureau rechts heb ik gekregen van een van de Kids. Jaren 50/60. Edited 13 maart 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts