pjotr27 Posted 6 februari Report Share Posted 6 februari By the way, ik ben erg tevreden met mijn Aurel Bryan luidsprekers (zie bericht van Kraus ergens hierboven), maar dat wil zeker niet zeggen dat ik andere luidsprekers niet mooi vind.. Met mijn nieuwe kasten heb ik wel stuk meer laag, maar omdat mijn ruimte best veel inhoud heeft, niet echt problemen met de weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 februari Report Share Posted 6 februari 2 hours ago, Hans van Liempd said: Een absorber haalt de staande golf weg, maar het directe geluid blijft daardoor beter intact. De terugkomende golf dooft immers de vers aankomende uit. Hij haalt dus alleen de reflecterende golf weg. En die zorgt alleen maar voor verstoring. René bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je niet naar iets kunt luisteren wat al is weggehaald... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 februari Report Share Posted 6 februari 2 hours ago, carl said: Ik ga natuurlijk luisteren of het werkt René. Toch zijn dit zeer interessante ontwikkelingen. Persoonlijk spreekt het me meer aan dan zo’n actieve bastrap. Dan ga je dus in het eerste of tweede deel van de luistersessie de basstraps weghalen of terugzetten, anders kun je niet beluisteren of het werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 februari Report Share Posted 6 februari 11 minutes ago, thingman said: René bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je niet naar iets kunt luisteren wat al is weggehaald... Dat begrijp ik, maar ik wil uitleggen dat er ook wat voor terug komt. De dips worden namelijk wél wat opgehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 februari Report Share Posted 6 februari 1 hour ago, Hans van Liempd said: Dat begrijp ik, maar ik wil uitleggen dat er ook wat voor terug komt. De dips worden namelijk wél wat opgehaald. Ja, het hele laaggebied nivelleert als het goed is mee, klopt. Maar "luisteren" naar basstraps vereist toch een A-B situatie - een luisterdeel met en een zonder basstraps in de ruimte. Dat kan wel een dingetje zijn, lijkt me. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand die zomaar gaat weghalen, alleen om even te demonsteren wat ze doen. Of ben ik nou zo lui aangelegd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 februari Report Share Posted 6 februari 38 minutes ago, thingman said: Ja, het hele laaggebied nivelleert als het goed is mee, klopt. Maar "luisteren" naar basstraps vereist toch een A-B situatie - een luisterdeel met en een zonder basstraps in de ruimte. Dat kan wel een dingetje zijn, lijkt me. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand die zomaar gaat weghalen, alleen om even te demonsteren wat ze doen. Of ben ik nou zo lui aangelegd? Ik denk, dat ik dan net zo lui ben aangelegd. Ik ga ze er ook niet meer uit sjouwen om iets te "bewijzen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 februari Report Share Posted 7 februari On 6-2-2024 at 10:47, carl said: Het Solid Steel rackje heb ik gekocht en gisteren met zand gevuld. Ik heb even last met de Ocos kabel gehad. Het moeten de stekkers zijn geweest. Vanavond weer even proberen. Het Rack staat nu tijdelijk tussen de LS met Kimber kabel. Ik ben nog steeds benieuwd of het in deze situatie nu anders klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 7 februari Report Share Posted 7 februari 54 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik ben nog steeds benieuwd of het in deze situatie nu anders klinkt. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Nou het is rustig hier. Carl, je hebt toch geen zwijgplicht opgekregen tot na het bezoek van Frank / Rivasono? Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari 16 minutes ago, Walt said: Nou het is rustig hier. Carl, je hebt toch geen zwijgplicht opgekregen tot na het bezoek van Frank / Rivasono? Carl heeft hier geschreven dat a.s dinsdag Rivasono langs komt. Dus laten we daar op wachten. Ik ben ook razend benieuwd wat daaruit komt. @carl Ik heb ook ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat je Blumenhofer ook mooi vind. Dat je de Blumenhofer Genuin FS1, FS 2 of FS3 interessant vind. Nu vraag ik mij af of je die niet zou gaan beluisteren in je nieuwe ruimte? De kast van deze Genuin serie is zo ontworpen dat geen enkele wand van de luidspreker gelijk is en ontwikkeld om het gedrag van de laagweergave te controleren. Dat lijkt mij een win/win situatie. In deze test lees je dat ook : Blumenhofer Genuin FS serie test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari Author Report Share Posted 9 februari (edited) On 7-2-2024 at 21:08, Duclaasie said: +1 Carl is weer actief. Hij heeft zelfs het rack tussen de LS staan. Op een of andere manier werkt een Ocos kabel niet. Bij meten geeft hij wel verbinding ? Edited 9 februari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Wat bedoel je daarmee carl? Komt er helemaal geen geluid uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 februari Report Share Posted 9 februari Daar lijkt het wel op. Het kan dan niet anders zijn dat er ergens geen verbinding wordt gemaakt. Bij deze kabels zitten er kennelijk ook nog koppelstukjes tussen de kabels en de stekkers. Daar zou het heel goed kunnen zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari Dat is precies wat ik denk Hans en Ed. Ik kan me niet voorstellen dat de kabel zelf kapot is. Dus de koppelstukjes gaan eraf en er komen normale stekkers op. Ove heeft dat ook gedaan en het scheelt een “slok op een borrel”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 19 hours ago, analoogfreak said: Carl heeft hier geschreven dat a.s dinsdag Rivasono langs komt. Dus laten we daar op wachten. Ik ben ook razend benieuwd wat daaruit komt. @carl In deze test lees je dat ook : Blumenhofer Genuin FS serie test. Bedankt Freak. Ik ben gisteravond met een vaste luistervriend weer bezig geweest met een open Baffle. Die zouden dan minder last hebben van staande golven. Vergeel dat maar en schuiven help nauwelijks. Ben benieuwd met wat voor een oplossing RivaSono komt. Tot nu toe ben ik alleen veel geld kwijt zonder resultaat. Ik ben behoorlijk sjagerijnig vandaar dat ik even weinig forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari Het Rack staat nu tijdelijk tussen de LS met Kimber kabel. Hoe werkt dat @carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari Vreemd, met mijn Kefjes en andere luidsprekers krijg ik ook de staande golven niet weg. Met open baffle Philips 12202 nergens last van. Ik draai nu zelfs in de breedte en ook dat klinkt erg goed. Mijn kamer is maar 6x 2,30 meter, het staat wel bomvol dat zal ook zijn invloed hebben, en achter de luisterstoel demping. Ik hoop echt dat het goedkomt bij jou,heel vervelend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari (edited) Helaas zit er een storing in een van de twee kabels Jack - nu vergelijken is dus lastig. Op advies van Cock en Ove ga ik volgende week de Ocos aansluiting vervangen door een conventionele aansluiting. Dan laat ik wel horen wat de verschillen zijn. Ik heb trouwens ergens een LP waar ze een muziekstuk eerst over het linkerkanaal afspelen en daarna over het rechterkanaal. Zo vergeleken ze vroeger luidsprekers. Zo kan ik de Kimber en de Ocos vergelijken. Ga ik morgen doen. Edited 10 februari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari 3 minutes ago, Groovy said: Vreemd, met mijn Kefjes en andere luidsprekers krijg ik ook de staande golven niet weg. Met open baffle Philips 12202 nergens last van. Ik draai nu zelfs in de breedte en ook dat klinkt erg goed. Mijn kamer is maar 6x 2,30 meter, het staat wel bomvol dat zal ook zijn invloed hebben, en achter de luisterstoel demping. Ik hoop echt dat het goedkomt bij jou,heel vervelend. Ik heb net de prijzen van deze plate absorbers opgevraagd Peter https://www.renz-solutions.de/fileadmin/user_upload/Datenblatt_VPR.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari Wellicht is dat de oplossing, het zal altijd iets doen. Jij wilt alleen effectief spul en het moet ook mooi zijn,dat vraagt een mooie ruimte ook. Ik heb zwarte matten van de Gamma,goedkoop en het werkt ook. Effe e100 tegenaan gooien en 4 pakken kopen en dan maar testen wat ze doen in je ruimte. wellicht kun je daarna een gerichtere aankoop doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari Author Report Share Posted 10 februari (edited) Ik heb toch al heel wat geprobeerd Peter. Eerst maar eens de meting van RivaSono. Edited 10 februari by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari 11 minutes ago, carl said: Ik heb toch al heel wat geprobeerd Peter. Eerst maar eens de meting van RivaSono. Ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari (edited) 1 hour ago, carl said: Helaas zit er een storing in een van de twee kabels Jack - nu vergelijken is dus lastig. Je kunt toch ook dingen proberen, zonder vergelijken. Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Edited 10 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari (edited) 1 hour ago, Groovy said: Vreemd, met mijn Kefjes en andere luidsprekers krijg ik ook de staande golven niet weg. Met open baffle Philips 12202 nergens last van. Ik draai nu zelfs in de breedte en ook dat klinkt erg goed. Mijn kamer is maar 6x 2,30 meter, het staat wel bomvol dat zal ook zijn invloed hebben, en achter de luisterstoel demping. Ik hoop echt dat het goedkomt bij jou,heel vervelend. Hier staat de kamer ook "bomvol" met speelgoed, van ons en 3 kleinkinderen. Zeer effectief. Edited 10 februari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 februari Report Share Posted 10 februari 1 hour ago, Tubejack said: Hier staat de kamer ook "bomvol" met speelgoed, van ons en 3 kleinkinderen. Zeer effectief. Mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts