carl Posted 14 april Author Report Share Posted 14 april On 4-3-2023 at 16:40, carl said: Ik heb over het algemeen de neiging om op verschillende schaakborden te spelen. Ik moet nu dus even oppassen dat ik met mijn souterrain niet teveel tegelijk wil aanpakken. Wat is de situatie nu en hoe prioriteer ik. 1. De kamer inclusief de platenkast is klaar. Vanmiddag ga ik wat Akotherm op maat maken met een ceramisch mes. De idee is de vakken van de platenkast random daarmee te vullen. Dat zou de kamerakoestiek wat “rommeliger” maken. Naast de platenkast zijn trouwens de van Leo overgenomen DIY absorbers gepland (in de hoeken?). 2. Morgenvroeg ga ik een gat door het 35 centimeter dikke fundament boren voor de aansluiting van een apart audiokanaal op mijn stroomcircuit. Dat circuit ligt er al en moet iets aangepast worden, maar de elektricien heeft helaas weinig tijd. 3. Woensdag komt RivaSono en installeert drie gebogen diffusers (met absorptie erin) en twee absorbers ertussen. Ik krijg nog wat extra absorptie materiaal te leen van RivaSono om mee te experimenteren. Aan de hand daarvan beslis ik of er nog absorptie komt op het plafond zoals RivaSono wil. Ze zullen wel gelijk hebben, maar ik blijf de akoestiek stapsgewijs benaderen. De keuze voor de absorbers voor de eerste reflecties aan de zijkanten is verder puur visueel. Merford heeft van dat grijze licht gemarmerde materiaal - goedkoop en zeer goed volgens mij. 4. Als dat er allemaal zit kunnen we de kamer goed stofvrij maken en kunnen de LP’s van de zolder naar het souterrain en in de platenkast. Beneden komen alleen maar platen in zeer goede staat die zeer goed gewassen zijn. Ik moet er nog een stuk of 50/60 doen maar dat kan wel tussendoor de komende dagen. De kast zal zeker niet vol zijn met platen en zal verder ingericht worden met strips, hifi bladen, speelgoed uit de jaren 50 en niet gebruikte audio apparatuur zoals Quad FM 3 en FM 4 (het zal wel een sneer van Roger opleveren want die vindt dat spuuglelijk). 5. Ondertussen moet ik een keus maken om mijn zelfbouw audio rack van de zolder naar beneden te zetten of tijdelijk mijn Solid Steel Rack wat in de huiskamer staat. Het liefst zou ik eerlijk gezegd er nog eenzelfde SolidSteel rack naast zetten, maar helaas niet meer te koop en ook tweedehands zeldzaam. Dat betekent dan dat ik voorlopig alleen maar met mijn Oracle en Auralic mini kan spelen. Dat is verder geen straf hoor. 6. Daarna gaat de apparatuur en de luisterstoel naar beneden. Ik maak me een beetje zorgen over de buizeneindversterker want die is werkelijk loeizwaar. Alle contacten worden voor gebruik natuurlijk schoongemaakt en verduurzaamd met Deoxit producten. 7. Vervolgens begint de luisterpret en het tunen. Ik ken mijn set goed en met een aantal referentieplaten moet dat relatief snel kunnen. De belangrijkste keuze die dan gemaakt moet worden is of ik nog iets wil met het plafond. En als het allemaal gaat zoals ik wil beslis ik of ik nog iets wil met nieuwe luidsprekers. Het moet wel een duidelijke verbetering zijn. Ik denk nu aan een hoorn van Marco of een open baffle (Spatial maakte een goede indruk). Ik ga in ieder geval nog bij D’audio luisteren en toevallig eind van de week naar gerestaureerde ESL 63 in Akkrum. Mijn nieuwe ruimte is daarvoor toch te klein lijkt me. On 4-3-2023 at 16:40, carl said: Ik heb over het algemeen de neiging om op verschillende schaakborden te spelen. Ik moet nu dus even oppassen dat ik met mijn souterrain niet teveel tegelijk wil aanpakken. Wat is de situatie nu en hoe prioriteer ik. Toch eens even opgezocht. Ik ben dus ongeveer een jaar bezig geweest om de zaak op orde te brengen. Niet dat ik niet vaak met veel plezier geluisterd heb, maar nu heb ik een echte high end basis gelegd. Zaken die aan de orde komen zijn de juiste lengte stroomkabels naar de Finals e.d. Het leuke hifi werk zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 april Report Share Posted 15 april On 10-4-2024 at 20:05, carl said: ik vrees dus dat Wil geen gelijk krijgt en dat ik toch aan de nieuwe LS ga. En dat vind ik helemaal niet erg. Ik ben juist blij voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 april Author Report Share Posted 15 april Dat weet ik Wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts