Jump to content

Verkoopprijzen Discogs

Vinyl_Fuchs
 Share

Recommended Posts

Bizar. Kwam er vandaag per toeval achter dat een LP (Alice in Chains - MTV Unplugged MOVLP138 2010) die ik bezit inmiddels al verkocht wordt voor een vanafprijs van €211,50. Moet trouwens eens kijken waar ie is, want ik heb hem nog niet in mijn collectie-overzicht staan. Altijd een goed tegenargument om mijn hobby-uitgaven goed te praten bij mijn vriendin.

Nog een voorbeeld: Metallica - Reload (536 409-1) 1997: vanaf €150. Heb in het totaal minstens zo'n 80 items van Metallica: vnl. vinyl (boxsets, officiële uitgaven, bootleg, etc) 

Metallica - St. Anger (0602498653364) vanaf €60.

Edited by Vinyl_Fuchs

Ja, het wordt een beetje bizar allemaal. Voor de verzamelaar die al een verzameling heeft is het leuk. Voor mensen die nieuwe muziek willen toevoegen aan hun verzameling is het minder. Maar de prijzen van nieuw vinyl vallen mij al een tijdje tegen. Het wordt minder leuk om met muziek zo bezig te zijn. Maar goed het feit dat de prijzen voor oude platen zo hoog is, betekent dat veel mensen het nog steeds de moeite waard vinden. 

Ja, in de jaren 1990 was vinyl moeilijk te vinden. Kan me voorstellen dat die muziek veel waard is. Ik ging vaak naar Amsterdam toe om muziekwinkels af te speuren. Achteraf bleek de lokale V&D veel muziek nog op LP/Single te verkopen. Had ik dat nu maar geweten. 

Ik vraag mij vaak af, waar die prijzen op gebaseerd zijn. Weten al die verkopers dat precies? 

Het is veel gebakken lucht. 

En dan moet je nog maar hopen, dat de platen niet kapot gedraaid zijn.

Ik denk dat men elkaar gek zit te maken.

Ik denk dat de verkopers zich qua vraagprijs spiegelen aan de reeds voorgaande, gerealiseerde verkoopprijzen. Rekening houdend met de geldende kwaliteitsgradaties. En met rotzooi verkopen, prijs je je als verkoper snel uit de discogs-markt. Blijft wat de gek ervoor geeft dan wel er voor over heeft.

11 hours ago, Duclaasie said:

Chris’s Cornel - Songbook in de oorspronkelijke uitgave

10 hours ago, Jongensdroom said:

Ik vraag mij vaak af, waar die prijzen op gebaseerd zijn.

Da's precies het "probleem". Jij wilt iets anders dan de muziek. Als het om de muziek gaat, zijn andere persingen (zoveel) slechter, niet aan te horen? (Het zelfde voor boeken etc.)

10 hours ago, Seed7 said:

Da's precies het "probleem". Jij wilt iets anders dan de muziek. Als het om de muziek gaat, zijn andere persingen (zoveel) slechter, niet aan te horen? (Het zelfde voor boeken etc.)

Ik begrijp waar je heen wil, maar ik heb nu een onofficiële uitgave. Mochten er officiële heruitgaven zijn, dan zou ik daar prima mee kunnen leven. Helaas is dat niet het geval en naar het schijnt liggen de nabestaanden/rechthebbenden dwars bij heruitgaves van materiaal van wijlen Chris. Gelukkig is dit best een goede persing. 

Verzamelaarswaarde is heel wat anders dan de waarde in het echte leven. Zoek namelijk maar eens iemand die dit soort bedragen willen betalen. Die zitten vaak in het verre oosten. Maar dan moet je ze wél versturen met alle risico's van dien.