Jump to content

Na inspelen LS NOG meer laag ?!?!

Alco
 Share

Recommended Posts

Ha die Ruud,

Nee, ik heb niet te maken met de bekende WAF-factor. De enige persoon die iets over m'n speakers kan zeggen is me,myself & I.

(kortom, single dus. ...mochten er nog audiofiele vrijgezelle dames zijn... :D;) )

ps: Ben vandaag weer eens in 't Frieske land geweest bij Rinsma HiFi.

Ben dus inmiidels weer gelukkig eigenaar van 'n Naim NAit-2. M'n hudige Cyrus kan ik vast wel zonder/weinig verlies verkopen.

Dus de wederom switch van Cyrus naar Naim zal me niet/nauwelijks wat hoeven te kosten.

Heb daar ook de SF's aangesloten en vergeleken met diverse andere speakers.

De SF's was veruit de minst aantrekkelijke!

Wat wel helemaal 'my cup of tea' klonk waren een paar (foeilelijke) Royd speakers en een setje Naim IBL. Dit zijn ook luidsprekers die vrij dicht tegen de achterwand dienen te staan,maar klinken dan zeer strak in 't laag en erg open en gedetailleerd.

Er stond zowel een nieuw als 2e hands setje.

Helaas zag de 2e hands er niet echt fraai meer uit en die nieuwe was me te duur. (1800,- euro p.p)

Ik heb ze (SF's) uitendelijk toch maar weer meegenomen naar huis. (puf,sweet,kreun)

O,ja wat ook wel leuk was: Er kwam een klant binnen met een dure netkabel-stekkerblok van "Sun Leiste" van 160,- euro.

Rinsma schroefde 'm open en wat zat er in....

Niente filter! alleen 6 doodgewone stekkeraansluitingen op 'n rij.

Hoe dan ook, ben weer wat ervaringen rijker en heb m'n oude liefde (de Naim) weer terug :)

De SF's gaan er t.z.t hoe dan ook uit,daar ben ik 95% zeker van. Tenzij ze binnen zeer korte tijd compleet transformeren qua klank,maar daar reken ik echt niet op.

See y'all

Groeten,

Alco

Kom op jongens een beetje constructief denken.

Alles op een rijtje zettend:

Waar je het ook neerzet,het moet goed klinken.

zoiets als stereo in je hele kamer maar dan geen bose.

Het moet er mooi uitzien.

Alco moet liggend op de bank kunnen luisteren, want die rieten stoel zit voor geen meter.

De kabel lengte moet beperkt blijven.

Ik kom eigenlijk maar op 1 ding uit.

ALCO goes draadloos, heeft sennheiser niet zoiets in het programma.

Beste Alco,

Het komt op mij over dat je momenteel het spoor volledig bijster bent!

Je hebt de Sonus Faber gekozen omdat je er zo weg van was, maar je vind ze thuis niet klinken! Inmiddels lees ik dat je weer een NAIM versterker hebt gekocht, terwijl je ook voor 95% zeker bent dat de SF's de deur weer uit gaan!

Je koopt dus bij voorbaat al een andere versterker, terwijl je nog niet eens weet welke speakers er straks aan gaan hangen!? confused.gif

Ik heb toch het vermoeden dat jouw problemen enerzijds ontstaan door nog niet ingespeelde speakers (je w

Misschien toch de kamer opnieuw inrichten? Mijn SF's staan ook redelijk in het zicht van een raam. De apparatuur laag ertussen. Zelfs met mijn dochter van 4 jaar is dat geen enkel probleem. Het zou zo jammer zijn de SF's de deur uit te doen, laat ze nog staan en laat ze goed inspelen.

Geplaatst door Alco:

Ha die Ruud,

De enige persoon die iets over m'n speakers kan zeggen is me,myself & I.

See y'all

Groeten,

Alco

Geplaatst door Ruud:

Drie teveel :D:D:D:D;)

'k Weet niet, het verklaart veel. Die me, die myself en die I zijn het gewoon nooit met elkaar eens.

Maarten

Zo 't duurde effe,maar daar ben ik weer.

Wow, wat 'n megababe op die foto,Ome Henk.

Ik ben in 1 keer weer wakker! :D

Guys, ik weet van mezelluf dat ik 2 eigenschappen heb die niet echt bevorderlijk zijn in deze liefhebberij,te weten:

a: Ongeduldig!

b: (soms)impulsief.

Ik heb door de jaren heen inderdaad veeels te vaak geswitched. In vrijwel alle gevallen was ik dan echter wel (voorlopig:lees 1 a 2 jaar) blij met m'n nieuwe aankoop en vondt 't dus een vooruitgang.

Het is me echter nog zelden voorgekomen dat ik zo gauw al doorhad dat ik een zeer domme fout had gemaakt,door en niet goed af te spreken over eerst thuis proberen, endoor juist datgene weg te doen waar ik nu weer naar op zoek ben.

Kortom, ik weet (voor de verandering)precies wat ik wil!

Ik heb de Naim Nait-2 weer terug gekocht omdat ik weet hoe die klinkt, en ook al weet ik nu nog niet welke speaker en aan wordt gekoppeld,hij moet in ieder geval samen werken met de Naim,anders gaat 't feest niet door.

Toen ik de Royd's en de Naim/Kan's vanmiddag weer hoorde,dacht ik:"Yesss,we're back!"

ps: gezien de meeste van jullie reacties op de klank van de Klipschen denk ik dat jullie de Royd's qua klank ook niet echt zullen waarderen. De (grote) Klipschen hebben een beetje 't zelfde klankkarakter als bijv: Royd. (dat herkende ik vorige week in Sneek ook al,dat heel eerlijke,genadelose,open geluid met veel detail,en een eniszins terughoudend doch strak laag.

Rinsma had zelfs nog een fraai paartje Martin Logan electrostaten staan voor slechts 680,- euro p.p.!!! De vorige eigenaar ervan was er vanmiddag ook.

(Dan schrijf je een boel af!!)

Jongens, 't is echt niet zo dat ik op elke goede tip weer een weerwoord probeer te verzinnen,maar de meeste tips heb ik of al geprobeerd, of zijn gewoon te moeilijk te realiseren doordat dan de woonkamer eigenlijk geen woonkamer meer is.

Ik heb ze bijvoorbeeld al een meter van de achterwand en 1,5 meter van de zijwand gehad,met 'n groot kleed direct voor de speakers. Hielp geen ene moer, 't laag bleef vet en rommelig en 't midden enigszins verstopt.

hmmm,..misschien heb ik me toch weer (te?) laten meeslepen door de fraaie uitstraling van de SF's. Er waren namelijk vanmiddag ook weer een aantal klanten die zeiden:"Wat een mooie speakers om te zien!" Tja....

Daar kom ik dus toch 'n beetje op terug nu!

Naim vind ik ook minder mooi om te zien en qua afwerking dan Cyrus,maar 't wel een stuk muzikaler!

Ik ben nu wel inmiddels zover dat een speaker van mij zwart mag zijn i.p.v bijv kersen (mwaa, wordt ik toch al wat milder heh :D;) ) Zolang de afmetingen me dan maar niet tegen staan.

Maar goed, ik kom zo wel in 't guinnesbook of records als degene met de meeste audio-componenten ooit gehad/gekocht! lekker puh :D;):P (kost 'n paar centen,maar ok,haha)

Groet'n uut Assen,

Alco

hahaha,jajaaa, ok fella's! ik snap de hint :D;)

ps: ik ga straks naar een dealer om daar op m'n eigen Nait-2 en de Naim CDX een paar Naim Intro's te beluisteren.

Dit is de 'entry-level' speaker van Naim en is makkelijk aan te sturen en zowel dicht op de achterwand als vrijstaand te plaatsen.

(en in 4 houtfineersoorten leverbaar)

Ik ben benieuwd!

wordt vervolgd...

groeten,

Alco

Hai Alco,

Idem (Ruud)- minstens een lang week-end in huis. Engelse kamers zijn klein. Een Engelse speaker heeft in jouw situatie misschien meer kans van slagen.

Als je die Sonus Faber nieuw bij een Durob zaak hebt hebt gekocht kan je proberen hem in te ruilen tegen een kleine Proac. Toevallig vorige week bij een kennis gaan luisteren. Fraai.

• 3 weeks later...
Geplaatst door Ome Henk:

Jij hebt lange tenen zeg... :rolleyes: Over het algemeen (ik mag niet generaliseren, maar doe het toch) kleuren de vdHul kabels.

Als het jouw kleuring is, is er toch niets mis mee confused.gif

Klopt, heb je wel gelijk in, sorry :). Ach, en zulke lange tenen heb ik eigenlijk niet maar wat ik toch graag van je zou willen weten is:

Wat voor kleuring zit er dan in VDH ??

Geplaatst door Ome Henk:

Ik moest ff zoeken voordat ik het type vond, waarop ik m'n statement had gebaseerd... :o

Tijdens het opzetten van een show bij AS, bleek dat de vd Hul het geluid iets donkerder en ronder maakte vergeleken bij een stuk of drie andere merken. Hierom zat Alco volgens mij niet verlegen, dus... :rolleyes:

Ik denk toch dat dit niet bij alle vdH's het geval is. Je hebt zelf een The Second gehad, had je daar ook dat gevoel bij?

Ik heb wel al eens wat vdH luidsprekerkabel uitgeprobeerd (CS-122 en The Magnum) en kan toch wel zeggen dat het kabel is die het geluid niet aandikt. De CS-122 klonk een beetje dun in vergelijking met mijn (kleurende) MIT T2. The Magnum is echter van een heel ander kaliber (ook duurder) die toch behoorlijk fel is maar toch een heel goed strak laag laat horen.

By the way........Alco

Ben benieuwd hoe het bij jou is

Hoi Ruud,

Nou,....Ik heb de SF's nu dus in de breedte richting, voor 't raam staan. Op deze manier heb ik een ruimer beeld met meer diepte en 't laag is ook beter onder controle.

(wat echter wel weer vet en rommelig klinkt zodra ik sta i.p.v zit...vreemd heh !? :rolleyes: )

Maar desondanks... :( Ik ben er van overtuigd dat er meer uit de SF's te halen valt,en dat 't geen ideale partner is voor een Naim Nait-2. (of Cyrus 3 zonder PSX-voeding) Kortom, niet dat ik nu zograag weer wat anders wil, maar ik ga me er wel steeds meer aan ergeren,dat 't niet klinkt zoals ik wil/zoals 't zou kunnen.

Groetjes van een moedeloze Alco :rolleyes:;)

Hoi Alco,

Zonder direct met meet apparatuur in de weer te gaan is het volgende mischien eens te proberen.

Onze oren zijn aardige meet instrumenten.

Kijk eens of je een cd'tje hebt met een frequentie sweep erop.

20hz tot 20khz.

Op je luisterplek gaan zitten en luisteren of alles evenhard klinkt.

Je zult horen dat er vaak variaties in volume zijn.

Nu net zolang met je speakers schuiven tot de variaties minimaal zijn.

Kleine verschuivingen van je speakers kunnen aardige gevolgen hebben.

Geplaatst door siep:

Hoi Alco,

Zonder direct met meet apparatuur in de weer te gaan is het volgende mischien eens te proberen.

Onze oren zijn aardige meet instrumenten.

Kijk eens of je een cd'tje hebt met een frequentie sweep erop.

20hz tot 20khz.

Op je luisterplek gaan zitten en luisteren of alles evenhard klinkt.

Je zult horen dat er vaak variaties in volume zijn.

Nu net zolang met je speakers schuiven tot de variaties minimaal zijn.

Kleine verschuivingen van je speakers kunnen aardige gevolgen hebben.

Dat is een goede methode maar dan moet de sweep wel A-gewogen zijn (tot 55 dB), want ons gehoor is niet op alle frequenties even gevoelig, bovendien is het verschil in gevoeligheid ook nog afhankelijk van het geluiddrukniveau hiervoor zijn de B- (tot 70 dB) en C-weging (daarboven).

kamerresonanties, rare bulten en gaten in de weergave kun je er zo wel uithalen.

Richard.

Geplaatst door Ome Henk:

ONGEDULDIGE!!!

Te Koop: In absolute nieuwstaat verkerende (slechts 2 maanden oud!) Sonus Faber 'Concertino's.

Schitterende Italiaanse speakers in fraai afgewerkte walnoot en leer. Incl: zware,in hoogte verstelbare (tussen 60 en 70cm) zware stands.

rendement 88db dus ook gemakkelijker aan te sturen dan de vorige SF modellen.

Nieuwpr: 1500,- euro p.p. mogen nu weg voor de vaste prijs 1000,- p.p.!

(wegens akoestiek problemen bleken ze helaas niet geschikt voor mijn ruimte)

confused.gifconfused.gifeek.gifconfused.gifconfused.gif

Of: DOORTASTENDE!

Hoewel het allemaal een beetje impulsief en wispelturig overkomt, kan ik me Alco's gevoel heel goed voorstellen. Zelf heb ik in het verleden ook wat missers begaan. De oplossing zocht ik dan in modificeren tot het was zoals ik wilde of verkopen. Wat dus regelmatig verkopen betekende.

Alco, ik hoop dat het binnenkort is zoals je graag wil. Succes!

Hee Alco Ruilen ????

Ik heb nog een setje Snell JII oftewel het model wat Audionote heeft gekopieerd maar waarvan ze het middengebied nooit hebben kunnen evenaren.

Incl. loodzware stands, stands alleen kosten toen al 1200piek.

Gooi ik er ook nog een Ensemble (BiWire)luidspreker kabeltje bij.

Thanx, Michel

Tja,...in de laatste opstelling (breedte richting van de kamer) ging 't op zich al stukken beter,maar duidelijk is dat 't veel beter kan klinken.

Vandaar dat ik geen andere uitweg meer zie dan verkopen.

Ome Henk...die 1500,- euro is de winkelprijs, niet de prijs die ik heb betaald. (maar desondanks verlies ik er inderdaad wel weer op)

Siep, bedankt voor je aanbodt,maar no thanx.

ik wacht nog ff 'rustig' af,ik wil eerst nog wat anders proberen.

Laterrr,

Alco :D

Hiermee suggereer je dat ik iets van de prijs zou vinden... wat dus niet zo is.

sorry One Henk,je hebt gelijk. Nu ik de laatste paar berichtjes terug las lijk ik dat inderdaad te suggereren.

Was meer de bedoeling om te laten zien dat ik niet zomaar 500,- euro naar beneden ging met de prijs.

Maar uhh..hoezo ben ik nu nog ongeduldig dan ? ik geef 100% toe dat ik een ongeduldig type ben. (zeker op audiogebied),maar wat betreft die SF's confused.gif

Ik heb nu verschillende opstellingen geprobeerd en geschoven tot ik er 'bij neer viel'. Wat meer zou ik nog kunnen doen ?

Een zwaardere versterker heeft weinig zin denk ik,want de Cyrus III had totaal geen moeite met de SF's in de winkel. Ook kabels brachten wel wat verschil,maar losten 't laag probleem niet op.

Ik had ze ook liever gehouden,maarja...als 't niet (goed genoeg) klinkt houdt 't op.

vandaar... vanaf nu ga ik alleen over tot aanschaf als ik luidsprekers eerst thuis kan beluisteren.

Groeten,

Alco