ajb Posted 6 mei 2002 Report Share Posted 6 mei 2002 Ik vind het toch wel jammer, maar ja, jij bent de baas en moet er naar luisteren en als je het niet vind klinken... Je had toch ook een andere luidspekerkabel gebuikt? Dat vbracht ook niet de verbetering die je zocht? Ik wens je succes in je zoektocht naar de heilige graal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 mei 2002 Author Report Share Posted 6 mei 2002 Mijn advies Zorg eerst voor een andere ruimte en leef tot die tijd met alle beperkingen... Goed advies,maar tegelijkertijd ook de meest kostbare ! Ik moet zeggen,dat alleen al vanwege deze hifi onvriendelijke woonkamer, ik spijt heb van deze woning aankoop! M'n vorige kleine centrumappartementje was ideaal wat dat betreft,maarja... Ik zal hier voorlopig nog wel 'n tijdje wonen. De woningprijzen zijn nu zo absurd duur. In die 4,5 jaar dat ik nu in m'n flat woon, is 't bedrag bijna 't zelfde gebleven,maar is de gulden vervangen door 'n euro!! (wel lekker als ik 'm zou verkopen en 'n betaalbaar huurwoninkje kan krijgen ) Ik neem in ieder geval ook maar geen (zwevend) klik-laminaat meer denk ik. maar goed,voorlopig zit ik hier nog wel en de beperkingen zijn voor de SF's veel te groot. Als je 't zou horen zou je 't ook vast niet lang uithouden. Kortom, time will tell.... met vriendelijke groet'n, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 6 mei 2002 Report Share Posted 6 mei 2002 Geplaatst door Alco: vandaar... vanaf nu ga ik alleen over tot aanschaf als ik luidsprekers eerst thuis kan beluisteren. Groeten, Alco O je mag die Snell speakers gerust thuis proberen hoor. Doe ik niet moeilijk over Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Hai Alco, Ik ben eigenlijk het overzicht een beetje kwijt. Wat is de stand van zaken en geniet je weer een beetje van muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Beste Alco, De SF heeft een redelijk hoog rendement maar........ is best wel moeilijk aan te sturen. Niet geschikt voor Cyrus of Naim .....sorry maar daar heb je een versterker voor nodig met een erg hoge dempingsfactor die heel stabiel is en veel stroom kan leveren . De goedkoopste oplossing is denk ik van Medenvoort en Bryston verder kom je dan echt bij de exoten terecht. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 mei 2002 Author Report Share Posted 26 mei 2002 Hallo Haudio, Goh, ik had niet verwacht dat er uberhaupt nu nog reacties op 't SF verhaal zouden komen... De SF heeft een redelijk hoog rendement maar........ is best wel moeilijk aan te sturen.Niet geschikt voor Cyrus of Naim .....sorry maar daar heb je een versterker voor nodig met een erg hoge dempingsfactor die heel stabiel is en veel stroom kan leveren. hmm,dat vermoedde ik (achteraf) al. In sommige HiFi zaken zie je ze dan ook vaak staan i.c.m bijvoorbeeld Krell o.i.d. Ik had toen de Cyrus gekocht omdat die toch min of meer bekend stonden om hun stabiele versterkers die redelijk wat stroom konden leveren. De SF's zijn 88db, vandaar dat ik er vanuit ging dat 't een makkie zou zijn. Aangezien zowel m'n kleine Naim Nait-2 met z'n 15watt alswel m'n Cyrus III weinig tot geen probleem hebben met de Linn Kan's (84db!) Van Medevoort vindt ik zondermeer fraaie producten in alle opzichten. (althans de oude MA220 & MA222) Ik heb ooit eens een MA220 gehad,maar die kon een Elipson 1303 niet onder controle krijgen. maar goed, vanavond komt er iemand langs die belangstelling heeft in de SF's. Ik ben benieuwd. Maar ik geniet inmiddels weer van muziek hoor! Ik heb m'n oude Linn Kan's terug en die maken weer muziek alsof hun leven er vanaf hangt (ok,ik heb weinig diepte in 't geluidsbeeld nu,maar ik kan me daar niet meer zo aan storen,andere dingen vindt ik belangrijker) enige storende element is weer: 't feit dat de Nait-2 echt voor analoog is ontworpen en dat merk je. Je hoeft de volumeknop maar 'n milimeter te draaien en je schrikt je lam. En op bescheiden 'late in the evening' volume valt steeds 1 kanaal weg. o,well. men kan niet alles hebben in 't leven Zo,jemig wat ratel ik weer 'n eind door Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Beste Haudio, ik ben in het gelukkige bezit van de SF Minima Amator met een bijna gelijke impendantie als de SF van Alco, maar ik speel met een buizenversterker, wat niet bekend staat om de hoge dempingsfactor. Toch krijg ik de SF zeer goed aan het spelen. Heb je daar dan een verklaring voor? Het is overigens gebaseerd op een EL34 buis in triode stand, wat niet meer op levert dan 20 watt aan 8 ohm. Ik ben blij voor je, Alco, dat je tenminste weer van muziek kunt genieten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Alco: Ik had toen de Cyrus gekocht omdat die toch min of meer bekend stonden om hun stabiele versterkers die redelijk wat stroom konden leveren. De SF's zijn 88db, vandaar dat ik er vanuit ging dat 't een makkie zou zijn. Hmmm, de specs van de Cyrus (en z'n formaat) geven nou net niet aan dat hij bijzonder stabiel is. Kortstondige lastige belasting doet hij prima, met langdurig lastige belasting heeft hij meer moeite. Ik vind hem wel goed klinken. (ok,ik heb weinig diepte in 't geluidsbeeld nu,maar ik kan me daar niet meer zo aan storen,andere dingen vindt ik belangrijker) Hoe lang? enige storende element is weer: 't feit dat de Nait-2 echt voor analoog is ontworpen en dat merk je. Je hoeft de volumeknop maar 'n milimeter te draaien en je schrikt je lam. Hier zijn twee buitengewoon simpele en mooie oplossingen voor: Koop een platenspeler Zet er een andere potmeter in (als dat kan) En op bescheiden 'late in the evening' volume valt steeds 1 kanaal weg. Groeten, Alco Kijk daar zou ik dus inderdaad flink van balen. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 mei 2002 Author Report Share Posted 26 mei 2002 Hmmm, de specs van de Cyrus (en z'n formaat) geven nou net niet aan dat hij bijzonder stabiel is Welke specs bedoel je dan,Maarten ? Het formaat is groot genoeg voor een redelijke ringkern trafo. Waarschijnlijk zou ie met een losse PSX voeding wel stabieler worden. Daar zit een joekel van een trafo in. Nou moet ik toegeven dat ik niet zo technisch ben,maar ik las in meerdere testen dat de nieuwe Cyrus 7 iets van 30 ampere stroom levert,waardoor ie ook geschikt zou zijn voor 'n lastiger aan te sturen speaker. (wat nog weer beter wordt met een losse PSX voeding) Maar goed, ik weet niet exact wat de Cyrus III anders is dan de CYrus 7,behalve 't feit dat er betere elco's in zitten en de 7 iets meer vermogen levert. Hier zijn twee buitengewoon simpele en mooie oplossingen voor: Koop een platenspeler Zet er een andere potmeter in (als dat kan) Optie 1 is leuk,maar lost m'n probleem voor CD-weergave niet op. optie-2 is helaas niet mogelijk,daar heb ik al naar geinformeerd. Er waren reeds eerder Nait-2 eigenaren die met dit zelfde euvel kampten. Het schijnt dat de kleine Nait-2 te weinig ruimte over heeft binnenin voor een goede potmeter. Tja, als de Cyrus nou zou klinken als de Nait-2 dan was 't helemaal geweldig. Dan had ik de (fraaiere) looks van de Cyrus III en z'n (AB) bedieningsgemak en de openheid en muzikaliteit van Naim. Don't get me wrong,ik vind Cyrus ook goed klinken,maar de Cyrus III haalt 't net niet bij de Naim Nait-2. En inderdaad Maarten, ik baal soms ook flink van 't feit dat ik steeds heel secuur met de balansknop moet pielen,om s'avond nog even op bescheiden volume wat muziek te luisteren,maorja 't is nait aons... Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 mei 2002 Author Report Share Posted 26 mei 2002 Die potmeter zou ik niet zo gauw van waarde veranderen, krijg ie weer problemen met zijn platenspeler/tuner/enz.... Ha die Ruud, Dat zou op zich geen probleem zijn, aangezien ik geen platenspeler,tuner,enz heb. Alleen een CD-speler. m.v.g Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Albert Jan:Beste Haudio, ik ben in het gelukkige bezit van de SF Minima Amator met een bijna gelijke impendantie als de SF van Alco, maar ik speel met een buizenversterker, wat niet bekend staat om de hoge dempingsfactor. Toch krijg ik de SF zeer goed aan het spelen. Heb je daar dan een verklaring voor? Het is overigens gebaseerd op een EL34 buis in triode stand, wat niet meer op levert dan 20 watt aan 8 ohm. Ik ben blij voor je, Alco, dat je tenminste weer van muziek kunt genieten.. Beste Albert Jan, Een buizenversterker kun je niet met een transistorversterker vergelijken. Dat is net zoiets als een dieselmotor met een benzinemotor vergelijken. Het zijn daadwerkelijk twee verschillende apparaten met andere eigenschappen . De laatste paar jaar heb ik door gekregen dat zelfs hele moeilijke weergevers zoals esl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 mei 2002 Author Report Share Posted 26 mei 2002 Ja, maar met de omloopsnelheid van jou apparatuur zou ik daar niet aan beginnen, de soldeerverbindingen zijn nog niet koud of er staat alweer wat anders Ajjjj...I'm hit..1-0 voor jou Ruud Laterrr, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 mei 2002 Author Report Share Posted 26 mei 2002 Howdy Y'all, Zoals ik vandaag al melde,kreeg ik vanavond bezoek van iemand die belangstelling had in mijn SF 'Concertino's. Ik ken 'm al 'n tijdje van 't Engelse Naim-forum. ....helaas,peanutbutter...de SF staan weer in de kast. Maar hij was 't al snel met me eens dat 't laag van de SF's niet om aan te horen was in mijn kamer. Ook op bescheiden volume ging 't vaak al mis. Uit nieuwsgierigheid hebben we ook nog even zijn Linn Classik (mooi apparaat trouwens om te zien!) aangesloten op zowel de SF's als m'n Linn Kan's. Na 't beluisteren van de Linn Classik weer de Naim Nait-2 aangesloten en voila, het verschil was direkt waarneembaar. (hierbij merk ik nog wel ff op dat de Classik not niet opgewarmd was,dus helemaal eerlijk was 't vergelijk niet) Hij zei ook al dat de SF's meestal in grotere ruimte worden gedemonstreerd en vaak i.c.m bijvoorbeeld een Krell KAV300i. Dan klinken ze prima. Kortom,...de SF's logeren voorlopig in hun doos in een grote kast. Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Hai Alco, Er zijn interlinks te koop met een verzwakking in de connectoren. Russ Andrews,de Engelse importeur van Kimber, levert die. Ideaal als een uitgang te veel spanning afgeeft in relatie tot de bron. Misschien is zo'n weerstand aan te brengen in jouw connector. Ik heb zelf ook nogal wat met voorversterkers geexperimenteerd en vaak tegen jouw probleen aangelopen. Bijna onbegrijpelijk dat fabrikanten voorversterkers leveren waarvan de belangrijkste knop niet goed werkt. Ik heb een voorversterker die in te stellen is per stapje van 0,5 Db en echt ideaal. Over het geluid heb ik overigens ook niet te klagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 mei 2002 Author Report Share Posted 27 mei 2002 Trap je er weer in, als je die speakers wilt verkopen moet je ze natuurlijk niet thuis demonstreren, maar bij de potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Geplaatst door Alco: Ja, dat zou helemaal ideaal zijn uiteraard, maar stel dat de koper ergens in 't zuiden/westen woont (wat 9 van 10x 't geval is) en 't bevalt 'm uiteindelijk niet 100%,dan kan ie nog 'n keer weer helemaal terug en ik betwijfel of men daar om zit te springen. Het mooiste zou zijn wanneer iemand ze koopt die ze al kent en die weet dat 't goede speakers zijn die wel goed kunnen klinken,alleen toevallig niet in mijn kamer. we'll see... Ze staan niet in de weg,en ik eet er geen boterham minder om. Groeten, Alco Ehhh, Alco Mijn aanbod om een keer de NAD uit te proberen staat nog steeds. Misschien is het wel leuk om de SF's eens een keer bij mij thuis aan te sluiten en luisteren of het inderdaad een akoustisch probleem is of de versterker ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 mei 2002 Author Report Share Posted 27 mei 2002 Ehhh, Alco Mijn aanbod om een keer de NAD uit te proberen staat nog steeds. Misschien is het wel leuk om de SF's eens een keer bij mij thuis aan te sluiten en luisteren of het inderdaad een akoustisch probleem is of de versterker ? Ok, Ruud F. Lijkt me wel interessant om uit te proberen. Dan moeten we maar ff 'n datumpje prikken Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Geplaatst door Alco: Ok, Ruud F. Lijkt me wel interessant om uit te proberen. Dan moeten we maar ff 'n datumpje prikken Groeten, Alco Ok, 14 of 15 juni des avonds. Laat maar horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Hallo, Ik draai net als Albert Jan met een buizeneindversterker,en met concertinos. Ik moet zeggen dit is de beste combinatie die ik heb beluisterd. Er is nu echt realisme in het geluid en de versterker stuurt ze op z,n sloffies. Absoluut geen traag vet laag maar mooi strak en zelfs zeer snel.(hoezo dempingsfactor?) Ze hebben toch echt gedraaid op goede en snelle transistoramps(oa Accuphase)maar dit is verreweg de beste combinatie. Ze komen nu echt tot leven en beelden nu echt diep en vrij af. Ik moet wel zeggen dat ik dezelfde stands als die ALCO had op natuurstenen platen heb staan,dit geeft wel meer controle en nog meer rust(lees gemak) Binnenkort ga ik ook eens biampen,en houd jullie op de hoogte wat er dan gebeurt. groetjes Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 mei 2002 Author Report Share Posted 28 mei 2002 Ik moet wel zeggen dat ik dezelfde stands als die ALCO had op natuurstenen platen heb staan,dit geeft wel meer controle en nog meer rust(lees gemak) Hoi Leon, Dat had ik dus ook! Ik had 2 marmeren platen onder de al zware stands staan. Dat in mijn geval voornamelijk de akoestiek 't probleem is en in mindere mate de versterker (b)leek wanneer ik onlangs Naim Intro's mocht uitproberen. Deze zijn zeer gemakkelijk aan te sturen en staan bekend om hun slanke (voor sommige reviewers) veel te weinig laag. Eenmaal aangesloten echter was 't weer precies 't zelfde als bij de SF's. Veel te veel en rommelig laag. Maar...'t zou heel goed kunnen hoor,dat een zwaardere,stabielere versterker deze eigenschappen minder laat horen/beter onder controle heeft. we'll see, Laterrr Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 Alco, zet ze bij de volgende demo eens op MasterBase, zal niet alle problemen oplossen, echter zal heel erg veel ellende verhelpen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 Geplaatst door Alco: optie-2 is helaas niet mogelijk,daar heb ik al naar geinformeerd. Greetings, Alco Alco, dit lijkt me heel erg sterk, Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 O, Alco, lees ik het hele verhaal even terug, na gereageerd te hebben, mogelijk wil je ze zelfs houden op MasterBase, er is een setje blokjes in Sneek, zijn van mij, liggen of bij depeter of bij Haudio, wat mij betreft kun je ze even lenen. Wel verwacht ik een reactie bij de recensie van dit spul..... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Geplaatst door Jitze:O, Alco, lees ik het hele verhaal even terug, na gereageerd te hebben, mogelijk wil je ze zelfs houden op MasterBase, er is een setje blokjes in Sneek, zijn van mij, liggen of bij depeter of bij Haudio, wat mij betreft kun je ze even lenen. Wel verwacht ik een reactie bij de recensie van dit spul..... Groet Jitze Nee dat kan niet, die houdt ik. VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Dat klopt, maar vandaag met spoed weer opgehaald. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts