Haudio Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Raar spul dat Master Base.........en het werkt ook nog. Bovendien liggen ook nog ergens een paar speciale granieten blokken voor onder luidsprekers... MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Granieten?????? zijn die ook te genieten????????????Haudio DEPETER en uilkje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Wat nu, is dit nu diefstal of verduistering, of gewoon verheldering van het geluidsbeeld ? Begin de draad te verliezen....... Groet Jitze, die wel enige uitleg verwacht....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Beste Peter en Uilkje, Granieten zijn inderdaad om te genieten gewoon halen om niet te balen . Ze zijn wel zwaar en werken als bij een Transrotor Doppia.. MvG, Haudio en H Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Jitze, zie maar eens bij resensies MasterBAse depeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Haudio DOPPIA???????? Is ook een leuke naam voor een platenspeler. Meteen patent op aanvragen. VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Goedenavond ook Jitze ja Jitze als het avond wordt wordt het donker Maar in het donker kan het zeer zeker helder klinken . Vooral met MB..... mVG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Geplaatst door Haudio:Beste Peter en Uilkje, Granieten zijn inderdaad om te genieten gewoon halen om niet te balen . Ze zijn wel zwaar en werken als bij een Transrotor Doppia.. MvG, Haudio en H Moet hier ook een vrachtauto voor mee???????? DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Vrachtwagen ???? Een wagen met vracht ?? Beter een wagen zonder vracht Ik neem ze wel mee of--,,.. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Geplaatst door Haudio:Vrachtwagen ???? Een wagen met vracht ?? Beter een wagen zonder vracht Ik neem ze wel mee of--,,.. MvG, Haudio Dat is prima, hoeven wij ook niet naar betten toe voor een(vracht)auto. Wij wisten trouwens niet dat jij een (vracht)auto had.NIEUW??? DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Bakfiets is dat ook goed ??? MvG, Haudio Wie met z Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Geplaatst door Haudio:Bakfiets is dat ook goed ??? MvG, Haudio Wie met z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Een Bakfiets is gezond ....milieu vriendelijk... schoon dus ...wel duur want het kost tijd maar onder het fietsen kun je je Luidsprekers laten inspelen . En het laag is na het fietsen heel anders... Als je het lang genoeg doet !!!! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 juni 2002 Author Report Share Posted 7 juni 2002 Hoi Alco, Over jou ging dit topic, geloof ik. Hoe is het nu met je speakers gesteld, alles naar tevredenheid ? Ha die Ruud, Ik heb de SF stands verkocht, en luister al weer een tijdje naar de oude (2e hands) vertrouwde Linn Kan's. Tja, als ik al die ellende van te voren had zien aankomen.... Voordat ik die SF's wou beluisteren/kopen had ik me al voorgenomen om gewoon een setje Mission 780's te kopen. Die zijn goedkoop,zien er goed uit en zijn makkelijk qua plaating. Maar ik dacht dat ik daarmee de rest van m'n set te kort deed, aangezien de verhoudingen dan wel erg scheef zouden liggen. (CD-speler 8,5x zo duur als de set speakers) Ik ben 'n voorstander van 'source-first',maar toch... Nou,...had ik 't maar gedaan,dat had me een hoop geld en ergernis bespaart! Ik heb de Mission 780's namelijk onlangs nog thuis uit mogen proberen en dat klonk nb beter dan de SF's! Enige nadeel van de Mission 780 was dat de zijkanten aan de onderzijde naar binnen afgerond zijn,waardoor de breedte geen 16,5 cm meer is,maar slechts 14,5cm!) Tja, en dat maakt 't vinden van goede en mooie stands weer behooorlijk lastig. (en de Mission 'Stance' vindt ik oerlelijk!) Maar goed, 't is gebeurt, jammer omdat 't wel mooie speakers zijn,zowel qua uiterlijk en afwerking als muzikaal gezien, maarja er zijn ergere dingen in 't leven. Ik heb ze nu dus zonder stands te koop staan. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Hai Alco, De les is : koop nooit speakers (en wat mij betreft ook andere componenten) zonder ze tenminste een weekend in huis te hebben gehad. Je had het geld beter in een platenspeler kunnen investeren. PS heb je die master Base nog geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 De les is : koop nooit speakers (en wat mij betreft ook andere componenten) zonder ze tenminste een weekend in huis te hebben gehad. Is zeker waar, maar je zou toch moeten weten hoe je kamer klinkt. ALs je in de winkel hoort dat de bas lekker dreunt dan weet je of dat thuis gaat galmen of niet. Tip: Als je een nieuw huis gaat bekijken neem altijd je boxen mee!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Hai Seoman, Dat komt uit - af en toe heb ik zo'n vaag idee te verhuizen. Nu woon ik heel mooi vlak bij het centrum van de stad in een dertiger jaren huis, maar wel lang op dezelfde plek. Het argument om dronken naar huis te kunnen lopen gaat ook niet meer zo op als 15/20 jaar geleden. De stilte van de bosrand en een vrijstaand huis lijkt me nu wel wat. Er mag van mij wel een kleine economische crisis komen want ik vind de prijzen wat hoog. Als het ooit zover komt moet mijn nieuwe huis zeker audio proof zijn. Luidspekers mee nemen bij de aankoop gaat me wel wat ver, dan koop ik wel nieuwe als het nodig. Hoewel mijn Monitor Audio's het volgens mij in verschillende ruimten goed doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2002 Author Report Share Posted 8 juni 2002 De les is : koop nooit speakers (en wat mij betreft ook andere componenten) zonder ze tenminste een weekend in huis te hebben gehad. Daar heb je helemaal gelijk in,Carl! ALs je in de winkel hoort dat de bas lekker dreunt dan weet je of dat thuis gaat galmen of niet. huh ?! Thuis galmt 't niet, maar dreunt 't juist des te meer! Als ze in de winkel "lekker" dreunden,had ik ze nooit gekocht. MVG, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Ik heb makelijk praten. Ik wil zo min mogelijk bas. Het moet er wel zijn hoor maar de bassen mogen van mij niet domineren. En dat is in de winkel al goed te horen. Ik moet trouwens zeggen dat een dikke versterker een hoop helpt als het gaat om het dreunen kwijt te raken. Er is behoorlijk wat vermogen nodig om een woofer in de pas te houden. grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2002 Author Report Share Posted 8 juni 2002 Ik heb makelijk praten. Ik wil zo min mogelijk bas. Het moet er wel zijn hoor maar de bassen mogen van mij niet domineren. En dat is in de winkel al goed te horen. Daar heb je wel gelijk in. Ik hoef ook niet zo nodig zo'n bas die je kunt voelen. Liever wat minder en dan superstrak en snel dat dat Infinity Kappa laag. Zo las ik deze week ook een Topic van iemand op een ander forum:"Hoe laag gaat die van jou?" zucht...dat heeft toch weinig meer met muziek te maken, vrijwel iedereen die in die topic reageerde gooide elkaar met cijfers om de oren hoeveel hertz (oftewel hoe laag) hun speakers maar lieft kon.) gaap Ik moet trouwens zeggen dat een dikke versterker een hoop helpt als het gaat om het dreunen kwijt te raken. Er is behoorlijk wat vermogen nodig om een woofer in de pas te houden. Hmm,zit wat in en klinkt ook heel logisch,maar hoe kan 't dan dat m'n kleine Naim Nait-2 met z'n slechts 15(!)watt weinig moeite heeft om 't laag van m'n speakers (Linn Kan/84db!) onder controle te houden. Wel valt 't me op dat bijvoorbeeld m'n oude Cyrus III versterker op hogere volume de Linn Kan's wel beter aankan. Dan klinkt 't allemaal iets minder vermoeiend. ok, nou moet ik toegeven,de Linn Kan is een gesloten speaker. Die hebben over 't algemeen al een wat strakker laag dan de meeste basreflex soorten. Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Nou ik kan me vergissen maar die linn kan die ik heb kunnen vinden heeft ook maar een klein woofertje die tot 70 zou gaan dus daar moet een versterker niet zo'n mooite mee hebben. grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2002 Author Report Share Posted 8 juni 2002 Dat zou heel goed kunnen hoor, Seoman. Erg diep laag komt er niet uit de Linn Kan. Dit komt doordat 't een gesloten systeem is en door de relatief kleine KEF-B110 woofer. Groeten, Alco ps:waar heb je die info gevonden dat de Linn Kan tot 70hrz gaat ? Er is namelijk maar weinig meer over de originele Linn Kan te vinden, behalve op http://freespace.virgin.net/tony.lonorgan/ Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2002 Author Report Share Posted 8 juni 2002 Om even verwarring te voorkomen,Seoman.. De onderstaande Linn Kan is de Kan-III,d meest recente Kan. Dit is helaas slechts een slap aftreksel van de originele Kan uit midden jaren '80. Zowel de woofer als de tweeter van de Kan-3 zijn anders,de Kan-3 is meer bedoeld i.c.m de Linn 'Classik', en is zo'n 50% goedkoper dan z'n voorganger. Ook is de Kan-3 (die inderdaad tot 70hrz gaat) een basreflex systeem. De Kan-1 (die ik dus heb) en II is dus een compleet andere speaker en voor andere doeleinden ontworpen. (het is eigenlijk de Linn-variant op de bekende Rogers LS3/5a) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Geplaatst door Ruud:[QB]De B110 loopt uit mijn hoofd... Tjonge Ruud ik wist niet dat jij zulke mooie units in je hoofd had ... MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts