Jump to content

Echt of nep Sonore

Walt
 Share

Recommended Posts

Laat mensen hun licht opsteken bij de maker, die van de hoed en de rand weet. Cock legt het graag uit. Want niet iedere kabel met een Sonore mantel is ook een origineel gemaakte Sonore kabel. Daarnaast forumt Cock niet en kun je hem beter bellen, dat staat in de PB. 

Wat een toeval eigenlijk,ik gebruik reeds 3 sets Sonore interlink die ik van Cor / Ove van dit forum heb overgenomen. Momenteel weinig tijd en weinig budget, dus was juist begonnen wat tweaks te verkopen. Het Akiko spul was echter weinig animo voor, maar de MP verkoper vindt het leuk om eens te proberen, en toevallig vergelijkbare tweedehands prijzen wat we vroegen. 

ik heb trouwens de Metrum HEX die ik van jou had overgenomen, ook te koop gezet op HT forum, mocht je hem weer terug willen… 

8 hours ago, Walt said:

k heb trouwens de Metrum HEX die ik van jou had overgenomen, ook te koop gezet op HT forum, mocht je hem weer terug willen… 

Je had die DAC al lang kunnen verkopen...Maar je schilderde mij af als een frauderende crimineel, omdat ik vroeg of je hem wilde opsturen. ;)

Ben trouwens benieuwd wat ik ga aantreffen als die ‘Sonore kabel’ straks binnen is, er lijken sowieso vrij gare bananen op te zitten. Ik heb nog wel 8 mooie Furutech banaan stekkers om erop te zetten. Ben vooral benieuwd of er echt dat Sonore draad in zit, als het goed is een bundel van vele dunne draadjes. 

Edited by Walt

Zelfs als het generatie 1 is kan ik me het niet voorstellen dat het een echte versie is. Gezien de mate van afwerking die Cock hanteert en hoe deze eruit ziet. Want áls die ingekort is doe je dat toch niet aan twee kanten? :D :D :D.

Maar goed, als er de originele draad in zit kan je er zelf wellicht nog wel wat moois van maken......

5 minutes ago, Walt said:

Dacht trouwens gelezen te hebben, dat die Sonore draad lastig mee te werken is wegens de isolatie op elk afzonderlijk adertje, welke je met een soldeerpot met zilver moet wegbranden. 

Yep, ik ben er wel eens bij geweest toen hij dat deed, heel erg leuk om te zien. Hij stopte die draad in die pot met zilver (de temperatuur weet ik niet meer maar die was wel belangrijk, omdat de isolatie er wel af moest maar de aders dat wel moesten overleven :rolleyes:) en begon die draad te pruttelen tot al die isolatie eraf was.

Een soldeerpot of tinbad is inderdaad erg handig met gelakte draad. Er zijn ook hulpstukken voor soldeerbouten met een soort mini soldeerpot er aan, is een stuk voordeliger dan een goede tinpot aanschaffen. Overigens heb ik een mooi keramisch tinbad staan, indien gewenst kan ik daar best wat in vertinnen voor deze of gene. 

13 hours ago, Ivan10 said:

Ik begrijp dat Cock een soldeerpot gebruikt die 800 graden wordt om de Sonore kabel te verwerken. Hij heeft  aangeboden om de kabel gratis netjes te maken, als het ook echt Sonore draad betreft. 

Nee hoor...Cock heeft geen soldeerpot die 800 graden wordt..Dan zit je al op een gasbrander waar zuurstof bij moet, en is tin of puur zilver niet meer aan de orde.

(Ironie modus aan) Ja jongens fijn dat jullie precies weten wat Cock precies in huis heeft staan of beter in huis zou moeten hebben staan. Ik zou zeggen ga bij hem langs om zijn soldeerpot te controleren en om te zien wat voor soldeer hij gebruikt. Wissel jullie spullen meteen in voor het zijne, dan weet je dat ‘ie het goed doet. Want na jaren van hifi-producten maken weet hij nog niet wat ‘ie doet. (Ironie modus uit)

Kappa7 is op het goede spoor. 

Edited by Ivan10